Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Accu laad wel niet op!?

Hallo allemaal,

Ik heb een komisch probleem waar ik zelf niet uit kom!

Ik heb een minipeak 1.2A oplader die de originele traxxas accupak 1200Nimh wel volledig oplaad en 2 andere Vtec1600Nimh niet meer volledig oplaad!? als je de vtec insteekt geeft ie aan dat hij oplaad. de tijd van opladen is een stuk korter dan normaal en geeft dan aan dat hij vol is.
vervolgens wil je hem gebruiken en dan is ie zo goed als leeg.?

Nu komt de vraag waar ligt het nu aan de accus of de oplader?

De volgende vraag is dan wil ik overgaan naar lipo's welke accu is dan beter? 11v 1400 of 7.4 2200? wat zal het precieze effect zijn? wat is verstandig?

En uiteraard wens ik iedereen nog een fijn weekend.

goede dag
ben nieuw en even voor stellen

meteen een vraag heb een probleem
heb een traxxas e-revo 1:16 en heb de besturing gereset volgens het boekje
nu doet hij het niet meer als ik de auto nu aan zet gaat het lampje van de reciever rood groen knipperen (snel) en op de EZ gaat het lampje bijna uit (zwak rood)
als ik de besturing uit zet dan word het reciverlampje rood en het EZ lampje groen

wat zou dit zijn en wat kan ik nu doen heb hier nu een zoon zitten die er droevig van word maar kan hem niet helpen WAT NU

Petertje geeft maar half het antwoord :-)

Dit wordt meestal veroorzaakt door een defecte servo nml. Trek het stekkertje van de stuurservo even los en kijk of de auto het dan wel gewoon doet. Is dit het geval dan is de servo overleden. En idd, dit is gewoon garantie, veel voorkomend probleem blijkbaar. (Al moet ik dit zelf afkloppen, rij nog steeds, dik 1.5 jaar, met de originele servo)

Hallo allemaal,

Ik heb een komisch probleem waar ik zelf niet uit kom!

Ik heb een minipeak 1.2A oplader die de originele traxxas accupak 1200Nimh wel volledig oplaad en 2 andere Vtec1600Nimh niet meer volledig oplaad!? als je de vtec insteekt geeft ie aan dat hij oplaad. de tijd van opladen is een stuk korter dan normaal en geeft dan aan dat hij vol is.
vervolgens wil je hem gebruiken en dan is ie zo goed als leeg.?

Nu komt de vraag waar ligt het nu aan de accus of de oplader?

De volgende vraag is dan wil ik overgaan naar lipo's welke accu is dan beter? 11v 1400 of 7.4 2200? wat zal het precieze effect zijn? wat is verstandig?

Ken de lader zelf niet, maar klinkt als een hele simpele NiMh lader ?
Je geeft zelf al het antwoord denk ik, als de 1200 wel goed laden en de 1600 niet, dan is de lader dus goed en moeten de 1600 packs wel defect zijn. Laadproces is nml niet anders, zou alleen wat langer moet duren bij de 1600.

De 11v en 7.4v zijn Lipo's, even controleren of je lader deze aankan. Het verschil moge duidelijk zijn, de 11v hebben veel meer power, volgens de meesten teveel power. Maar da's een kwestie van wat je met de auto doet.

idd snoebel het betreft hier om een simpele acculader die geen lipo's kan laden. wat ik dan wel nog vreemd vind dat hij 2 vtec accupacks van de 1 op andere dag niet meer laadt.

Bedankt alvast voor je reactie (zat er stiekem op te hopen!)

Laatst bewerkt:
Denk dat een cel defect gegaan is, wel sterk dat het met twee packs tegelijk gebeurd.

Tijd voor een leuke Lipo lader, kijk eens naar een Hyperion, omdat je maar kleine packs laad heb je geen grote nodig, maar dat zijn wel (naar mijn mening) de beste die er zijn.

Ik rij overal en nergens, kids gaan bv dadelijk gewoon hier in de wijk rijden met een paar man. (4x Slash !) Het werkt aanstekelijk voor de diverse vriendjes, veel in de wijk hebben er ondertussen ook eentje ! Maar kom ook vaak in Daniken bos, Brunsummer heide en heel af en toe op circuit in Geulle, zou willen dat dat vaker open was, met name op de zondagen.
En ja, het heeft een 'nadeel' papa zit hier regelmatig auto's te maken van de vriendjes.. Maar ach.. dat vinden we stiekum best leuk.

Niks mis mee met die keuzes, wel aan de duurdere kant van het spectrum :-)

Wij rijden met de Hobbyking packs, verzameling van Flightmax, Turnigy en Nanotech. Met name die laaste bevallen erg goed in de Merv ! Setje van twee parallel erin en de kids kunnen makkelijk een uurtje spelen (niet continue vol gas natuurlijk).

Dat zijn deze : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2200mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2820 Traxxas 1/16 models)

Zelf gebruik ik een dikke Hyperion dual channel lader, maarja, ik laad ook dikkere packs voor de Vorza in serie en voor de Slash.

Maar bv een leuk alternatief voor die Traxxas lader :

Hyperion shop

idd een heel goed alternatief in een ander deel van het spectrum :D.

Die Turnigy nano-tech 2200mah wil ik ook wel eens proberen in een later stadium. kan ik ze later ook eens vergelijken en daaruit mijn conclusie trekken.

Verder wil ik je nog bedanken voor je bijdrage in dit forum ik lees je posts erg graag en waardeer ze dan ook. lijkt me leuk je eens te ontmoeten, alleen al voor mijn zoon, dan kan hij met meerdere kids racen en word de uitdaging groter.

af en toe gaan wij ook wel eens bij mbs achterom racen, maar merendeel hier in de buurt op straat. (en wat haat ik die stoepranden :p).

Doen we graag hoor, weet niet of mijn advies altijd 100% goed is, maar probeer zo goed mogelijk mijn steentje bij te dragen.

Dan zou ik zeggen, bestel de Nanotech alvast.. Duurt nml makkelijk 3 weken voordat je ze hebt. Met twee stuks blijf je ook nog onder de invoerrechten grens !

Ik heb net een e-revo vxl besteld in duitsland, voor 260 euro, en sta op het punt om de hobbyking nanotech 2200's te kopen. Nu is mijn vraag of iemand nog goeie suggesties heeft om bij te bestellen op hobbyking. Het zou natuurlijk niet zo leuk zijn om een dag later te merken dat ik nog wat dingen kan gebruiken ;) Deze servo staat ook op het lijstje, omdat ik overal lees dat de traxxas servo niet echt betrouwbaar is. HobbyKing R/C Hobby Store : TGY-390DMH High Performance MG Digital Servo (Extra Strong) 5.4kg / .11sec / 22.5g

Misschien wat Traxxas connectors?
En ik weet niet of u al een LiPo lader heeft?
Als dat niet zo is, dan moet u die ook nog om de lipo's te laden.

11v 1400 = hard rijden, wel kortere rijtijd
7.4v 2200 = zachter rijden, met een langere rijtijd

hoe meer volt hoe meer kracht/snelheid, hoe meer ampères hoe langere rijtijd.

Op 11,1V ga je wel harder, maar dat betekent ook dat je de boel veel sneller heet stookt.
De ESC heeft wel een beveiliging tegen hoge temperatuur, maar de motor niet...

Dat is niet het enige verschil, op 11,1 heeft alles veel meer te verduren. Niet allen je regelaar en motor maar ook je differentiele en aandrijfassen en ......... of je moet wel over een hele subtiele vinger beschikken.

Subtiele vingers leer je met de tijd, de ervaren rijder wilt toch wel steeds wat meer he, en hoe meer ervaring, hoe meer mogelijkheden.

Subtiele gasvinger is altijd wel handig. Ik ga zo mijn Merv even uitlaten op 14,4V :)

14,4V? topsnelheid van dat beestje? Volgensmij kan je dan ook wel standing backflips of niet?

Back