Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Heb net met hem nog eens gebeld.
Ik dacht de hele tijd dat de nimh accu's in parrallel stonden maar zet stonden in serie ? de verkoper had een serie kabeltje meegegeven. was dit mss de boosdoener ?
Kijk, da's wat anders en zeker verwijtbaar. Dus als de winkelier zijn verantwoording neemt dan handelt hij dit netjes af.

Desondanks: Zelf controleren blijkt maar weer oh zo belangrijk. :yes:

Kijk, da's wat anders en zeker verwijtbaar. Dus als de winkelier zijn verantwoording neemt dan handelt hij dit netjes af.

Desondanks: Zelf controleren blijkt maar weer oh zo belangrijk. :yes:

Ik hoop het , M'n euro viel echt pas wanneer hij zei dat ze in serie stonden en niet parrallel..

Achja , Shit happens..

nope, hij heeft nog steeds de stock gearing(28/50) , dus niet de "speed"pinion gemonteerd zoals wordt aan geraden volgens de gebruiksaanwijzing van traxxas,om met de powerpacks te rijden in serie.

Ik hoop het , M'n euro viel echt pas wanneer hij zei dat ze in serie stonden en niet parrallel..

Achja , Shit happens..

nog steeds : goed de gebruiksaanwijzing lezen .....

kortom: je rijdt met twee powerpacks in serie , je leest niet de gebruiksaanwijzing van traxxas mbt de pinion's ,de esc fikt uit , en de winkelier heeft het gedaan :yes:

Laatst bewerkt:
Haha lol:)
wat een enorme discussie hier over een verbrande regelaar:):)
Nou ja ik hoop maar dat het mij niet gebeurt.
Zal wel niet want ik rij op de standaard nimh...
Ik heb BTW net een Spektrum DX3E besteld!!!
Ik hoop dat hij snel komt dan zal ik er wel wat over zeggen:)

Greetzz,

Ruud

Twee want mijn regelaar is ook uitgebrand.
Heb die Spectrum sinds gisteren.

Haha lol:)
wat een enorme discussie hier over een verbrande regelaar:):)
Nou ja ik hoop maar dat het mij niet gebeurt.
Zal wel niet want ik rij op de standaard nimh...
Ik heb BTW net een Spektrum DX3E besteld!!!
Ik hoop dat hij snel komt dan zal ik er wel wat over zeggen:)

Greetzz,

Ruud

Heb deze nog niet veel kunnen gebruiken want m'n regelaar is afgefikt. :mrgreen:

Serieus, op zich een leuk zendertje. Is de budget zender van Spectrum, het binden van de ontvanger is ook erg eenvoudig. Verder licht in gewicht met 4xAA batterijen. Voelt verder solide aan. heb geen antenne geplaatst maar het draadje los uit de box laten komen, ontvangst is prima. Zowiezo kan de draad niet op de originele manier naar de antenne, de ontvanger heeft maar zo'n 8cm draad. Van Traxxas zijn ze langer.

is die spektrum een beetje goed?

Greetzz,

Ruud

Laatst bewerkt:
Hmmmmm, eerste rondje gereden. Snelle conclusie: De Traxxas regelaar zuigt. Dat ding wordt echt heet. Nog even een minuutje gereden met een Graupner Genius 40A en die wordt niet eens lauw. Ik heb het idee dat de timing van de regelaar gewoon vreselijk fout staat of dat de BEC van de regelaar heerlijk wat warmte weg staat te stoken.

Van de week eens kijken of de Graupner regelaar netjes weg te werken is. Als dat lukt, heb ik nog wel een Traxxas regelaar in de aanbieding. Slechts een halve acculading gebruikt. :mrgreen:

Pvd, heb weer een leuke discussie 'gemist'.

Ik had een paar pag's terug de specs van de regelaar volgens Traxxas gekopieerd, maar da's echt gebakken lucht. Vandaar dat ik meerdere malen had gevraagd hoe je 'm het best kan vertanden. Ik heb nog wat Hacker regelaars liggen: als de VXL-regelaar te warm wordt, lepel ik die er gewoon in!

Wat ik zo tussen de regels kan lezen: Met gezond verstand vertanden en anders gewoon vanaf blijven...

Groet, Ronald

ZOOO.... ben ik een paar dagen weg, pfff wat een gedoe over een regelaar.

Mijn eerste regelaar is er ook niet beter van geworden. Deze is vervangen onder gerantie.
Mijn tweede regelaar begon ook kuren te geven laatst. Nu heb ik er ook een ander in gezet, een Mamba. Ik moet ook wel zeggen dat deze veel minder warm/heet is na een eindje rijden (3x 3S lipo`s achter elkaar, dus niet in serie maar gewoon een ander erin waneer die leeg is)

Wanneer je met 3S lipo`s gaat rijden en geen andere regelaar wilt raad ik toch echt aan een nog grotere pignon en een kleinere spur te gaan kopen. Dit is vele malen goedkoper dan een nieuwe regelaar. Anders moet je het gewoon bij 2S lipo`s houden wat ook heel leuk is en eigenlijk gewoon genoeg power heeft voor zo`n klein revo-tje.

