Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Er zitten inderdaad Inbus schroeven in de MERV.
De maten zijn 1,5 2 2,5 en 3MM.
Dit word soms ook wel als set verkocht.
Zelf heb ik EDS schroevendraaiers en die zijn erg fijn.

Ik had eerst inbussen van me LHS, vond ze wel fijn werken maar ben toen overgegaan op hudy profitools, wil nu niks anders meer :D.

Verstuurd van mijn GT-I9300

Hudy is erg goed. Prijzig, maar goed.
De Merv heeft overigens geen 3mm imbussen. Alleen 1,5mm (pinion), 2mm (verreweg de meeste) en 2,5mm (alleen motorbevestiging).

Nee hoor heb de hudys voor ong. 9euro per inbus. De profitools hebben namelijk een kunstof handvat ipv alu. De tips zijn hetzelfde.

Oke, dus ik heb 1,5, 2, en 2,5 mm nodig!

Nog tips in welke winkel ik ze het best kan halen?

Ps. die dopsleutels hadden ze niet op voorraad, dus ga ze gewoon ergens halen waar ze wel hebben. Koop ik gewoon meteen een setje, heb ik ze voor altijd... :D

Alle tips zijn weer welkom!

@Wondertiger, waar heb jij ze voor 9 euro gehaald?

Nee ik heb de profitool...Die jij aangeeft is heeft een alu handvat.

En welke is dan beter? Het vershil zit hem in €4 ongeveer.

Wel vervelend trouwens, wil namelijk ook die 3 inbussen plus die dopsleutel in een een winkel halen van hudy/ander merk, maar ze hebben ze nooit compleet zeg maar, of je moet verzendkosten betalen xD

Ps. ik heb de wiel eraf gekregen met een andere moersleutel. Maar nu, dat plasticje waar de die kogellagers inzitten (die pivot balls). Hoe krijg je de carrier nu eraf? Hart trekken ofzo? Breek ik hem dan niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
In de alu of een kunstof handvat. Heb ook van een ander merk een alu handvat maar vind ik de profitools toch lekkerder werken....

Ps. ik heb de wiel eraf gekregen met een andere moersleutel. Maar nu, dat plasticje waar de die kogellagers inzitten (die pivot balls). Hoe krijg je de carrier nu eraf? Hart trekken ofzo? Breek ik hem dan niet?

Nou dat zeshoekje op je aandrijfas kan je er wel gewoon aftrekken. Vervolgens haal je het pinnetje uit de as en kan je de hele as er gewoon uit trekken.

Als je de orginele axle carriers hebt kan je de pivot balls er uit halen door de kapjes die er over heen zitten los te halen. Aan de zijkanten zitten een soort knopjes die je in moet drukken, bijhoorlijk hard. Dan kan je hem er uit halen. Dus niet je pivot bal er uit trekken want ten eerste gaat dat als deze nog goed is met geen mogelijkheid. Ten tweede beschadig je dan inderdaad je axle carriers (dat zijn dus die zwarte blokjes waar alles aan zit).

Hallo mini coureurs,

Ik kan bij Coenraad mijn Hpi hotbodie cyclone d4 inruilen ik hoop dat het ook voor de 1:16 e-revo kan. Mijn vraag ( en): Hoe is zijn weggedrag, waar op kan je het beste rijden ?

Ja, ik heb dit ook in het Rally Topic gevraag idd :-p

Iemand tips ?

Stuur maar een pbtje als je wilt of gewoon in dit Topic kan ook, ik hoop snel op antwoord.

mathijs :

hetzelfde in het rally topic op jouw zelfde vragen , lees het draadje door , jouw vragen zijn al tig beantwoord en uitgemeten....

idd, wat motorsports al zegt. gewoon het topic doorlezen. vaak kom je dan ook leuke weetjes tegen die later weer van pas komen

Heb gister een traxxas 1 /16 grave digger gekocht.
Echt vet ding! Heb hem gelijk 4x4 gemaakt want een 2 wd monstertruck is als een cheesburger zonder kaas :-P
zit een titan 540 12T motor in.
Een motor die normaal voor 1/10 modelen word gebruikt.
Niet super snel maar wel sterk.
Op de crosbaan is hij echt hellemaal thuis!
Vind hem personelijk beter dan de traxxas 1 16 e revo ondanks hij toch brushed is....
Vandaag

In parralel misschien maar let dan wel op de temps en doe de speed pinion er op, maar in serie zeker niet.
Persoonlijk vond ik de regelaar niet echt wat, dus die heb ik vervangen door een MMP, maar iets minder extreem kan natturlijk ook;)

Veel plezier met de MERV.

Ruud

Back