Tower Hobbies Kaos 60 GP/EP ARF vreemde restauratie van een NIB...

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door MicropropSport, 5 jul 2020.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Tape strookje helpen bij het meten... en te controleren...
    En bij het maken van een sjabloontje. Die maak ik uit het beschermingspapier van de Oracover.
    Mooi transparant. De niet geprepareerde zijde laat zich bestiften. Door de transparantie kan je ook
    controleren of de patch gaat passen in de maatvoering. Klopt het, dan kan het met
    spuitlijm op de achterkant van de folie worden geplakt. Tijd kost het wel.

    IMG_1974.jpg


    Op de onderkant van de romp hou ik de lijnen maar recht. Snijdt ook wat makkelijker...
    De zijkant moeten er nog op geprojecteerd worden. De ronde afschuring van het rompbalsa
    moet je netjes zien te overbruggen...


    IMG_1975.jpg


    Het komt wel aardig overeen... Alle meetwerk gaat via het textiel-meetlint...
    Daar meet je dan ook alles mee over de grote lengtes... de liniaal heeft een andere centimeter...


    IMG_1976.jpg

    Tot zovers...
    Gr Bas
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hoop vanavond nog even verder met aflappen...

    Vandaag moest er effe gevlogen worden... zo mooi bewolkt... prima filter op de zon... helemaal geschikt voor deze rappe zoever.

    Maar 't beestje stookt zo zuinig dat je je accu bijna niet leeg gestookt krijgt...

    B42EB822-1128-489F-9D78-26D009F11F1D.jpeg


    Zoals verstandsgebruikelijk... foto na laatste vlucht...


    En een foliefoto... Het gaat gestaag voort...


    D67183ED-ACFC-4FF1-B260-53E1B741B757.jpeg


    En nog steeds gestaag voort... Behoorlijke lapjeskat...
    Maar nu wel echt een end op streef!
    Maar goed dat er een lange Hatori onder komt... gaat de meeste vette bende
    ver naar achteren...


    2B27DAAC-E894-4363-BB06-E442941CDBDB.jpeg


    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2020
    willum vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ah... kan de vorige post al niet meer bewerken zoals wel bij de bouwverslagen schepen...
    Hoop dat het voor alle gevleugelde bouwverslagen straks ook gaat gelden... te bewerken vanaf het begin...
    Alleen voor de topic-starter... en alleen de eigen bijdragen.

    De Kaos 60 vordert. Maar goed...
    Eerst op print de ruwe vorm voor de laatste twee stukken folie op de flanken...
    klaar voor vol tjetten met spuitlijm... ik plak het op het siliconenpapier, de beschermlaag.

    Sjabloon kan ook op de folie... maar de lijm gaat dan plakken aan de bout, en vraagt om voorzichtig verwijderen met wasbenzine. Het kan... maar dit keer niet...

    Copy paste...

    0D5B42EA-9524-4F78-8245-69295497AD76.jpeg


    Dan de eerste kant klaar voor strijken... met teepjes de positie fixeren..
    Bout op laagste stand, en de folie iets opgewarmd, deze met de hand afvlakken en licht aandrukken, zodat er
    zo min mogelijk bellen blijven hangen. Echt voorkomen is heel lastig. Maar verder goed te doen.
    De hitte pas instoken, 150 graad, als alles grotendeels/goed op stand ligt.
    De 'overnaadse' lip gaat met een hete bout, dan is het zeer zorgvuldig streek voor streek de hoek om 'arceren'... in rappe halen. Alle seals 'schrik' ik na,,, en de enkele wrinkel stook je
    uit. Beste is om met een katoenen sok om de bout te werken.Maar die knikkert er altijd af.
    De bout kan je ook wel eens stuiken, zit er een braam aan. Dat aai je weg met 400 of hogere korrel schuurpapier. Dat de teflon coating dan wegslijt is niet zo vreselijk.

    Oveiigens... Molycote komt ook in spuitbus. Dus ook je IKEA braadpannetje kan je weer keurig oplappen als dat moet... maar ook je boutje... zal vast niet goedkoop zijn... zo een blikje...


    IMG_2011.jpg


    Dan de andere patch voorbereiden... De curve is hand geknipt...
    Wel de lijntjes volgen, en bij de tweede kopie het papiersjabloon, hergebruikt...
    volg je het inmiddels het gestapelde papier... en dat gaat geel erg goed...


