Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Nee, geen lipo gewoon nimh. Ging 13.45 de deur uit en was 14.00 weer terug.
Hele stuk hele tijd rechtdoor en terug volgas gereden. (Ook heel afentoe niet volgas).

Denk dat die laatste 5 min ongeveer langzamer begon te rijden.

Met een lipo ken je dus 15 volluit rijden, en hij is nog steeds vol? Zit namelijk nog steeds te twijfelen om 1 accu voor 15 euro erbij te halen, of LiPo's.

Met een lipo ken je dus 15 volluit rijden, en hij is nog steeds vol?

:shock: NEUJ!!! :shock:

Een lipo gaat leeg tot een bepaald punt en dan doet de lvc van de esc zijn werk en staat je auto ineens stil. Dan moet je hem weer opladen. Als je de accu verder ontlaad dan de LVC dan gaat ie kapot en kan ie zelfs je auto beschadigen.

vandaag mijn pakketje in ontvangst kunnen nemen. De 2s lipo past er gewoon in maar de 3s is net te groot -.-'. Gebruik ik de 3s'en wil in me bandit in parallel. Het was dus de 30-40c versie. Te groot jammer genoeg.

Ik ga nu mijn 2s opladen en kijken hoe die rijdt. Ben benieuwd. Iemand een handige site voor de gebruiks aanwijzingen voor de accucell6 lader? en hoe lang moet ik hem laden?

vandaag mijn pakketje in ontvangst kunnen nemen. De 2s lipo past er gewoon in maar de 3s is net te groot -.-'. Gebruik ik de 3s'en wil in me bandit in parallel. Het was dus de 30-40c versie. Te groot jammer genoeg.

Ik ga nu mijn 2s opladen en kijken hoe die rijdt. Ben benieuwd. Iemand een handige site voor de gebruiks aanwijzingen voor de accucell6 lader? en hoe lang moet ik hem laden?
Met een dremel rustig de binnenkant van je batterij vakje groter maken, een dremel kost maar rond de 15-20 euro, mij is het mn 1e keer gelijk goed gelukt.

en hoelang je moet opladen geeft je lader zelf wel aan he :)

Met een dremel rustig de binnenkant van je batterij vakje groter maken, een dremel kost maar rond de 15-20 euro, mij is het mn 1e keer gelijk goed gelukt.

en hoelang je moet opladen geeft je lader zelf wel aan he :)

Hmm.. dan moet ik hem wel redelijk veel groter maken. Valt hij dan niet een keer uit elkaar? Heb je advies voor eentje die wel past?

Haha ja dat weet ik, m'n 2s duurde half uur ongeveer op 2.2A (1C). Heb er net 25 min mee kunnen rijden. Gaat als een trein, bijna net zo snel als 2 nihm's in serie! Ben er erg blij mee! Ook met de lader, werkt ook top.

Hmm.. dan moet ik hem wel redelijk veel groter maken. Valt hij dan niet een keer uit elkaar? Heb je advies voor eentje die wel past?

Haha ja dat weet ik, m'n 2s duurde half uur ongeveer op 2.2A (1C). Heb er net 25 min mee kunnen rijden. Gaat als een trein, bijna net zo snel als 2 nihm's in serie! Ben er erg blij mee! Ook met de lader, werkt ook top.

Werd je motor erg warm/heet t.o.v. 2 nimhs in serie?

Kan je nog 1 keer posten welke lipo en oplader je hebt gekocht? Kan het niet zo 1 2 3 terugvinden, omdat ik ook waarschijnlijk na de zomervakantie met lipo wil gaan rijden.

Heb je 2.4 ghz of 27 mhz zender?

Werd je motor erg warm/heet t.o.v. 2 nimhs in serie?

Kan je nog 1 keer posten welke lipo en oplader je hebt gekocht? Kan het niet zo 1 2 3 terugvinden, omdat ik ook waarschijnlijk na de zomervakantie met lipo wil gaan rijden.

Heb je 2.4 ghz of 27 mhz zender?

