Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Ik claim ook niet de waarheid in pacht te hebben ;) Ik deel alleen info die ik gelezen heb. Kan heel goed dat die issues er niet meer zijn. Hobbyking leest namelijk mee bij de reviews en diverse topics en passen nogal eens wat aan :)

Na een crash is je feathering shaft 99 van de 100 keer krom.
Ongeacht het merk of makelij.
Is het materiaal te zacht, dan is het levensgevaarlijk.
je bladen (met grips) hangen alleen aan schroefdraad, begeeft dat het, dan gaan ze hun eigen weg met een paar honderd km per uur...
Op tijd bukken ;)

Laatst bewerkt:
Je hebt niet voor niet voor niets goede reflexen nodig voor helivliegen :p

Mn eerste looping met de heli was gisteren een feit! Gevolgd door nog een stuk of 10 waaronder een aantal nose in.

Weer een stapje verder :) Nu maar eens aan een roll gaan werken en Immelmans etc vliegen...

Yep, ik was er bij!....

Heeft er in één middag meer loopings gevlogen dan ik in mijn hele leven.... GRMBLLL #@*&//

Gefeliciteerd Merlijn! :)

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
+1 gefeliciteerd :D

maar wel voor het vliegen de goudstekkers controleren, anders
kan dit tijdens de vlucht gebeuren:
full

vanochtend viel m'n heli opeens uit.
gelukkig vloog ie vlak boven het gras, dus 0 schade 8)
pluggie is rijp voor de prullenmand

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee hoor, gewoon dat rode plastic er om wegsnijden en om beide losse bullets een stukje krimpkous doen. Juist die plasticjes leiden tot dergelijke gevaarlijke situaties omdat je niet goed kunt zien of de bullets wel goed in elkaar geschoven zijn. Zonder dat plastic heb je daar geen last van, weet je zeker dat het contact goed is.

Je moet wel wat meer opletten dat je geen sluiting maakt, maar daarvoor doe ik altijd een stukje siliconen brandstofslang (plm 2 cm) om het mannetje van de LiPo als ik de accu niet gebruik. Nooit problemen mee.

Groet, Bert

Heerlijk geblazen met de 500 gisteren, eindelijk fatsoenlijke fig-8 gevlogen en voorzichtig nose in, woei !
In de sim allemaal super simpel maar in het echie, brrr...

Vraagje waarvoor ik geen nieuw topic durf te openen;
Ik gebruik een Spektrum ontvanger (61??) die met die patch kabeltjes aan een beastX zit. Ik vlieg alles in HH, is er een manier waarop ik het gyro-kanaal in de BeastX 'vast kan zetten', zodat ik het ontvanger-kanaal voor iets anders kan gebruiken ?
Dank alvast ;-)

Nou, de zender van de Genius gaat zo dus weer richting Hong Kong. Gelukkig hoef ik niet lang te wachten. Zodra ik de boel op de post heb gedaan sturen ze gelijk een nieuwe mijn kant op.. Scheelt weer..

Ik gebruik een Spektrum ontvanger (61??) die met die patch kabeltjes aan een beastX zit. Ik vlieg alles in HH, is er een manier waarop ik het gyro-kanaal in de BeastX 'vast kan zetten', zodat ik het ontvanger-kanaal voor iets anders kan gebruiken ?

Mag je zeker een nieuw topic voor openen, liever zelfs dan hier vragen.
Maar om je een nieuw topic te besparen. Kan standaard niet of je moet iets op je heli maken dat de puls kan geven maar dat lijkt me ook niet handig. Dus je zit eraan vast om altijd dat kanaal te gebruiken om je gyro een puls te geven. Enige oplossing is een fullsize ontvanger gaan gebruiken met een meerkanaals zender.

Kan standaard niet of je moet iets op je heli maken dat de puls kan geven maar dat lijkt me ook niet handig.

Voor zover ik weet MOET een gyro gesynchroniseerde pulsen krijgen op zijn twee ingangen. Dus als je twee losse pulsgeneratoren (servotesters) op de ingangen aansluit, waarvan de pulsen niet met vaste onderlinge afstand volgen, werkt het niet. Ik heb dat al eens geprobeerd en heb daar speciaal een "dubbelloops" servotester voor moeten laten maken om überhaupt de gyro te laten werken.

Dus je zit eraan vast om altijd dat kanaal te gebruiken om je gyro een puls te geven. Enige oplossing is een fullsize ontvanger gaan gebruiken met een meerkanaals zender.

Correct....

Groet, Bert

Voor zover ik weet MOET een gyro gesynchroniseerde pulsen krijgen op zijn twee ingangen. Dus als je twee losse pulsgeneratoren (servotesters) op de ingangen aansluit, waarvan de pulsen niet met vaste onderlinge afstand volgen, werkt het niet. Ik heb dat al eens geprobeerd en heb daar speciaal een "dubbelloops" servotester voor moeten laten maken om überhaupt de gyro te laten werken.

Correct....

Groet, Bert

Daar was ik al bang voor jammer zeg....
Bedankt voor de replies in ieder geval :D

Gisteren de eerste keer men mCPX geflipt. Ff inverted gegaan en, welliswaar heen en weer zwalpend, in 'hover' kunnen houden om hem dan weer mooi om te flippen :)

2de keer heb ik hem in het gras geplant om dan een linkage te verliezen waardoor het afgelopen was aangezien ik geen spares bij me had...

Desondanks, happy! :)

Thx Bert.

Ga toch eens opzoeken hoe je het beste inverted hover kan gaan beginnen oefenen om onnodige brokken te vermijden. Wel spijtig dat de mCPX best wel veel hoogte verliest bij het flippen.

Goh in de sim hover ik best wel makkelijk inverted.

Ik bedoelde dan eerder welke manier het het beste is om in real life te beginnen met inverted. Gewoon loops doen, zijwaarts rollen, ...

Je zal eerst inverted moeten komen.
En de makkelijkste weg naar inverted is een flip.
Voorover of achterover.
Als je voldoende hoogte hebt is het geen probleem.
In de sim flip je de Heli ook neem ik aan?
Hoe beter je wisseling van pitch en elevator is, des te minder headspeed (en hoogte) verlies je tijdens de flip.

Vergeet je idle-up niet, en lineaire pitch curve ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt Bert en Eric voor je uitgebreide pb!

Het smaakt zeker naar meer :proost: Rollen en flippen staan in de planning. Loops gaan nog steeds op veilige hoogte.

Nu staat mn oldie schaalheli al 3.5 maand stuk aan de grond ( hopelijk komend weekend weer airborne) dus die moet nog voor wat evenwicht zorgen haha.

Vanmiddag na het werk nog even 2 lipo's leeg gevlogen met de 550 en weer wat loops gedraaid met de stevige wind die er stond. De heli trekt zich nergens wat van aan hoor, blijft mooi recht tijdens de manoeuvre :D

En vervolgens vanaf een kleine 150m volgas aanduiken en wind mee langs jagen op 3m hoogte en denken... dat kan nog harder!

He... hoor ik daar nu Henseleit? :p

Maar harder met de stock motor en esc... andere bladen? Vette F3C romp die niet bestaat voor dit formaat :puppydogeyes:

Back