Gr Rick

Wanneer je met 3S lipo`s gaat rijden en geen andere regelaar wilt raad ik toch echt aan een nog grotere pignon en een kleinere spur te gaan kopen. Dit is vele malen goedkoper dan een nieuwe regelaar. Anders moet je het gewoon bij 2S lipo`s houden wat ook heel leuk is en eigenlijk gewoon genoeg power heeft voor zo`n klein revo-tje.
Uh, net andersom. ;) Een grotere spur en een kleinere pinion. Kleine naar grote tandwielen geven meer vertraging. Een grotere vertraging levert meer koppel en een lagere belasting voor de motor. :yes:

Dus:
- Kleinere pinion (en/of grotere spur) = Meer kracht en sneller optrekken, lager stroomverbruik maar ook een lagere eindsnelheid
- Grotere pinion (en/of kleinere spur) = Minder kracht en langzamer optrekken, hoger stroomverbruik maar een hogere eindsnelheid

Olii

Het toch vrij normaal dat je als je een duur ding koopt eerst je goed doorleest.
Op de traxxas site had je vriend alles kunnen lezen en in dit draadje ook .
Het is geen simpele hobby,maar 1 met veel haken en ogen .
En ook veel kennis is nodig..

En geef nu niet altijd anderen de schuld van je eigen dommigheid.
Het staat duidelijk hier en in je handleiding,alle dingen om rekening mee te houden.

En het plaatsen van de ,speed,pinion is zowiezo een goed idee.
Het verschil in speed is verwaardeloosbaar op 2s.
Ik heb het met emil gemeten met mijn gps [101gecko].
grote er op 55kmu kleine 50 ,wel werd alles minder warm .

Groeten wiebe.

Ja inderdaad, goed doorlezen van de handleiding....

Voor de duidelijkheid, forumlid Olii zijn kameraad heeft een doorgebrande regelaar. De schuldvraag daar laat ik even in het midden. Mijn regelaar is eergisteren ook doorgebrand, deels door slechte voorlichting in de winkel. Maar ook deels mijn schuld want handleiding niet goed gelezen.

Overigens maak ik er ook geen probleem van wanneer ik een nieuwe regelaar moet aanschaffen. ;)

Bedankt voor tip van de speed-pinion, die ga ik ook maar preventief plaatsen.

;)ik wil niet anderen de schuld geven als ik weet dat ik iets fout doe zal ik dat toegeven.. Mijn kameraad is idd wel wat stom geweest om de handleiding idd niet te lezen.. Maar wa mij vooral dwarsligt is, Mijn kameraad vroeg uitsluitend de beste 2s lipo batterijen. En de winkelier weigerede dit en gaf hem dan nimh's mee + nog een serie schakeling. Ik ga met mn kameraad morgen of van't weekend mee naar die winkel dat ik wat duidelijkheid krijg waarom die geen lipo's meekreeg.. (klant is toch koning);)

Mijn bedenkingen zijn dat de winkelier gewoon geen lipo's op voorraad had en zo toch maar van zijn nimhs aftegeraken

Zoals eerder gezegd, als je vriend LiPo's had was zijn huis waarschijnlijk afgebrand. Je laatste beredenering kan ook, maar je vriend had nog zelf de keuze om ze te kopen of niet. Dus ook die ''oorzaak'' ligt gewoon bij je vriend. Slim van de verkoper op NiMH te verkopen. Hij heeft waarschijnlijk een serie schakelaar meegegeven zodat hij extra snelheid krijgt (wat lijkt op LiPo).

Uh, net andersom. ;) Een grotere spur en een kleinere pinion. Kleine naar grote tandwielen geven meer vertraging. Een grotere vertraging levert meer koppel en een lagere belasting voor de motor. :yes:

Dus:
- Kleinere pinion (en/of grotere spur) = Meer kracht en sneller optrekken, lager stroomverbruik maar ook een lagere eindsnelheid
- Grotere pinion (en/of kleinere spur) = Minder kracht en langzamer optrekken, hoger stroomverbruik maar een hogere eindsnelheid

:mrgreen: Ja uurtje minder geslapen hé dit weekend ;)

Maar gelukkig snap je wat ik bedoel!

Wat betreft het langzame optrekken bij een grotere pinoin (ja ik heb hem weer) valt reuze mee.

Heey!!

Ik stuurde net een mailtje naar Proline of ze ook een over tray hadden.
Krijg ik dit mailtje terug van een nogal enthousiatse Zack perkins:

Ruud,

Thank you for supporting Pro-Line products. Unfortunately we do not have an over tray for the Mini Revo. However, I will send your idea to the R&D department! Also this is our distributor in Holland:

Holland
MERIT RACING BV
Einsteinstraat 16e and 16f
3316 GG Dordrecht, Holland 3311
Tel: 00 31 78 6186508
Fax: 00 31 78 6179211
Website: www.meritracing.nl
E-mail: info@meritracing.nl

We currently release new products on the 1st and 15th of the month. Please let me know if you would like to be added to our e-mail listing and be automatically updated with new product information as items are released.

Please let me know if you have any questions and I will be more than happy to help in any way.

Thank you and have a great day!

Zack Perkins

:):)

Dus hopelijk komt er wel een van proline want van J-concepts heb ik niks meer gehoord.

Greetzz,

Ruud

Back