Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Volgens mij zijn de draag armen niet breder hoor.
Volgens mij staan ze meer naar achter voor een langere wielbasis.

Iemand al ervaring met die stalen aandrijfassen voor de Revo 1/16 voor de grote worden ze door gebruikers afgeraden...

de traxxas CVDs worden door squirrel erg aan geraden voor de merv...

en is je edit knop kapot ofzo? of had je gewoon zin om in 2 minuten twee keer te posten?

Ik ben nu aan mijn MERV aan het finetunnen voor het rijden in het zand. De temp`s heb ik nu helemaal onder controle, maar...
Wanneer ik lekker de gang heb moet ik regelmatig naar de auto toe om deze weer op zijn pootjes te zetten. Ik heb gpm shocks, maar denk dat er te weinig olie in zit. Verder ga ik denk spoorverbreders monteren om meer stabiliteit te krijgen.
Aangezien ik hier diverse malen gelezen heb dat er mensen op een offroad baan rijden wil ik graag wat tips.
- welke shockolie voor GPM Shocks
- welke banden voor zand (vrij zacht)
- hoe meer bochtenstabi krijgen

als je te weinig olie in je shocks hebt is er juist minder kans dat je omkanteld dacht ik
minder olie = minder weerstand dus dichter tegen de grond.
lichtere olie kopen zal wel helpen standaard is het iets van 40w.

Nee, te weinig olie is nooit goed. Gewoon helemaal vullen. Anders krijg je luchtbellen of de demper heeft een soort vrije slag. Hierdoor komt ie niet op tijd terug en kan hij de volgende hobbel niet opvangen.

Dikkere olie gaat in combi met zwaardere veren. Zelf heb ik achter zwart eronder zitten omdat hij bij het optrekken op de grond kom. Bij zachtere veren veert ie meer en zou je op een hobbelige ondergrond beter contact moeten houden met de grond.

Maar je auto is 1/16 kijk zo ook eens naar de ondergrond. Als je op heel ruig terrein gaat rijden helpt niets meer. De hobbels zijn dan vaak te groot. Even vol in de rem voordat je instuurt en dan vol gas en sturen werkt wel goed.

Wel al een idee wat je met de beetle kap gaat doen?
Kleurenschema?
Zit zelf ook te denken aan zo'n kap, maar dan voor de 1/10

Ik ben gegaan voor 1 kleur, metalic blue. Ga vandaag nog een paar decals plaatsen en dan zou dat goed moeten zijn. Als hij helemaal klaar is zal ik de foto's posten.

De baja kap is afgewerkt

full
full

sorry voor de kwaliteit van de 2de foto, maar deze is gewoon genomen om de verlichting onderaan beter te zien.

nu komen de dirt hawgs er nog onder op de chrome velg van proline, maar die staan nog in bestelling, en een carbon spoiler.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje over de kleine traxxas tussendoor, ik heb zaterdag een nieuwe set gekocht met nog een am zender, maar heb op MP een nieuwe traxxas 2.4 ghz zender gescoord, echter hoe laat ik deze binden, heb er geen gebruiksaanwijzing bij.

Dat de bovenste hit meteen raak is, is echt puur toeval hoor!

Zeer lastig te vinden informatie......;)

Let me google that for you

je was me dus blijkbaar juist voor. maar zal het nog beter proberen te doen, kwestie van nog wat tijd extra uit te sparen!!

How do I bind the transmitter to the receiver?
The transmitter and receiver are bound at the factory. Should you ever need to re-bind them, or if you wish to bind an additional receiver to the transmitter, all you have to do is press and hold the transmitter's SET button as you turn it on. Press and hold the receiver's LINK button as you power up your model, then wait for the transmitter's and receiver's status LEDs to turn solid green—which only takes a second or two. (=evenveel tijd als google in beslag nam om deze info te vinden);)

Back