    IMG_2014.jpg


    Moin! Ik geloof dat het wel wat wordt... moest natuurlijk direct getest worden!
    Bridi Kaos 60 vanuit een andere toren...


    IMG_2015.jpg


    Lekker druk... dat wel...

    IMG_2016.jpg

    Van de week het kielvlakje aanpakken!

    Voor wat het waard is...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2020
    Hans V vindt dit leuk.
  4. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    Prachtig werk :thumbsup:
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Weer een beetje afgelapt...

    Probleem!... Ernstig meningsverschil met de Oracover metalic zilver. Die wil niet goed rekken en hechten bij ronde hoeken.
    Norsig materiaal.
    In plaats van eer rechte afzoming aan de onderkant, moest ik er een hap uit halen om op het rechte stuk van de achterlijst uit te komen.
    Dit was inmiddels de derde poging... met de hap er uit lukte het wel. De zilver Oracover is stuurs. De lijm kleeft slecht.
    De vorm niet helemaal naar de zin... na het gepiel vond ik het welletjes...


    IMG_2032.jpg


    Sjabloontje voor het kielvlak... en maar weer op de rol geplakt voor een aflapje folie...
    Ponsgaatjes om te markeren/af te tekenen op het onderdeel, voordat het versneden wordt...


    IMG_2033.jpg


    Beide kanten van de kiel opgezet... nu dan het rood nog...
    Het wit is per onderdeel 1 lap. Via de scharnierlijst omgeklapt.
    Waar het mogelijk is perforeer random ik tevoren de folie nog even... tegen de bellen.
    Holle vormen zijn listig met folie... is weer een sjorklus...


    IMG_2034.jpg

    Voor wat het waard is...
    Gr Bas
     
  6. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Wat een klus Bas :eek:
    Het ziet er al wel snaarstrak uit! :beer:

    Groeten Ralf
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  7. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Snaarstrak... wel zo goed mogelijk. Is geen 'Ralph Production' Haha...
    En erg veel werk... Je moet dat eigenlijk spuiten... maar dat soort maskers opzetten...
    is toch ook tijdrovend...
    Wel het is utiliteits-uitsloof-folie... voor rugvlucht en meskant... Hmmmm....

    De houtbouw is niet superstrak opgezet. Wilde van het hout ook niet te veel af vlakken.
    De folie zit verder wel behoorlijk op stand. Dat is mooi gelukt. De metallicfolie is en blijft precair...
    ook bij regelmatig nabehandelen met de strijkbout...

    Alle scherpe puntjes of brandstof kwetsbare naden wil ik nog wel patchen met glasheldere ronde Oracoverstickers.
    Die snij ik uit de rol langs een stukje buis of draaibank restant...

    Zat er ook over te denken enkele naden te verzegelen met blanke lak.. mits deze brandstof en UV bestendig is.
    en ook goed hecht aan de polyesterfolie... tips welkom...

    Heb nog een biezentrekkerset liggen... om stripings op auto's of motorfietsjes aan te brengen...
    kan maar zo dat het ook werkt om blanco biezen op Kaosjes te harken... :)
    Glow in the dark lak... voor meskant op zomeravonden... Hummmm...

    Gut! 't is mooi vliegweer!

    Gr Bas
     
  8. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    4.633
    Locatie:
    noord-limburg
    Heb nog een biezentrekkerset liggen...

    Ben benieuwd,
    in penseelvorm, of als?
    Er zijn er zo velen.

    Willum
     
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Willum... is een rollertje met reservoir. Antiek USA patented... ook van TV in de ‘60ties
    Ik schiet nog wel een plaatje van het doosje... of het werkt mag joost weten... Haha...

    Ja... en dan dat gefolie... follie... maar het zit er op...
    Tijd om het bouwhok een grote schoonmaak te gaan geven. Een bende geworden...
    Er staat te veel...

    De rode zoom in het roer van het klievlak had iets ronder gemoeten...
    Geen zin meer... recht er in geharkt...


    IMG_2045 2.jpg


    Hier zie je het foliewerk wat beter... door alle stripings wat hobbeliger...
    En de romp niet verder vlak geschuurd... op 5 meter is het al weer concours d'elegance...
    Ernstig lastig was de knik in de kim. 2x gedracht 1 kant op te zetten...
    Elke keer inscheuren en overspanning... soldeer föhn er op... nope...

