Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ahh okay. Nja 4S in een MERV is alleen leuk als je echt gekke speedruns wilt gaan doen. een MERV op 3S is al erg spectaculair.

Handleiding eens doorlezen? Daar staat precies in wat wel en niet kan met gearing en de verschillende batterijen. In het kort:

1 NiMH : 23T of 28T
2 NiMH's in parralel : 23T of 28T
2 NiMH's in serie : 23T
1 2S LiPo : 23T of 28T
2 2S LiPo's in parralel : 23T of 28T
2 2S LiPo's in serie : mag niet (het kan wel, maar gezien het feit dat je nog geen ervaring hebt raad ik je dit af)
1 3S LiPo : 23T
2 3S LiPo's in parralel : 23T
2 3S LiPo's in serie : bye bye esc

Goed plan Nard, ik wilde ook al eens zo'n lijstje maken gezien het feit dat de helft van de vragen in dit topic over pinions, accu's en temps gaan.

Maar het is een feit dat meer mensen met de mini's onroad rijden dan offroad

Onroad met de standaard setup (spur+regelaar+banden) hoef je met lipo's helemaal niet te benauwd te vertanden! Dat geldt zowel voor 2s als 3s.
Hij kan echt bijna alles aan, zo lang je maar onroad blijft!
Met NiMih's moet je onroad wel iets meer opletten, maar meestal zijn je accu's leeg op het moment dat je ESC+motor beginnen te zweten.

Offroad is het echt een compleet ander verhaal en dan kan je eigenlijk niet zonder tempgun om je eigen sweetspot qua vertanding en de ondergrond waar je op rijdt te vinden. Als je daar geen zin in hebt gewoon de 23T onder alle omstandigheden gebruiken.

Gisteren weer even gereden op straat.... Skitplate van Hot Racing meteen krom gereden tegen de stoeprand! :mad:

Even een paar vragen aan jullie naar aanleiding van wat eerdere meldingen:

1. Ik rij met 3s Lipo van LRP (1300 competition pack), passen perfect en rijdt lekker snel. Maar hoe lang rijden jullie met een Lipo accu op straat? Bij mij is het na een 12-13 minuten echt op...

2. Ik heb sinds een paar weken de aluminum axle carriers van Hot Racing erop zitten (VXS2101) maar het valt me op dat je de imbusbouten toch vaak moet aandraaien omdat er speling op komt te staan. Hebben meer mensen dit probleem?

locktide gebruiken:)
Die schroeven van de axle carriers zitten toch in de armen vast? Zo ja, GEBRUIK DAN GEEN LOCTITE (niet locktide, opmerking: Loctite is wel de naam van een bedrijf, niet van het spul zelf al wordt dat vaak wel aangenomen) aangezien dit het palstic kan aantasten! Als je hier last van hebt kun je wel CA gebruiken, maar onthoud dat aanpassen dan erg lastig zal worden!

Nog geen sway bars voor de MERV?

Ik wacht momenteel nog altijd op de nieuwe bulkheads ... de MERV staat hier maar te nixen :(

Laatst bewerkt:
Het zijn die rode schroeven soort draadeinden met een rubberen o-ring erom heen... Loctite lijkt me niet de oplossing. Het zou toch eigenlijk moeten blijven zitten. Maar de vraag is eigenlijk hebben aderen ook last hiervan?

De nieuwe Traxxas diff cases moeten het diff beter in plaats houden. Bij de huidige gaan die twee plastic delen iets uit elkaar waardoor er speling komt op de mesh van de ring en pinion waardoor ringgears gaan strippen / klikken. Dat was bij mij ook het geval. Nu wacht ik dus op de nieuwe voordat ik nog een diff kapot ga rijden. Als je er geen last van hebt zou ik er niet aankomen, maar zodra je het hoort zou ik upgraden.

Goed plan Nard, ik wilde ook al eens zo'n lijstje maken gezien het feit dat de helft van de vragen in dit topic over pinions, accu's en temps gaan.

Maar het is een feit dat meer mensen met de mini's onroad rijden dan offroad

Onroad met de standaard setup (spur+regelaar+banden) hoef je met lipo's helemaal niet te benauwd te vertanden! Dat geldt zowel voor 2s als 3s.
Hij kan echt bijna alles aan, zo lang je maar onroad blijft!
Met NiMih's moet je onroad wel iets meer opletten, maar meestal zijn je accu's leeg op het moment dat je ESC+motor beginnen te zweten.

Offroad is het echt een compleet ander verhaal en dan kan je eigenlijk niet zonder tempgun om je eigen sweetspot qua vertanding en de ondergrond waar je op rijdt te vinden. Als je daar geen zin in hebt gewoon de 23T onder alle omstandigheden gebruiken.

bedankt allemaal voor de mooie tabellen en de nodige uitleg.
nog 1 vraagje: als ik de tempgun gebruik, wat is zo de kritieke temp van de esc? Op welke temp stop ik best even met rijden??

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:

Yup, zou geen probleem moeten geven. Laat ons wel even wat foto's zien als het klaar is he ;)

EDIT: MMirage, of andere, hoeveel 5124 (ball bearings) heb je nodig voor de rockers?

Laatst bewerkt:

Back