Traxxas 1/16 e-revo Topic!

als je gaat bestellen zou ik niet alles in een paket bestellenveel meer kans op extra douane kosten en als je het een beetje uitzoekt ben je ook goedkoper uit met de verzend kosten 2 of 3 kleine pakketjes is vaak voordeliger dan 1 grote

Wat versta je dan onder groot pakket zou om een batterij of 4 zijn in totaal 665 Gram ongeveer

Wat versta je dan onder groot pakket zou om een batterij of 4 zijn in totaal 665 Gram ongeveer

valt wel mee natuurlijk maar als je het in 2en doet weet je het zeker.

ik had pas 4 x 5000mAh en dat was €36.-- bij betalen:( maar dat is wel wat zwaarder natuurlijk

ben aan het plakken geweest wat een werkje is dat zeker met die kleine bandjes.

ik wil andere lijm kopen maar dan met een mooi dun tuitje welke kan ik het beste bestellen voor de banden dus hè.

Groet Ronald

Lipo's + connectors zijn binnen,zonder tussen komst van de douane:D. Nu de auto's nog :(. Zometeen ff gaan solderen. Nieuwe connectors erop en ff parallel kabeltjes maken.
Iemand al gezien wat de HXT 4mm Gold Connector w/ Protector kosten tov van hier. Dit is echt een heel groot verschil.

Auto's liggen blijkbaar nog steeds in het vliegtuig dat zondag morgen vertrokken is uit de US ;)

Net buiten geraakt tussen in lunchbreak :p en eens geweest gaan rijden voor half uurtje en rijd prachtig,enige waar ik beetje schrik van heb is de naakt liggende servo vanonder,wat rijden op kiezel ondergrond volgens mij erg gevaarlijk maakt om een van de armpjes van die servo te breken.
Ligt dit op zelfde manier in de e-revo 1/10??
Of maak ik me zorgen om niks:rolleyes:

ben aan het plakken geweest wat een werkje is dat zeker met die kleine bandjes.

ik wil andere lijm kopen maar dan met een mooi dun tuitje welke kan ik het beste bestellen voor de banden dus hè.

Groet Ronald

Zou ik ook wel eens willen weten heb met sandtrower tires voor mijn firestorm er ook serieus potje van gemaakt overlaatst,overal lijm enkel waar het moest :p

Gebruik altijd de seconden lijm die ze in de aanbieding hebben bij "action" kost 1 euro voor 5 tubetjes. Als je er 1 gebruikt hebt gooi je deze weg heb je ook nooit last van opgedroogde lijm. En ja als ik mijn T2R vrij laten lopen laat de lijm wel los, maar tijdens het rijden nooit. Denk ook niet dat er lijm is die dit geweld wel aan kan ;)

MMM, net even de cellen gecontroleerd van de ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C en er was 1 cell stuk :( heb even een mail gestuurd naar hobbycity en gevraagd of ze me een vervangend exemplaar willen sturen. Iemand anders al eens gehad dat een cell stuk was? Maar ik heb er nog 3 dus als de auto's er zijn kan de fun beginnen.

Nou ff in detail dan :

Auto kost 289, ik bestel er twee, dus 578 dollar.
Ik heb een special saving van 150 dollar op dat bedrag dus 428 dollar.
Verzendkosten zijn 89 dollar voor twee stuks, is 517 dollar.
Van Dollar naar Euro, koers is .717 op dit moment, is 370 euro.
Invoerrechten zijn 19% + x bedrag admin kosten = 70.30 en een paar euro.., is 440 euro
Da's dus 220 euro per auto maximaal.

Die vorige post deed ik uit mijn hoofd.. vandaar dat ik daar een tientje naast zat.
Precieze getallen zijn iets anders bij mij, ik heb nml meer laten meekomen.. denk aan connectors etc..
Verzendkosten kunnen een stuk lager.. Dit is de duurste optie..

invoerrechten 19% + adminkosten zeg je. die 19% bedoel je hiermee de BTW?

tegenwoordig mag je toch in nederland voor een bedrag van 430€ invoeren afkomstig buiten de EU? belastingvrij, dus geen 19% BTW

dus als we hier in NL dus voor 430€ belastingvrij mogen invoeren, waaruit bestaan dan de invoerrechten en hoe worden die berekend

Die 430 is met een vliegtuig, dus wat je koopt en meeneemt. bestel jij iets bij een shop en laat je het naar hier vervoeren, kost het je wel geld bij alles wat boven de 22 euro is!!!

0-22 = niks betalen
22-150 = 19% BTW
150+ = 19% BTW + invoerrechten (4.7%)

Weet je wat het leuke is, die 19% word berekent over dus het product + verzendkosten, en over de invoerrechten!

Stel auto kost 200, verzenden 50. 250 in totaal.

4.7% van 250 = 11.75. 250+ 11.75 = 261.75.
19% van 261.75 = 49.75 (BTW)

Alles bij elkaar: 311.50 euro.

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Hmm, dat wist ik niet van die 430 euro...

Toch heb ik vaak zat invoerrechten mogen betalen voor lagere bedragen..
Op de bon die je van de transporteur krijgt staat nooit veel detail moet ik zeggen.
Heb TNT ooit eens gebeld en die vertelden mij dat van de 19% (btw) en de adminkosten. Die laatste willen nog al eens verschillen..

Ben mijn pakketje vandaag misgelopen.. Vrouw was op stap :-(
Morgen aan de ketting :-)
Zondag besteld !

@ Snoebel, dit jaar?

Nog vergeten te zeggen, er komen meestal ook nog 12 / 17.50 euro TNT inklaringskosten overheen! Dit omdat niet de douane zelf, maar TNT de pakketjes afhandelt!!

Greetz,
Joram

Hoeveel belasting moet ik betalen bij invoer? hier staat :

modellen van auto's :
4,7% douanerechten en 19% omzetbelasting over de waarde van de goederen.

Let op!
Douanerechten (zoals invoerrecht) berekent u bijna altijd over de waarde van de goederen. De waarde van de goederen is de waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.
De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.
Wilt u de belastingen die u moet betalen bij invoer berekenen? Let dan op de leveringsvoorwaarden van uw leverancier.

tot 22€ betalen we geen btw en geen invoerrechten
van 22€ tot 150€ betalen we wel btw en geen invoerrechten

Ontvangt u goederen uit het buitenland? Dan kan het zijn dat u te maken krijgt met de volgende zaken:
  • aangifte doen en belastingen bij invoer betalen
    In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane.

Het post- of koeriersbedrijf kan u een rekening sturen voor:
    • inklaringskosten
      (de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane)
    • afhandelingskosten
      (de kosten voor ander werk dat het post- of koeriersbedrijf voor u doet)
    • de eventueel te betalen belastingen
      (douanerechten, omzetbelasting en accijns)

@ Snoebel, dit jaar?

Greetz,
Joram

Jazekers dit jaar.. soms zit het mee (zoals de levering van de Erbe en deze 1/16 revo's) en soms zit het tegen... de SMC lipo's (besteld op 20 mei !) zijn er nog steeds niet.. Zijn al voor de tweede keer onderweg, mag zeggen dat leverancier wel zijn best doet. (Stormerhobbies in dit geval).
Maar meestal zijn de bestelingen binnen 7 a 10 dagen in huis, van bv hobby city of ebay bestellingen.
De Erbe was binnen 48 uur in mijn bezit :-)

Laatst bewerkt:
Back