    In de holte repen met rode folie gestreken 10 x 20 mm overlappend met 5 mm...
    Daarna konden beide kanten met inkn
    ippen in de holte worden gezet.
    Ik denk dat ik daar maar wat blanke lak over strijk.
    Knorrenklus! Want het moet lukken!


    IMG_2043 2.jpg


    Beestje staan nu geheel in de folie... alleen de stickers nog aanzetten op kritische naden...


    IMG_2042 2.jpg


    Kapje eens gaan spuiten... en de techniek weer opbouwen.
    Mooie ophanging bedenken voor de Hatori pijp...
    Maar een oude Hatori... een rood geannodiseerde eerste serie Pretnerpijp kan ook nog.
    Tweede serie is iets stiller. Naar de wens van Hanno...

    Tot zovers... voor wat het waard is...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2020
    strutter en Peter Houweling vinden dit leuk.
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Het lijkt wel een project zonder end...
    Ook nu weer wat te verzinnen... Resonantiepijp afhangen.
    De Kaos krijgt een 'Laatste Der Hatorianen'... Type #606 voor .61
    tweetakt. Bij gebrek aan 650 of een 700...
    Enige wat er nog te krijgen was in Japan, was deze...
    En anders kan je je nog wenden tot Weston UK... zij maken een tuned pipe op maat! Inclusief bocht! Maarja... Hatori hè?

    Eerste stap... houdertje om de pijp versieren. De pijp zelf bescherm ik met een krimpkous
    tegen doorkrassen... Gezet langs een stuk rondstaf staal, een stuk alu strip van 20 mm breedte uit de scratchbak...
    De lipjes heetgestookt omgezet met een draadtang... met een propaanbrander , tegen scheuren.
    Gekoeld in water, maakt het alu wat harder. Daarna slijpen en vijlen, modelleren...
    Daarna een beetje opfrissen met een lamellen schuurtolleje... zorgen dat er geen scherpe randjes aan zitten
    die de O-ring kunnen doorsnijden... mooi geflowed... Pardoes weer 3 uurtjes verder...
    Nu ontstaat dit gewoon uit mijn handen... de 'black-box' en alles wat daar gist.
    Maar is feitelijk een zelfbouw van een Dave Brown ".60 HUSH CLAMP VIBRATION MOUNT"
    Poi! Die komt met een rubber dempertje... en niet met dwarse bladveren en Panhardstangen...


    IMG_2062 2.jpg


    En nog even vanuit een andere hoek... De pees/O-ring is een restant van een oud oliefiltertje...
    Altijd handig om dat bij een beurtje te bewaren. Deze zijn nog eens hittebestendig ook...


    IMG_2061.jpg


    Nu ben ik er nog niet... moet nog de afhanging aan de romp improviseren. Zie ook hierboven geschreven...
    Iets van een bladveer-principe. Kan uit epoxyplaat... een autoclaaf gebakken soort waar ik ooit wat
    plaatjes van heb ingeslagen... en die op een voorspanning zetten, in de lengte van de pijp en romp...
    2x tulletjes en busjes, met servoparkers in romp gehecht...
    of uit aluminium... met een verzet er in gebogen... in lengte of in breedte geplaatst... Beetje het idee van een staartwielbeugeltje... Ook weer met tulletjes en 2x servoparkertje... zodat het iets trilling afvangt...

    Zat er aan te denken de zaak aaneen te klinken met een klinknageltje?
    Uiteraard moet dat 'iets' verzonken in het houdertje... dus die moet ik nog embossen...
    anders komt er een put in de heilige piep!


    Hoe zit het bij de Calmato reflexentrainer? Gewoon lomp-uit eenvoudig...
    Maar dat is een 36 mm Ø diameter pijp... en dat past in een gereedschapsklem...
    Waar je dan met het geduld van eeuwen een krimpkousje om voezeld...
    Voor nog twee andere modellen met dezelfde pijp... eensoortige afhanging.
    Crash safe...


    DSC_1381.JPG




    Kaos van onderen. Ook lekker druk van patroon... Een vlugge CG check op de vingertoppen...
    en het lijkt behoorlijk in de buurt te zitten... Altijd spannend... Met folie komt er immers massa bij...
    Zeker met dubbellaagse stripings...


