Traxxas 1/16 e-revo Topic!

KUT, wilde net bestellen bij TowerHobbies, hebben die faggots natuurlijk geen PP ... comon hoe kun je jezelf nog serieus nemen als je geen PP aanbied :(

@ bokkenrijder, dat wordt een flinke update!! Thanks voor de tip, had de bearings al laten vallen ivm douane kosten, maar het hele feestje gaat niet door omdat ik geen CC heb.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
EDIT: MMirage, of andere, hoeveel 5124 (ball bearings) heb je nodig voor de rockers?

Inderdaad 8, dus vier zakjes.

@KDK, ElTrikke
12-13 minuten voor een 3S lipo is prima, niks mis mee.
Er bestaan 1800mah/45C lipo's, maar die zijn eigenlijk alleen interessant als je andere regelaar en motor hebt.

De stock Velineon regelaar komt in de thermal beveiliging rond de 72 graden. Dus hou m rond de 50-60 en je zit goed.
Heb het al vaker gezegd, de stock motor is echt een taaie, die kan tot 90, maar voor de zekerheid 80 als redline aanhouden is wat beter natuurlijk.
Als je speedruns gaat doen is het aan te raden wat koelgaten in je body te maken, hiermee pak je zo 5-10 graden extra koeling.

Laatst bewerkt:
als je dan tog al een 60amp esc er inschuift is een tenbol bigblock motor mount misschien geen slechte:) hoppa 1/16 met een 540 can motor er in

i an feel the backflips young padawan:)

IK heb de slash body besteld omdat ik die super gaaf vind staan op de revo, dus binnenkort ombouwen met nog wat andere extra's.

Ik lees nooit iets over koelslangen (buis van voor an de auto naar de regelaar/motor om met rijwind de boel een beetje extra te koelen... Nooit iemand aan gedacht of niet effectief genoeg???

Die backflips krijg je dan ook gemakkelijk doordat het zwaartepunt van de auto veel te hoog komt te liggen met een 540 motor. Dus qua handling absoluut geen goede zet... ;)

als je dan tog al een 60amp esc er inschuift is een tenbol bigblock motor mount misschien geen slechte:) hoppa 1/16 met een 540 can motor er in

i an feel the backflips young padawan:)

Yupz, dan zou ik liever voor een Neu 1112 1y gaan. Kleiner, lichter en heb gelezen (ervaring van 1 persoon) dat die zeke rniet onder doet voor een 540 size motor.

Yup, had hem al vaker op eBay gezien. Dikke afzetterij!!

• 50-70C : HAHA, yeah right...
  • 4S en standaard driveshafts, waarom geen CVD's
  • 190A ESC, voor ??
  • Typo : meer als 130 km/uur'' moet zijn ''meer dan 130 km/h''
  • Standaard Talons en 130kmph ... BOEM
  • ''Het standaard Traxxas VXLsysteem van de mini E-revo krijgt te weinig power en wordt heel snel heet. Deze zijn daardoor vaak na 30 keer gebruik kapot.'' Power krijgen is het probleem niet, er mee op gaan wel. En na 30 keer kapot is gebaseerd op?
  • Bekabeling is crap
  • Standaard stuur servo, plastic shocks, veren, pushrods, turnbuckles, armen, axle carriers ... TRIEST voor 700eu

Tis een rot motor en ESC die na 30 keer kapot zijn (als de wagen het zo lang uithoud).

Geef mij 700 euro en ik bouw een MERV die deze MERV een Nikko laat lijken.

Laatst bewerkt:
Voor 700 koop je de grote broer en niet een ding wat continu verrot is ( aandrijving etc ) en op zn dak ligt.

Hoop niet dat iemand daar ooit intrapt!

Tja jammer dat dit soort zaken zo te koop wordt gezet...

Even een andere vraag. Zag net bij The Toyz setje straatbanden. Maar de diameter daarvan is een slag groter dan de standaard Traxxas banden. Geeft dat problemen?

Ik zal de laatste zijn die een gezonde handelsgeest wil veroordelen, maar er zijn wel grenzen. Denk dat de hitte deze meneer een beetje naar het hoofd is gestegen, en de dollarkoers ook:D
Deze setups staan regelmatig op de bay voor een prijs van rond de 350 buck.
Voor de mensen die nog een betaalbare 1/16 E-revo vxl zoeken, er komen er zeer binnenkort twee beschikbaar. Beide met upgraded bulkheads,zonder tx/rx. Eentje stock, en ander met paar upgrades. Voor een duidelijk aantrekkelijkere prijs dan deze advertentie ;) Zal ze tzt op MBF te koop aanbieden.

Opzich geen probleem, wel even je tandwielen aanpassen. Ik ben naar kleinere wielen gegaan en heb mijn motortanwiel groter gemaakt en mijn spur kleiner. Ik zou dan dit andersom doen bij grotere wielen.

Gr Rick

Even een andere vraag. Zag net bij The Toyz setje straatbanden. Maar de diameter daarvan is een slag groter dan de standaard Traxxas banden. Geeft dat problemen?

Op het gebied van 1/16 tire/wheel combo's is er op dit moment weer wat nieuws! En nog goed spul ook !
Traxxas heeft onlangs hele mooie dish wheels voor de 1/16 uitgebracht.
Van een ander merk was er al zoiets, maar dan was het weer rotzooien om je wheelnuts er op te krijgen.

Deze nieuwe dishes zijn natuurlijk vederlicht en gewoonweg de perfecte velgen voor de Pro-Line 2.2 Dirt Hawgs en 2.2 Road rages. Ze zijn helaas nog vrij lastig te vinden omdat ze pas net uit zijn, maar ik heb ze al wel kunnen scoren en ze bevallen uitstekend!

Vele malen beter dan de zware stalen velgen die je veel tegenkomt bij 2.2 dirt hawgs en road rages

Traxxas part nummer is 7171.

Voor mensen met lijm-allergie en de luie donders is er ook een montage-klaar setje door Traxxas uitgebracht met de nieuwe 1/16 "Response Pro 2.2" banden wat in feite gewoon kleine Pro-Line crimefightertjes zijn. Deze kun je vinden als onderdeel 7175.
Nadeel is dat je niet kunt tapen en dat is zeker met flink gassen op road rages zeer noodzakelijk.

Zoals Rickyyy terecht opmerkt wel even je gearing aanpassen als je met grotere banden gaat rijden. Zeker als je met de stock regelaar rijdt.
Pinion moet paar tandjes kleiner en spur wat groter.

Laatst bewerkt:
Back