Hoi,
Even dit oude draadje weer onder de aandacht brengen.........Na de geslaagde torpedo van Lex komt
er hier nog eentje aan, op gas. Na veel balpennen is het eindelijk gelukt! Dankzij mijn draaibank en veel geduld....
De eerste prototype werkte wel, maar niet lang genoeg en niet echt werkend naar mijn zin. Dus de boel maar even
aan de kant gelegd tot het :idea: weer ging branden.... Het is nog steeds een combi van de pen en de aansteker.
Nu heb ik wat rubbertjes die uit de aansteker komen weer kunnen gebruiken voor mijn torpedo. Ook is mijn
accu boormachine stuk gegaan, die vervolgens uit elkaar gehaald. en toen begon het :idea: te branden. Er zaten
wat kunstof onderdelen in die ik nodig had. Een harde soort kunstof waarvan ze tandwielen en behuizing
hadden gemaakt. Nu gebruik ik dat kunstof voor de afdichting van de torpedo... de foto's verklaren alles....
Hier de balpennen.....
Hier wat draaiwerk....
En hier zit het draaiwerk in de pen...
De torpedo voorzien van een boortje van 0.4 mm!!!
In het buisje zit het kunstof van de boormachine, en daarin weer een gaatje van 0.4 mm. En in dat gaatje zit weer het boortje
van 0.4mm wat weer voor de afdichting zorgt. Op dit moment heb ik een aandrijving van 12 tot 15 seconden.
En dat is voor mij meer dan genoeg. Nu nog een kleur er op en de boel (4 stuks) inbouwen in de Ohio.
Douglas