    IMG_2060.jpg


    Nog een mooie G-Sonic van Graupner 11 x 10 (en natuurlijk testen of dat wèrkelijk iets wordt...)
    en een mooie Dave Brown spinner... Maar een wit plastic kan ook...
    Wordt ook al niet meer gemaakt? Vast! De GP motorsteun is ook over en uit...
    met het zakelijk instinkt van Horizon Hobby... dat alles sloopt aan oude merken...

    Nu lijkt het dat Topmodel.fr de steunen laat maken onder de naam 'Ecotop'... hoi!
    Toevallig gevonden... Mocht ik de Picco willen inzetten, corresponderen de boorgaten niet...
    Beter een nieuwe... compromitteer je de sterkte niet... met allerlei doorboringen... door
    bok-torren... (motor mount bug). Om nou een nieuwe 61SF ABC in te zetten?
    Kan het niet over mijn hart halen... Verdomd jammer dat die kwaliteit niet meer gemaakt wordt...

    IMG_2063 2.jpg


    Nog genoeg te doen... Eerder geschreven... de centrale staaf van de voorpoot
    loopt geheel door de motorsteun heen. Het witte houdertje is daarmee slechts
    nog klappenvanger en borg/hevelpunt. De steuntjes zijn zeer zwak in de kit.
    Stelselmatig afbrekend, had ik gelezen. En nu natuurlijk niet meer aan te komen...
    Een drama voor de luie USA ARF piloten... die niets meer zelf kunnen maken...
    Nog staan te jubelen bij het gebrek aan kwaliteit... wat zij als kwaliteit zien... (gelijk hun president...)

    IMG_2064.jpg


    Tot zovers maar weer...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2020
    serge pot, willum, renetl50 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gisteravond nog even verder met het steuntje... gekozen voor meest eenvoudige...
    Aan de beugel een klink-hulsje met draad... bouwmarktspul. In theorie een M3 er in en dan aandraaien tot
    het klemt. Maar ik moest em met kunst en vliegwerk als een popnagel zien te gebruiken...
    Het klemt... zien hoelang het houdt. Ik kan hem solderen/zekeren met een dotje met aluminium soldeer... iets van zinklegering. 't vreet het alu weg tijdens de actie...
    Is linke soep want je zit net onder de smelttemperatuur van het aluminium... de zaak kan net zo goed instorten.
    Dus ik denkt dat ik nog een hulsje er om heen draai, en dat met UHU-Endfest in de oven afbak.
    Huls zit dan klem tussen houder en trillingsdemper. En kan de 'pop' geen kant meer uit...

    Pijp staat aan het uiteinde iets naar binnen. In de romp een verterskingsplaatje uit vliegtuigtriplex...
    anders ropt het pardoes door het balsa...en kan de trillingsdemper met een ringetje en een moertje gezekerd worden.


    Testopstelling... even voor het idee... ik heb nog een dunnere demper liggen... kan nog iets meer naar de romp...
    Klappen moet je niet maken... dan is de pijp aan gort...


    IMG_2065.jpg

    Tot zover...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2020
    serge pot, Peter Houweling en willum vinden dit leuk.
  12. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.082
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    ......een demper voor de demper. Het moet niet gekker worden:):)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  13. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    Waar kan je tegenwoordig nog een bocht vinden voor een reso ??
    Ik heb een resopijp voor een supertiger .51 maar geen bocht, weet jij een adersje Bas ??
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... Weston UK! Aanschrijven per mail.
    En ev de grootte van de demper. Diameter en afstand tot de reflector.

    Heeft voor mij een paar mooie bochten gemaakt.
    Heeft ook een goede tweetakt olie.

    Mooie bochten... Weston...


    IMG_3132.jpg


    Handwerk!

    IMG_3134.jpg


    Ook interessant.... omdat epoxy verkoold en verdampt... kan het de motor niet beschadigen...
    klem komen te zitten tussen zuiger en poort...


    IMG_3131.jpg


    Bij deze! Neem het contact maar eens op... voor de rest is het nu wild zoeken op het internet...
    Dagprijs visvangst tarieven...

    Even een kiekje van de KAOS op de tuintafel... Thans is er een hoosbui... smalle band
    dus hoop erna nog even te fladderen op de OLC... met mijn goede oude reflexentrainer...


