Verder... passen en meten...
Hulpstukje gemaakt om eerst de positie van de kap af te meten en tekenen...
gepaste afstand spinnerplaat en kap te kunnen bepalen.
Het vormpje van de motor had ik eerder gemaakt als boorsjabloon... 4 mm dik multiplex,
een draadeind M8 aat zich dan makkelijk gecentreerd inlijmen.
Tevoren zorgvuldig afgetekend en in de gezaagde sleuf de zaak verlijmd met 5 min epoxy.
Uit resthout het 'spinnerplaatje' gezaagd, ingeboord met houtboor...
Aan de hand van de laserprint, met ponsgaatjes er in, de contour van de motor
overgezet op de kap en verder in geschetst...
En dan moest toch echt de zaag er in...
Eerst voorboren met houtboren met centerpunt... die lopen niet weg... daarna met een dun
bladzaagje, geknipt en bijgeslepen uit klein ijzerzaagje, in een houder bevestigd en daarmee
de opening ruw uitgenomen, van boorgat naar boorgat....
De rest met een Dremel schuurtonnetje en schuurlatje verder gemodelleerd.
Keer op keer passen met de motor en de houten spinnerplaat, om vervolgens weer
bij te werken op gemarkeerde spots.
De kop moest echter wel van de motor... anders liep alles klem. In de manual van het model
zie je dat ook... (De garantie op je nieuwe OS 65 AX kan je dan gevoegelijk vergeten... )
Langzaam aan, beetje bij beetje de passing verbetert tot correcte passing.
Dan is de uitsparing voor de uitlaat aan bod... wederom met steekzaag en
schuurtonnetje in vorm gebracht...
Volgende stap is het aanbrengen van de schroefgaatjes om de kap vast te zetten...
De imbusbout rechts passeert de kap en zo vrij de motor in,
links moet de kap worden ingedrukt... doch net voldoende flex om deze ook in positie te mikken.
Top! Dat lukt pardoes... en ook bij demonteren. Mooi!
Brandstofslang om te kunnen tanken, deze moet nog tactisch door de kap bedacht worden.
Dus daar gist ik nog even op... en mag het lossen van de kap ook niet in de weg zitten...
De kap kan door de uitsnede nu keurig over steun en motor worden geschoven.
Kop dan wel gelost.
De bout van de stuurhevel kan door de uitlaat opening worden vast gezet met een
lange inbussleutel... ook toegankelijk.
Aftekenen van boorgaatjes voor het kunnen fixeren van de kap, de doorvoer van de voorpoot...
De teepjes klap je opzij... kap er op...teepjes weer terug... aftekenen maar...
Tot zover maar weer...
Voor wat het waard is...
Gr Bas