Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ik rij op mijn Revo 3.3 met Respons pro banden en ik moet zeggen dat die ook heel goed bevallen. Alleen heb ik ook nog 4 sets velgen in de oorspronkelijke maat en om dan telkes spur en pinion te wisselen...

Heb eigenlijk nooit anders dan voor 50K en achter 30K gereden en dat gaat in elk geval lekker. Dat is wat het overgrote deel van de MERV rijders van .com ook gebruikt.
SHIT, krijg waarschijnlijk vandaag de bulkheads, maar heb dus geen 30K fluid, ik heb enkel 7 / 10 / 15 en dan nog shock fluids van 25/30/40/50 :(

SHIT, krijg waarschijnlijk vandaag de bulkheads, maar heb dus geen 30K fluid, ik heb enkel 7 / 10 / 15 en dan nog shock fluids van 25/30/40/50 :(

Is een andere vloeistofje in de diffs ook 1 van de nodige upgrades? Morgen verwacht ik mn MERV binnen te krijgen maar aangezien jij problemen hebt gekregen nadat je de bulkheads uit elkaar hebt gehaald heb k daar een beetje schrik voor....

En hoeveel W shock oil hebben jullie erin zitten?

Laatst bewerkt:
Je hoeft niets aan de diffs te doen (je kunt even snel checken of ze een beetje goed geshimt zijn). De oorzaak van mijn probleem weet ik niet, maar gezien het feit dat het een algemeen probleem is denk ik niet dat de oorzaak is dat ik mijn bulks een keer uit elkaar heb gehad.

Ik heb er 40 of 50 wt is zitten, zoek even in dit topic dan kom je de aanbevelingen wel tegen.

Dat is toevallig, want ik heb precies dezelfde configuratie. De ESC is gewoon een 60a EZRUN (max. 109a). De Revo is inderdaad erg snel, maar 130km/h?

Zie voor mijn auto met deze configuratie: Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van MC Savage: Revo 1/16

heb zonet de 23t pinion geinstaleert en wat gereden en het ging niet goed :(
ik dacht dat hij niet zo warm werd met een 23t als met een 28t?
10min aan het rijden geweest een esc begon te stinken en wil nu niet meer..
er flikkert steeds een rood lichtje
heeft nog iemand dit probleem?

batterij is volledig opgeladen en is goed afgekoeld nu

Traxxas geeft zelf aan dat op 3S met speedpinion bedoeld is voor een paar speedsruns, niet contant (off-road) rijden....

Stinkende ESC, rood knipperen, ga er maar vanuit dat de ESC overleden is, valt mij ook tegen hoe warm die 3M nog wordt.

Traxxas geeft zelf aan dat op 3S met speedpinion bedoeld is voor een paar speedsruns, niet contant (off-road) rijden....

ik reed ook maar tien minuten op de straat.. en af en oe op kort gras.

dus als je ofroad wil rijden moet je de 28t pinion laten staan op 3s?

zou je daar garantie op hebben? heb hem pas 2 maanden

Laatst bewerkt:
Nee dan wordt de boel nog warmer, het heet wel speedpinion maar minder tanden op de pinion = lagere snelheid. Maar de ESC wordt minder warm, ik zou de speedpinion gewoon standaard erop laten.

Garantie: Je hebt je blijkbaar gehouden aan de handleiding, 3S op de speedpinion dus beroep doen op de garantie!

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Back