Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Dan moet je ook niet zeuren dat je het al de 10de keer post. Jij spamt het tenslotte zelf helemaal vol.
Ik kan me goed voorstellen, dat niet iedereen tijd heeft om het hele forum door te lezen van 351 pagina's. Dan is het sneller om het gewoon "nog een keer" te vragen, to the point.

Jij drukt tenslotte zelf op het knopje "snel reageren", niemand zegt dat je een antwoord op een vraag hoeft te geven. Die kan ook iemand anders geven.

In dit geval is diagram ook goed, omdat jij snapt waarover ik het heb.

Mijn aandrijf? Wat heeft dat er eigenlijk mee te maken met dit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan moet je ook niet zeuren dat je het al de 10de keer post. Jij spamt het tenslotte zelf helemaal vol.
Ik kan me goed voorstellen, dat niet iedereen tijd heeft om het hele forum door te lezen van 351 pagina's. Dan is het sneller om het gewoon "nog een keer" te vragen, to the point.

Jij drukt tenslotte zelf op het knopje "snel reageren", niemand zegt dat je een antwoord op een vraag hoeft te geven. Die kan ook iemand anders geven.

looooool zeg je nou dat nard dit topic vol spamt? hahaha, jij loopt hier nu moeilijk te doen met berichtjes die nergens voor nodig zijn hoor. en je hoeft echt niet het hele topic door te lezen, er zit ook een zoekfunctie boven in je scherm, probeer die is...

Idd een zoekfunctie, en iemand die iets of wat intresse heeft in de merv of eventuele hop ups leest 351 pagina's aan forum. En vooraleer je het vraagt, ja ik heb dat gedaan, in een 3-tal dagen, wist tegelijk wat er best vervangen werd en door wat... Zeker als je wat wilt weten over de merv lees dan misschien de posts van Nard, DH, FF, Mike,... (no offence voor degene die ik vergeten ben), deze mensen rijden al heel lang met de merv en kennen hem dus beter dan iemand die pas een merv rijd.

Wat de batterijtijd betreft ik reed 8 min ! op die originele Powercell, waarvan 4 op half vermogen aangezien ze na een aantal keren vol doortrekken ook helemaal inzakt op gebied van vermogen. Op een 2s lipo rij ik tussen 15 en 20 min zonder ooit vermogen te verliezen, dus ik zie niet in waarom je ooit een Nimh kan aanraden boven een lipo... Als je het voor snelheid wil doen neem dan een 3s of desnoods 2x2s in serie op nimh modus als je originele ESC je niks kan schelen. En goedkoper zie ik het ook niet echt, een powercell kost hier in BE en NL ergens tussen 20 en 30 euro, een Lipo kost er bij hobbyking verzonden misschien 10, je hebt enkel de eenmalige kost van een lader, die je anders ook koopt voor de nimh's te laden (tenzij je 2x 6u wilt laden naturlijk)

Nou ehm... Als er iemand hier in het forum is waar ik veel respect voor heb is het Nard Cox wel... Sowieso voor zijn kennis en dat hij die hier vrij uit geeft in het forum, alleen het feit al dat hij verschillende batterijen gebruikt , van allemaal de snelheid neemt, ze in een TABEL zet , en ze dan nog hier post.. En als je 1 keer iets vraagt , duurt het nog ikweetniet zo lang voordat je de juiste reactie krijgt, want soms is die vraag al zo vaak gesteld dat " straight to the point " naar de zoekknop gaan wel iets sneller is.

Damn tof dat ik op een shortlijst met "brainie people" lijk te staan zelfs gezien ik maar 2 keer zo'n ding heb gezien en er maar een keer mee heb gereden!

Dat gezecht hebbende blijft verdomd leuk speelgoed:)

Oke, dat is mooi balen dan! Misschien kan ik hem nog hier verkopen dan ofzo.

Ik weet eigenlijk niet, maar heb vandaag gemerkt dat me NIMH stock batterij best wel warm wordt na het rijden. Is dat bij jullie ook zo? Denk eigenlijk wel dat dat normaal is, maar heb er eigenlijk niet eerder opgelet.

Als je op wiki kijkt, kun je lezen dat er een LiPo kan exploderen of branden als je neit de juiste LiPo accu neemt. Heb ik een goede keus gemaakt? Zzodat dat niet gebeurd.

er zijn velen voor gegaan, waarom zou het bij jou nou allemaal zo fout gaan lopen???

ps: wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die = misschien handig

Als je op wiki kijkt, kun je lezen dat er een LiPo kan exploderen of branden als je neit de juiste LiPo accu neemt. Heb ik een goede keus gemaakt? Zzodat dat niet gebeurd.

Dat kan ook met NIMH denk ik zo

Ja, bij NIMH kan het een granaat worden en vliegen de metaalscherven in het rond. Een LiPo geeft gewoon een wolk gas en een vuurbal.

Oke, dat is mooi balen dan! Misschien kan ik hem nog hier verkopen dan ofzo.

Ik weet eigenlijk niet, maar heb vandaag gemerkt dat me NIMH stock batterij best wel warm wordt na het rijden. Is dat bij jullie ook zo? Denk eigenlijk wel dat dat normaal is, maar heb er eigenlijk niet eerder opgelet.

Die lipo geraak je hier wel kwijt, je kan misschien ineens een lp-guard zak kopen (ook bij HK) kun je de lipo's in bewaren, moest er dan ooit iets fout gaan is je hele huis niet weg, enkel de lipo...

Ja sorry voor al mijn spam :(

Als een batterij warm wordt betekend dat hij tegen de limiet van zijn kunnen aan zit. Als die heet wordt betekend dat er meer wordt gevraagd dan dat de batterij aan kan: dit is dus slecht!
Kort gezegd: De motor heeft "stroom" nodig, dit vraagt die aan de ESC. De ESC vraagt dit vervolgens van je batterij. Als de ESC meer stroom vraagt dan de batterij kan geven wordt de batterij heet.

Een warme batterij is goed, een heete = heel slecht en dan moet je onderzoeken waarom die te heet is. Wellicht is de batterij te licht / kan die niet genoeg stroom leveren of wellicht is die versleten en moet je een nieuwe halen. Het kan ook dat er ergens frictie zit in de aandrijving waardoor de motor het zwaarder heeft, meer stroom van de ESC vraagt en die weer meer van de batterij: daarom is onderhoud van je wagen ook belangrijk.

Nja genoeg spamt.

En waarom zijn die geweldig ? Lijken mij een imitatie (Chinees ?) van de echte Kokam's.

Weinig info of reviews van te vinden op inet.

Naar mijn mening koop je of het echte werk, zoals bv Hyperion packs, of ga je goedkoop en koop je Flightmax/Turnigy, met deze packs heeft de hele wereld ervaring.

Maar dit soort discussies horen thuis in het accu gedeelte van dit forum, net zoals de (onzinnige) beweringen over ontploffende en gevaarlijke NiMh en Lipo packs. Ja ze hebben beide een goede behandeling nodig, maar dat wordt echt haarfijn uitgelegd in andere topics. Meer info bv : wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Ben geen moderator, maar ik zou zeggen.. Graag weer on topic !

Ik ging vandaag rijden met mijn 2s lipo, ging perfect. Maar toen ik met mijn NiMH's in serie ging rijden(ja heb hem weer op die andere stand gezet ;)) ging hij bij bepaalde snelheid vol op de rem, de banden stonden meteen stil.

Ik pakte hem op, gaf gas zonder de banden op de grond te houden en het gebeurde weer, ik denk dat het ongeveer bij 50kmh is. Hierdoor is mijn auto een aantal keer gewoon over de kop geslagen.

Iemand een idee hoe dat kan?

Ik ging vandaag rijden met mijn 2s lipo, ging perfect. Maar toen ik met mijn NiMH's in serie ging rijden(ja heb hem weer op die andere stand gezet ;)) ging hij bij bepaalde snelheid vol op de rem, de banden stonden meteen stil.

Ik pakte hem op, gaf gas zonder de banden op de grond te houden en het gebeurde weer, ik denk dat het ongeveer bij 50kmh is. Hierdoor is mijn auto een aantal keer gewoon over de kop geslagen.

Iemand een idee hoe dat kan?

Wellicht warmte beveiliging, wordt hij niet te warm?

Back