Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Heb vandaag ook een pakketje van The Toyz binnen gehad.Waaronder een setje CVD's.Ik ben alvast een beetje aan het puzzelen gegaan en het gedeelte bij de axle carrier is duidelijk maar het gedeelte bij de bulkhead is nog even onduidelijk.Moet ik die uit elkaar halen en het diferentieel ook om die yoke in de diff te zetten zodat het stalen balletje in die u verbinding kan??Misschien een beetje moeilijk omschreven maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Voor CVD's moet ook het diff uit elkaar volgens mij, dat heb ik reeds eerder gelezen.

@ bokkenrijder, dat is zeker ... :(

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoveel meningen, zoveel keuzes...

Ik zal ze trouwens niet kopen bij RCplanet maar dit geeft jullie een indruk van wat mijn aandacht trekt qua prijs.
Het kwaliteitsverschil zal wel minimaal zijn en ik zal waarschijnlijk toch niet meer dan 3 wagens bezitten.

Verder het hele uitlezen van temps, RPM en dat soort fratsen is niet aan mij besteed. Ik zoek gewoon een fatsoenlijke zender waarmee ik meerdere autos kan besturen zonder al te veel fratsen.

Dus de vraag is of ik beter met mijn wensen voor een goedkopere 2 kanaals ga of voor een wat duurdere 3 kanaals?

@nard:
bij de spectrum zou ik gaan voor de dx3. niet voor het derde kanaal, maar voor de extra ontvanger dat erbij geleverd is. dx2 kopen en dan nog een extra ontvanger komt duurder uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Verder het hele uitlezen van temps, RPM en dat soort fratsen is niet aan mij besteed.

Maat van me heeft dus de dure Spectrum met al die fratsen er wel op. Leuk maar na een minuut of 10 off-road rijden werkt het dus 9 van de 10 keer niet meer... Vuil stof, etc. Het is erg gevoelig. Bij navraag in de winkel kregen we ook dat antwoord... "Tja het is allemaal leuk spul maar werkt niet zo goed off-road."

Vraag hoelang gaan die battrijen mee de normale die er bijgeleverd zijn??

Vraag hoelang gaan die battrijen mee de normale die er bijgeleverd zijn??

10 a 15 min met flink gassen, maar na 7 a 8 min merk je al snel dat de punch eruit is. Grappige is dat met twee packs parallel hij een stuk rapper gaat, maar dat de rijtijd maar 50% toeneemt ofzo. Serie heb ik nog nooit gedaan.

Als je de geschikte lader hebt, zo snel mogelijk overstappen naar Lipo's, met twee zippy's 2S 2200mAh parallel rijden we nu dik 35-40 min zonder snelheidsverlies.

Natuurlijk is dit maar een indicatie, veel hangt af van vertanding en ondergrond... en hoe je de wijsvinger gebruikt ;-)

met twee zippy's 2S 2200mAh parallel rijden we nu dik 35-40 min zonder snelheidsverlies.

Zet net even te kijken op het net, zijn geen dure Lipo's zeg! Welke moet ik precies bestellen? Want dit is wel interessant!!!

(Rij nu o.a. met Lipo's van LRP de 3s 1300 mah, zijn super maar kunnen niet paralel gezet worden en toch wel na 12 minuten leeg... En ze zijn prijzig!)

Misschien al langs gekomen.. Topic is wel erg lang ondertussen :-)

Maar naast de diverse third party oplossingen, heeft ook Traxxas zelf nu ingezien dat ze een wheeliebar nodig hebben :

TRA7184-2.jpg

Partnummer : 7184

Ook te zien op de nieuwe exploded views op de traxxas site, maar nog niet in de parts list op de site.

Ik heb er twee onderweg om de huidige wheeliebar die ik heb (enkel wieltje) te vervangen door deze met twee wielen.

Laatst bewerkt:
Zet net even te kijken op het net, zijn geen dure Lipo's zeg! Welke moet ik precies bestellen? Want dit is wel interessant!!!

(Rij nu o.a. met Lipo's van LRP de 3s 1300 mah, zijn super maar kunnen niet paralel gezet worden en toch wel na 12 minuten leeg... En ze zijn prijzig!)

Dit zijn de enige die echt goed passen :

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C $8.79

De C waarde is wel aan de lage kant, op een single pack wordt die wel iets warm. Rij zelf parallel en heb dat probleem dus niet. Voor wedstrijd is iedere gram lichter meegenomen en balans schijnt wat beter te zijn met 1 pack, maar dat boeit mij persoonlijk niet. Wij bashen alleen met de auto's.

Andere gaan wel, maar zijn meestal heel erg krap, met name de lengte is het probleem bij de 2s, bij 3s is de dikte nog een bijkomend probleem. Ik hou niet van hard drukken en batterij bays die bol staan. Ook niet omdat dit softpacks zijn.

Laatst bewerkt:
Misschien al langs gekomen.. Topic is wel erg lang ondertussen :-)

Maar naast de diverse third party oplossingen, heeft ook Traxxas zelf nu ingezien dat ze een wheeliebar nodig hebben :

trac7184.jpg

Partnummer : 7184

Ook te zien op de nieuwe exploded views op de traxxas site, maar nog niet in de parts list op de site.

Ik heb er twee onderweg om de huidige wheeliebar die ik heb (enkel wieltje) te vervangen door deze met twee wielen.

Ik had em ook al gezien en had dezelfde gedachte om mijn huidige te vervangen,HR met 2 wieltjes,maar ik kan em nergens vinden.Bij iedereen was ie out of stock.Dus mijn vraag waar jij hem besteld hebt?

Back