Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Het is niet mijn e-revo, de foto komt van de traxxas forums ;) Ik heb wel exact dezelfde body besteld, en ik denk dat ik mijn velgen ook zwart ga "dyen". Vandaag is het gelukt de banden van de velgen te krijgen. Ze zaten echt volledig vol met zand, ik snap echt niet hoe dat er allemaal in geraakte :p

:D ja, heb ik ook wel eens gehad. Je voelt het ook meteen in gewicht. Maar het komt het meeste als je vast zit en dan gas geeft om door te rijden. dan graven de banden en dan gaat het best snel.

Hallo mede merv collega's :P

De tijd is aangebroken dat ik mijn wielen eraf moet halen omdat de die kogellagers in de axle carriers zijn gaan roesten!

Nu heb ik niet zo dopje op de momentsleutel om die wiel eraf te halen. Is dat wel nodig?
Alle tips zijn welkom!

Hallo mede merv collega's :P

De tijd is aangebroken dat ik mijn wielen eraf moet halen omdat de die kogellagers in de axle carriers zijn gaan roesten!

Nu heb ik niet zo dopje op de momentsleutel om die wiel eraf te halen. Is dat wel nodig?
Alle tips zijn welkom!

Nu heb ik op het moment niet zo'n dopsleutel om het wiel er af te halen.

Moet ik het zo lezen??

Nou, ja. Eigenlijk is dat wel nodig. Je kunt het natuurlijk ook met een tangetje doen, maar kost een hoop meer moeite.

Hebben jullie een speciale daarvoor om de wiel eraf te halen.
Ja zo een dopsleutel idd... mijne die passen allemaal namelijk niet. Zijn te dik.

ik heb een dop in een boormachine gezet en hem met schuur papier kleiner gemaakt tot hij wel paste.

Haha ook een optie.

Maar je moet dus altijd dat moertje eerst van de wiel eraf halen wil je axle carrier schoonmaken/vervangen?

Heb volgens mij een 7,5mm nodig...

Ik heb paar dagen geleden eens op 3s gereden, en tegen beter weten in een paar backflips gedaan :p Nu maakt hij een knarsend geluid als ik veel gas geef op 2s, dus ik denk dat het mijn achterdiff is dat geshimmed moet worden. Ik hoop dat ik de tandjes niet fel beschadigd heb, maar ik zie wel. Weet er iemand of je makkelijk in Belgie van die shims kunt vinden? En welke heb ik juist nodig? En wat voor diff oils heb ik nodig om alles terug in elkaar te steken?

De maat van de wielmoeren is 7mm. Bij de meeste RC zaken kun je sleutels vinden met een dunne buitenkant, die er speciaal voor gemaakt zijn. Natuurlijk van allerlei merken en prijzen.

XENO Dopsleutel 7.0mm -PRO serie- (XT-06170)
XENO Dopsleutel 7.0mm -MINI serie- (XT-06270)
LouiseRC hex nut driver 7MM
Ultimate Racing moer schroevendraaier 7mm (120mm lang) - TopRC.nl

Geweldig, dat is inderdaad wat ik zocht. Bedankt.
Weet jij toevallig of die dan ook echt op de wielen van de merv past.
Heb je er zelf ook 1?

Mijn rock/strand racer

Kleur is nog spuuglelijk. Panelen worden binnenkort vervangen door redbull blikjes

d52e96a5-bd57-742c.jpg
d52e96a5-bd5f-e8c3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig, dat is inderdaad wat ik zocht. Bedankt.
Weet jij toevallig of die dan ook echt op de wielen van de merv past.
Heb je er zelf ook 1?

Ze passen allemaal. Ik heb zelf de gewone Xeno. Werkt voorlopig feilloos.
Mijn eerste was een Topcad. Dat was niet het beste materiaal.
Hudy is een topmerk in gereedschap, maar daar betaal je dan ook voor.

Ze passen allemaal. Ik heb zelf de gewone Xeno. Werkt voorlopig feilloos.
Mijn eerste was een Topcad. Dat was niet het beste materiaal.
Hudy is een topmerk in gereedschap, maar daar betaal je dan ook voor.

Prima, ik ga de 7 mm Xeno Pro bestellen dan. Kan ik eindelijk me wielen eraf halen :P

Haha thnx, maar woon iets verder:P Heb hem gekocht voor 6,90 met verzenden! Moet hem woensdag ofzo binnen krijgen:P

Nog tips om die kogellagers (axle carriers) de roest te verwijderen? Daarna WD40 erop ofzo?

Back