Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Gents!

Aangezien ik deze maand een MERV ga aanschaffen heb ik nog 1 laatste vraag om mn eigen kleine waren onderzoek af te ronden...
En dat is, als je een 1/16 Revo aanschaft of je meteen het 1 en ander moet aanpassen om problemen te voorkomen?
Dan bedoel ik hetgene zoals bij de Slash 4x4 word gezegd dat bij aanschaf meteen een opening moet opvullen bij de driveshaft (correct me if i'm wrong) en dat soort kleine "upgrades".

alvast bedankt!

Dan heb ik er nog 4 voor je liggen. Ze zijn dus gewoon 24mm dik en passen niet. :nooo: :? Paar weken terug besteld maar helaas. En deze zijn bijna 4mm te dik. :(
Goed dat je het zegt. Wel vreemd dat de reviews eronder wel aangeven dat het allemaal past:

HK review zei:
Fits in the 1/16th E-Revo VXL and Slash VXL perfectly. Of course you have to mod the battery door by cutting a 1/4" piece off for the cables. Can't keep front end down with these batteries, just crazy fast! Best bang for the buck.

HK review zei:
First class battery, using it for E-Revo 1/16 & and Slash 1/16. Fits very good, just have to cut off small piece on the battery door

HK review zei:
Got four these for my 1/16 Revo, since it was almost the perfect size for the trays. This battery is awesome! Has plenty of power to do standing backflips, and goes strong for about 15 minutes with high speed runs.
Also have used these is my rock crawler. a bit long for a crawler, but I was getting over an hour run time.

For the price, I really don't think you can beat these batteries. I will be ordering more Zippys very soon

HK review zei:
i use 2 of these parallel in my 1/16 e-revo.i get over 30min. run time and a more speed than i need for bashing.great packs and not just for the money,just great packs period,but 10 bucks,wow!

HK review zei:
These batteries work AWESOME in my Traxxas 1/16 E-Revo!

Heb he HK een mail gestuurd? Heb ik wel gedaan en nu zijn de dimensies dus wel goed aangegeven op de site.

@ dikke hond, klein onderzoek geweest zeker :D ? De standaard shock set-up is veeeel te licht.

Goed dat je het zegt. Wel vreemd dat de reviews eronder wel aangeven dat het allemaal past:
Tsja, ik vlieg dan veel meer maar ondertussen is het vertrouwen in de reviews gedaald tot zo'n 10% geloofwaardigheid. Ik heb ook reviews geplaatst voor diverse motoren voor vliegtuigen maar alleen de positieve reviews staan er nog en de minder positieve zijn braaf weggemod. :evil:

Er staan al reviews bij nieuwe items die nog op pre-order staan. Die hebben ze vorige week geleverd gekregen terwijl HK zelf nog op de pallets wacht. :?

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
@ sleurhutje, daar heb je ook wel weer gelijk in.

Nja, bedankt dat je me deze miskoop hebt bespaard en sorry dat je daar zelf achter bent moeten komen ;).

Ik krijg de Turnigy 1600mAh 3S 20C Lipo Pack er maar net in (stond eerst aangegeven als 21mm wat netjes zou moeten passen, is inmiddels aangepast). 24mm wordt flink schuren want 23mm krijg ik er in zonder schuren maar de casing staat dan wel wat bol :P

Zoals ik aangeef past deze, maar je kunt het klepje niet dichtmaken je zult hem flink aan moeten duwen. Let er ook op dat de schroefjes die eventueel uitsteken glad zijn gemaakt anders is je LiPo zo rot.

@ dikke hond, klein onderzoek geweest zeker :D ? De standaard shock set-up is veeeel te licht.

Mwah ;) Het was vooral om te kijken wat mn volgende auto zal worden! En zal een MERV zich deze maand laten besturen door een ontiegelijke dikke hond... C'est moi :mrgreen:

Wat betreft het voorbeeld van de Slash is vooral omdat ik dat topic in de gaten heb gehouden omdat mn allereerste keuze viel op de 4x4. Dat ging helaas niet op maar heb het nog wel in de gaten gehouden en daarom ook dat voorbeeld ;)

@dikke hond: om heel duidelijk te zijn : NEE.

Dat is inderdaad heel duidelijk! :mrgreen: Dank u!

Ik heb sinds gisteren ook een revo vxl, overgenomen van kwartelkoning.
Maar de pivot ball caps zijn versleten, ook zit er speling op de wielen, komt dit daardoor ?
Ik denk zelf van wel, maar wil het even zeker weten. de lagers zijn goed.

Heeft iemand deze pivot caps ook toevallig nog liggen ? Ik wil ze wel overnemen, want mijn planning was om in het weekend eens flink te gaan rijden, maar dat is niet te doen met deze speling. dus als je er hebt liggen, PB mij!

MBS was vandaag open tot 17 uur, helaas moest ik werken tot 17 uur. Heb ze vandaag gebeld om te vragen of ze 15 min wilde wachten, want ze hebben ze op voorraad (vaak zijn ze er toch nog wel even na sluitingstijd) maar helaas dat ging niet.

Ik bestel me meteen die HOT RACING fusees, dan ben ik daar ook vanaf.

Bedankt!

Zien er gaaf uit, maar zie ik nu goed dat de pivotbal tegen het alu beweegd ? Zit daar niks meer tussen ??

Op het plaatje is het slecht te zien, zitten er nog bv teflon ringetjes tussen ?

Al gevonden :

Deze zitten idd in de kit :

Hot Racing Traxxas 1/16 E-Revo VXL 7108 RC Car upgrades and Hop-ups
copywrite_hot_racing81098.jpg

Wel een idee om die een setje reserve mee te bestellen denk ik.

Back