Nee, dat viel reuze mee, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik er een heatsink op heb zitten.

Ik heb de turnigy accucell 6 lader met daarbij een zippy flightmax 2s 2200mah 20c lipo. De zender is een 2.4ghz.

Nee, dat viel reuze mee, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik er een heatsink op heb zitten.

Ik heb de turnigy accucell 6 lader met daarbij een zippy flightmax 2s 2200mah 20c lipo. De zender is een 2.4ghz.

Netjes man, ook maar binnenkort even checken.
Misschien dat ik er dan ook nog 1 nimh bij haal.

Merk je veel verschil in rijtijd tussen 2xnimh en lipo? En hoe is dat met snelheid?
Heb net even geklokt op 1 nimh (verder alles stock) reed om 21.22 en was weer thuis om 21.41. Dus 1 min ongeveer lopen. dus heb zeker wel 15 min gereden (ook volgas zowat hele tijd, gas los, draaien en vol gas terug:cool:).

Welk kabeltje moet je dan nog erbij halen, want die connector past er natuurlijk niet op, of wel?:P

Denk als ik lipo of 2x nimh ga rijden toch maar ook even een 2.4 ghz zender bijhaal. Heb je die van hobbyking ook? En hoeveel channels?

Ik wist niet dat je er zo een heatsink op mag zetten, weet niet of dat goed is voor de motor? Maar wel vet als dat gewoon oke is. Ook maar halen dan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes man, ook maar binnenkort even checken.
Misschien dat ik er dan ook nog 1 nimh bij haal.

Merk je veel verschil in rijtijd tussen 2xnimh en lipo? En hoe is dat met snelheid?
Heb net even geklokt op 1 nimh (verder alles stock) reed om 21.22 en was weer thuis om 21.41. Dus 1 min ongeveer lopen. dus heb zeker wel 15 min gereden (ook volgas zowat hele tijd, gas los, draaien en vol gas terug:cool:).

Welk kabeltje moet je dan nog erbij halen, want die connector past er natuurlijk niet op, of wel?:P

Denk als ik lipo of 2x nimh ga rijden toch maar ook even een 2.4 ghz zender bijhaal. Heb je die van hobbyking ook? En hoeveel channels?

Ik wist niet dat je er zo een heatsink op mag zetten, weet niet of dat goed is voor de
motor? Maar wel vet als dat gewoon oke is. Ook maar halen dan.

Er zit zeker veel verschil in. De lipo is iets dunner en langer dan de nihm. Met de 2s lipo heeft hij net zo veelpower en maakt hij net zo makkelijk wheelies. Hij gaat wel iets zachter. Ikcdenk zo'n 60, met de 2xnihm iets van 70. En met passende 3s lipo kun je de 85 wel halen denk ik. Lipo's zijn een stuk lichter en in verhouding met de grootte van de batterij gaan ze veel langer mee.

Ik heb ongeveer 25 minuten gereden, maar daarbij verondersteld opgetrokken denk ik als jij. Dat heeft meer energie nodig. Op jouw rijstijl haaltjes wel een half uur denk ik.

Ikheb gewoon een zakje xt60 connectors erbij gekocht. Eentje vast gesoldeert aan mijn auto en rijden maar. Laden van de gehele batterij duurt trouwens een uur. Hij was waarschijnlijk al half vol toen hij kwam.

Ik hebgewoon de 2.4ghz versie van traxxas zelf met 2 channels. Een heatsink is alleen maar beter voor de motor, zit gwn een plaat omheen en daarop een ventilator (tenminste bij die van mij :p van thetoyz.com).

Let er wel op de je de speedpinion erop zet. Dat heb ik er standaard ook op bij mijn 2xnimh. Dat moest van de verkoper bloot de garantie. Anders zou hij doorbranden ofzo..

Hmm vaag, daar staat dus dat een NiMH veel sneller is dan een 2S LiPo?
Dan kan ik beter nog een Traxxas NiMH erbij halen met die andere pinion.