    Toch weer heel anders dan in de schets... Maar met de zichtbaarheid zal wel snor zitten...

    IMG_2123.jpg

    Schermafbeelding 2020-07-09 om 22.58.17.png


    Geen van de stuurorganen is nog verlijmd... moet allemaal nog met epoxy...

    IMG_2126.jpg


    Kabine nog steeds niet op kleur...

    IMG_2125.jpg


    Voor wat het waard is...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2020
    Peter Houweling vindt dit leuk.
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mooie vliegmiddag met flinke draaiende winden... maar gaf natuurlijk de leukste landingen...


    Het steuntje... niet zo snel in de bouwmarkt of besteld... dus sneller gemaakt?
    Wel mooi licht.... niet geheel haaks... beetje jubel... maar dat komt er onder wel goed uit...
    Busje niet verlijmd... vastgeklemd blijft het mooi zitten... gerammel zal bewijzen of het wel heel blijft...


    IMG_2083.jpg


    Apetraag... stabilo en kiel verlijmd gemonteerd. Eigenlijk moeten de trekstangen met moeren daarin volstaan...
    Aangezien geen onderdeel van de kist nog bestelbaar is... dat deel toch nieuw gebouwd is...
    1-2-3-epoxy!
    Eerst met gas gestookt soldeerboutje folie weg gesneden... de tip van die Aldi bout is toch waardeloos...
    Valt niets aan te verpesten...


    IMG_2133.jpg


    Maskertjes van tape al weg genomen... zodat je vrij strakke plaknaden krijgt...
    Je blijft het wel zien... maar is toch straks ook wel een werkpaard voor leut...
    Hangaar-rash zal er ook nog wel wat bijkomen.. toemaar zo...


    IMG_2134.jpg

    Tot zovers...
    Gr Bas
     
    Peter Houweling en Hans V vinden dit leuk.
  16. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    prachtig Bas,
    nog bedankt voor de link naar boggies veur de piepe :)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    En! Hij maakt ze op maat voor je.
    Als je dus je demper diepte doorgeeft, en de invoerbuis binnendiameter,
    type motor... weet hij genoeg om zo op behoorlijk op tune te zetten...

    Zijn Mini-Pipes zijn verrassend stil...
    Clubcollega heeft er een op een 55AX staan... dat gaat echt top... boven verwachting...

    Echter... de 'tuned pipe' transporteert veel van het vet ver naar achteren... ook zo zijn voordeel...
     
  18. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    ik zie dat ze complete reso setjes voor je motor maken...... dus zo zeldzaam worden de resopiepm nou ook weer niet
    neemt niet weg dat ik de reso voor een .46 niet kon laten liggen die ik bij toeval zag liggen onderin een schap voor maar 25 eurootjes :D
    ik zag daar ook nog een zelfde reso voor een 4 takt liggen, wat me verbaasde want zoveel doet een dergelijke pijp toch niet op een 4T :rolleyes:
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  19. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Reso voor 4-takt is onzin. Gassen moeten zo vlot mogelijk afgevoerd gekoeld worden zonder tegendruk. Verstoort anders. Kans op verbrande kleppen.
    Dus die pijpen zijn er om te koelen.

    Voor de Sultan 5 heb ik nog een 15 cc Merker te pakken gekregen, gebruikt... Kon niet daar aan zien of dat 2 of 4 was. Want ook alle data er over is verloren... Wel dat het een conventionele demper was. Daar heb ik nog een extra buis met doorboring in gemaakt om hem te pogen nog stiller te krijgen.
    Merker is denk al 12 jaar out of business. Jammer. Stükerjürgen ook al geruime tijd. Herzog. Allemaal kleine ateliers zonder opvolging en eigenlijk ook onder EU druk allemaal stuk zijn gegaan.

    Mooie reso tref je soms met goed geluk. Dus ik heb wel wat liggen nog...

    Ik begreep al dat dat soort zaken aflopend waren.


    Weston is vooral dat handwerk best scherp!
    De oude Hatori #400 was bij Dennis kostbaarder! 67,- Euro zoeiets? En dat was 15 jaar gelee!
     
  20. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    Dus als je ergens een novarossi .60 reso tegen komt voor 50-60 euro dan moet je die gewoon zonder nadenken meenemen :rolleyes: Haha
    Jammer dat al dat mooie spul verdwijnt
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina