Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Was een foutje. Het was inderdaad 14,8. Standing backflips geen probleem. Ondanks dat ie wat zwaar is. Er zit overigens geen standaard combo in, want daar zou ik niet zo gauw dat voltage op los laten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Was een foutje. Het was inderdaad 14,8. Standing backflips geen probleem. Ondanks dat ie wat zwaar is. Er zit overigens geen standaard combo in, want daar zou ik niet zo gauw dat voltage op los laten.

Ah dus wel 4S, nee idd want standaard kan tot 3S aan dacht ik zo. Altijd leuk, standing backflips. Maar je drivetrain vind het wat minder leuk denk ik :p
edit : sorry voor de dubbele post, merkte het pas op na dat ik deze postte

Ah dus wel 4S, nee idd want standaard kan tot 3S aan dacht ik zo. Altijd leuk, standing backflips. Maar je drivetrain vind het wat minder leuk denk ik :p
edit : sorry voor de dubbele post, merkte het pas op na dat ik deze postte
Op zich houdt de drive train het goed, maar daar is ook het nodige aan gedaan. Met alu bulkheads en gear box en al het draaiende spul in Traxxas staal uitgevoerd is het aardig heel te houden.

zozo, camera van 300 euro haha.
Als mijn wagentje t weer doet ga ik ook wa filmpjes maken, met slowmotion erbij. Heb dus ook een camera met hoge fps nodig..

Tja m`n broertje wou al langer een goede camera, toen heeft hij deze gekozen. En dat kwam goed uit. en neem wel even de tijd om te bewerken. verschil merk je echt.

Ik heb net mn mini e-revo ontvangen! Eerste run op de meegeleverde batterij; hij gaat ongeveer even snel als de e-maxx die ik vroeger had. Het rijd echt super leuk :p

De veringen mogen wel nog wat harder staan, maar ik ga die pre loads eens wat aandraaien. De batterij was waarschijnlijk nog niet volledig opgeladen, maar na een tijdje rijden ben ik even naar binnen gegaan en de electronica was toch wel al redelijk warm (ik heb een temp sensor nodig).

Nu heb ik de pinion vervangen naar de kleinere, en nog een paar minuten kunnen rijden tot de batterij plat was, en het voelt al veel minder warm aan (ook wel niet lang gereden, maar ik zie later wel)

Stom dat ik geen traxxas connectors heb, dus het word even opladen met de standaard lader. Maar ik ga van een vriend een extra traxxas batterij en twee hobbyking 2s lipo's overkopen voor ongeveer 15 euro. En een klein overloop stukje van XT60 plugs naar de traxxas plugs om op te laden en te rijden.

Edit; filmpje volgt wel als ik de betere batterijen heb ;)

Preload is meeste voor rijhoogte iets bij te stellen. Beter koop je wat dikker olie 40wt is stock en om de wagen goed te laten rijdwn mag je wel naar 90-100 w(Dus niet CPS of CTS nemen).

Koop zoiezo een temp sensor want met voelen kom je nergens, rond de 45 graden gaan je vingers al pijn doen. De stock pinion zit je safe genoeg met de nimh batterij.

Je kan ook alle accus overzetten naar dean plugs. Zijn kleiner en makkelijker voor op de MERV. Beste is om geen verloop stekkers te gebruiken maar het te (laten) solderen.

Ja, ik wou eerst ook gewoon de plugs op de auto veranderen, maar blijkbaar vervalt de garantie dan. Dus laat ik hem liefst eerst een paar testmaandjes stock ;)

Moet ik best nu al die diff's shimmen? Hoe kan ik zien of het nodig is bij de mijne? Kan je die ringetjes gewoon in elke modelbouwwinkel vinden? (ik ga eens vragen bij albatros)

En inderdaad, ooit ga ik ook wel de shock oil vervangen, maar dat is een werkje voor later. Wat is het verschil tussen die W CPS en CTS?

Het is onzin dat als je de stekkers vervangt dat je garantie vervalt, als je modelbouwwinkel zegt is dat dikke onzin.... Ja shimmen is heel belangrijk, zou eerst wat gaan rijden en dan wanneer je het eens open maakt gaan shimmen, de shims zijn idd te verkrijgen bij een modelshop.

Verschil tussen wt cps en cts is het hetzelfde als celsius, fahrenheit en kelvin. Er staat ergens op google een converter van wt naar cps

Door je ontvanger loopt redelijk wat stroom naar de servo, heb je een digital servo dan kan de ontvanger zeker warm worden. Als een dag met gister + een dichte ontvanger box + digitale servo en wat ongeluk kan je ontvanger het inderdaad warm krijgen en eventueel kapot gaan.
Verstuurd van mijn GT-I9300

Back