3S wil ik zowiezo niet in me merv gaan rijden. Volgens mij sloop ik daar me auto helemaal mee.
Zou dan eerder gaan voor 2S, maar als die bijna niet sneller is dan een NiMH... :P

3S wil ik zowiezo niet in me merv gaan rijden. Volgens mij sloop ik daar me auto helemaal mee.
Zou dan eerder gaan voor 2S, maar als die bijna niet sneller is dan een NiMH... :P

Het is ook wel logisch dat 2x NiMH sneller is dan 2s. 7.4 volt tegen 14.4. De optrekkracht van 2s is wel bijna net zo veel als 2x NiMH. Je maakt nog steeds makkelijk wheelies. En het voordeel is, is dat hij dus veel langer meegaat. Je moet het zelf maar weten ;)

Je ESC is gemaakt om 3s aan te kunnen, dus het enige wat echt zonder garantie stuk gaat zijn de onderdelen. En dat ligt aan je rijstijl :P

Het gaat hem hier inderdaad wel om 2x Nimh in SERIE !! Wat zoals gezegd neerkomt op 14,4v terwijl 2s maar 7,4v is en 3s 11,1v, hierbij zie je dus dat 11,1v Lipo al sneller is dan 14,4v Nimh, om over de batterijduur nog maar te zwijgen. Een gewoon nimh pakje of 2x nimh parallel heeft geen schijn van kans tegen een lipo...

Waarom wil je niet met 3S rijden? Slipper wat losser, en hij gaat lekker snel, trekt goed op, is lichter en beter.

Het gaat hem hier inderdaad wel om 2x Nimh in SERIE !! Wat zoals gezegd neerkomt op 14,4v terwijl 2s maar 7,4v is en 3s 11,1v, hierbij zie je dus dat 11,1v Lipo al sneller is dan 14,4v Nimh, om over de batterijduur nog maar te zwijgen. Een gewoon nimh pakje of 2x nimh parallel heeft geen schijn van kans tegen een lipo...

Nou, over de batterijduur. Er is mij wel eens verteld door een hobbywinkel eigenaar dat een LiPo veel minder ontladingen heeft dan een NiMh, de NiMh gaat natuurlijk wel langzaamaan verslechteren maar op de gegeven moment heeft de LiPo 't ook wel gehad.

Met betrekking tot snelheid (pas voor de 10de keer in dit topic gepost)

Traxxas%252520Mini%252520E-Revo%252520VXL%252520Speeds%252520%252528KMPH%252529.png

Uiteraard meneer Nard Cox, zorg er dan voor dat je het niet de 11de keer hoeft te posten, misschien door een eigen topic te openen? (no offence verder).

Ook als je paar regels naar boven had gelezen, was je superduperdiagram ook al in een youtube link gepost...

Hierbij merk je dus dat NIMH bijna evensnel is als een 3S lipo, ik denk dat het voor de meneer die NIMH wil rijden, NIMH dan goedkoper zal uitkomen. Je sloopt je auto toch wel als je met die snelheid tegen een lataarnpaal botst :P haha

Uiteraard meneer Nard Cox, zorg er dan voor dat je het niet de 11de keer hoeft te posten, misschien door een eigen topic te openen? (no offence verder).

Ook als je paar regels naar boven had gelezen, was je superduperdiagram ook al in een youtube link gepost...

Hierbij merk je dus dat NIMH bijna evensnel is als een 3S lipo, ik denk dat het voor de meneer die NIMH wil rijden, NIMH dan goedkoper zal uitkomen. Je sloopt je auto toch wel als je met die snelheid tegen een lataarnpaal botst :P haha

Of je kan de zoekfunctie gebruiken of nog beter het hele topic is doorlezen misschien kom je dan nog meer nuttige info tegen dat het niet voor de 123213213x gevraagd hoeft worden. Kben benieuwd trouwens hoelang jou aandrijf het vol gaat houden (vooral op offroad).

Goed idee, laten we alle informatie nog meer over het forum verspreiden, dan kan helemaal niemand het meer vinden :rolleyes:

ps. het is een tabel geen diagram ;)

Back