Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Zit volgens mij niet op hulp van het caliber jou te wachten na zo n opmerking.
Helemaal niet liever lui dan moe, maar in zo'n lang topic zijn er vast genoeg mensen met ervaring, had al een deel van het topic gelezen echter dit nog niet tegengekomen, daarom dit keer de makkelijke weg gekozen. Had even niet genoeg tijd om "even" 78 blz te lezen.

Goed om te zien dat ik niet meer de enige ben met under rc car neon... Hoe heb jij het gedaan? Op mijn volgende slash chassis is mijn huidige design geen optie namelijk, dus dan moet ik iets nieuws R&Den...

Helemaal niet liever lui dan moe
De informatie komt ook niet uit het topic maar van je grooste en beste vriend Google. Snapte je de sarcastische link van MMirage niet?

Als je iets niet snapt mag je het best vragen, maar als je zelf niet eens de moeite neemt om het aan Google te vragen ... waarom zouden wij het dan wel voor jou doen?!

Mja, back :ontopic:

Laatst bewerkt:
Goed om te zien dat ik niet meer de enige ben met under rc car neon... Hoe heb jij het gedaan? Op mijn volgende slash chassis is mijn huidige design geen optie namelijk, dus dan moet ik iets nieuws R&Den...

Heel simpel. In de winkel waar ik het meeste ga kopen kun je led verlichting kopen aan de lopende meter. Deze kun je dan afknippen per 3 ledjes. Dan draadje aan solderen en that's it. Heb ze aan de zijkanten geplaatst juist boven de centrale as. 1 nadeel: als er iets aan de diff of de middenshafts komt, zitten die ledje nogal ferm in de baan (positief is natuurlijk dat je licht genoeg hebt om te werken:p)

zal proberen van een degelijke foto te nemen en te posten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo...
DH heeft de banden gisteren opgestuurd.(Dirt hawgs met titus velgen)
Dat extra gewicht leek mij eigenlijk wel fijn want als je dan een scherpe bocht maakt slaat ie niet zo snel meer om(volgens mij):):)
Maar ze zullen er vandaag wel komen.

Bedankt allemaal voor de antwoorden op mijn vragen.

Heb dus een e-revo 1/16 gekocht met 2 lipos erbij van LRP 2S 25C (1800mah).
Gekoppeld aan mijn DX3S van Spektrum, gelukkig wou de winkel de 2.4ghz en de originele accu en lader houden voor een fikse korting ;)

Zie hier de foto's:

IMG_0243.JPG

IMG_0242.JPG

IMG_0254.JPG

Nog 1 vraag: ik heb er een parallele kabel bijgekocht, heb de pinion gewijzigd met diegene die in het zakje zat omdat er in de beschrijving stond dat dat moest met 2 lipos.

Nu heb ik bij Hobbyking een paar extra 2200 2S zippys gekocht en een serial kabel om de accus serieel aan te sluiten, moet ik daar nog verder modificaties voor uitvoeren of kan ik die er gewoon tussen zetten en gaan met die banaan? en werkt dit ook voor mijn LRP's

Alvast bedankt, en ik ben zo enthousiast dat ik waarschijnlijk ook een gewone e-revo ga kopen naast mijn e-maxx met novak motor ;)

Mag ik vragen hoeveel korting je hebt gekregen?

Je hebt nu de speedpinion erop zitten, 23T ipv de standaard 28T. Dit zou ik altijd zo laten, het scheelt niet veel in snelheid, maar wel in temps.

Je kunt beter geen serie kabel gebruiken met LiPo's. De motor/esc is gerate op 3S, wanneer je twee 2S in serie zet krijg je dus 4S en dat is toch net wat te veel. De serie kabel is wel handig met laden wanneer je de LiPo's in parralel gebruikt in je wagen ;)

Waarom jammer ? Waarom zou je op 4S willen rijden .. tenzij je extreme speedruns gaat doen. Met 3S ga je al best hard:

Traxxas%20Mini%20E-Revo%20VXL%20Speeds%20(KMPH).png

@Nard, jij rij ook met de Zippy 2s toch? Heb ik nu ook en gisteren inderdaad erg lang mee kunnen rijden (30/40 minuten) ging prima. Voor de 3S lipo's krijg ik WEER nieuwe...

Maar wat me gisteren op viel, na 30 minuten rijden waren de motor en esc erg warm. Nu was het ook warm en reden we off-road met de standaard banden en de speed pinion van Traxxas. Zojuist heb ik met de post mijn temp meter ontvangen.

Kan het kwaad (ik weet het, dan hebben jullie temps nodig) of zou het gewoon goed moeten zijn?

Zo de Dirt Hawgs zijn binnen!
THNX DH!!!
Ze zijn inderdaad een stukje groter dan de standaard.
Ik heb de speed pinion er nu dus op maar moet ik nu nog lager gaan vertanden voor de temps?

KdK, yupz, ik rij met de Flightmax 2200mAh 20C LiPo's. Je kunt er zeker een tijdje mee rijden, al helemaal als je wat aan het bashen bent.

''erg'' is subjectief en weinig zeggend. De omstandigheden, warme buiten temperatuur en offroad, zijn erg zwaar voor motor en esc. Gebruik de volgende keer gewoon je tempgun en post je temps hier.

Persoonlijk neem ik altijd mijn tempgun mee als ik ga rijden. Ook al rij ik al een paar maanden met dezelfde set-up, toch blijf ik zeer regelmatig (paar keer per LiPo) temps checken.

@ ruud, Nu heb je 23/50 met die set-up kun je best proberen te rijden (er vanuit gaande dat je 2S LiPo's rijd). Houd gewoon de temps goed in de gaten, elke minuut even checken als je het niet zeker weet.

Het lijkt me wel een goed idee om eens 2 verschillende temp meters (onboard en een losse) te vergelijken. Ik meen dat Nardos ooit een verhscil van 8 graden had met de losse en de meter op zijn zender!

Yupz dat klopt! Dat was met met de DX3S en de motor op de Flux. De DX3S gaf 8 graden minder aan dan mijn tempgun. Echter daarna dezelfde zender op de RC8Te motor gedaan en toen zat ik er maximaal 2 graden boven of onder... erg vreemd.

Ik heb een meter gekocht die meteen op de auto moet. Enige nadeel is, is dat je moet kiezen tussen de temp van de motor of de ESC...

MIP2090-2.jpg

Back