Traxxas 1/16 e-revo Topic!

hey luitjes,
gisteren mijn e-revo vxl ontvangen, die ik had gekocht van een mede-modelbouwforumlid.

Gaat lekker vlot zeg, heb 4x 2s accutjes van 1300 mah erbij gekregen. Ik ben alleen niet zo tevreden over de summit banden, heb het idee dat ik om die reden heel weinig stuur heb.

Onderstuur kan wellicht ook door de servo komen, die wellicht niet krachtig genoeg is voor de summit bandjes.

Erg grote draaicirkel voor zo'n klein autootje. Ook vind ik de motortemperatuur met 70 graden na een blokje rijden over een grasveldje best hoog, waarschijnlijk ook door de grote banden.

2011-06-26%25252016.13.04.jpg

2011-06-26%25252016.12.55.jpg

Iemand nog tips? Om te proberen, is er in ieder geval een setje dirt hawgs (volgens mij imitatie, via ebay besteld) onderweg.

ERV887-DEMO.jpg

hey Wesley.
Mooie auto is het inderdaad wel, maar de banden zijn wel erg groot. ik moet zeggen dat mijn draaicirkel ook nog al groot is(met een beetje snelheid). ik heb nu dan ook een 4,1KG servo besteld bij HK, misschien dat dat iets helpt.
Veel plezier er mee!!!!

Gertjan

Ik heb ook eeen vraagje,
Als ik optrek op een 2s lipo, klinkt het alsof er ersgens een tandje wordt overgeslagen. ik had geen idee waar het vandaan kwam. Tot ik met mn oor op de gearbox ging liggen en daar duidelijk iets hoorde tikken als ik aan de wielen draaide. Ik de gearbox openmaken, Niks aan de hand, alle tandwielen zagen er als nieuw uit. terwijl toch daar het geluid vandaan komt. Ik denk haast dat het m'n pinion is die te los op mn motor as zit geschroefd, maar ik krijg hem niet strakker. iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb ook een middendiff besteld in de hoop dat de diffs nu iets langer mee gaan, gaat dat werken? Ik rij alleen op 2S.

Gertjan

Ik heb mijn batterij kunnen redden, met wat improvisatie en soldeerwerk doet hij het weer :) Kan ik toch nog ff hard gaan voordat ik mijn 3s's binnenkrijg(als die ooit een x in stock komen bij hobbyking.com......)

Ik wil even een aanbeveling doen :P

Namelijk, de T-Bone Front Bumper ;) Deze is echt heel erg handig voor je MERV. Hij steekt voor je banden uit, dus je bespaart een aantal gebroken a-armen. Verder is hij erg breed. Hij is van heel sterk materiaal gemaakt en je hebt de garantie, dat als hij breekt je een nieuwe krijgt. Ik zou deze iedereen aanraden om voor zijn MERV te kopen :)

Is het nou de band die wiebelt of as? Of zijn het beide. Er hoort wel wat speling in te zitten, maar niet te veel. Ik had met mijn bandit hetzelfde probleem, hij had enorm veel speling aan beide achterbanden. Heb toen nieuwe hubcarriers en lagers gekocht en nu is het weer bijna weg. Het hoort wel, een beetje speling, maar als het erg veel is dan kan het dus zijn dat er iets is versleten.

Volgens mij zijn het de Knuckle hubs die versleten zijn zoals je hier aangeeft, aangezien deze van plastic zijn verslijten ze super snel, er zijn heel wat alternatieven voor, maar weinig echt goed... Naar het schijnt zijn de GPM knuckle hubs (verkrijgbaar bij thetoyz) wel degelijk en een hele verbetering tegenover de originele...

nog een vraagje
moet je bij de 2cell lipo ook de speedpinion steken of niet ?

Volgens mijn verkoper moest ik dat doen anders had ik geen garantie. Je kunt best de andere erop houden maar dan moet je wel goed op je temperaturen gaan letten denk ik. Ik zou er gewoon de speedpinion op zetten voor de zekerheid. Maar het hoeft niet. Zonder speedpinion gaat hij wel harder...

Volgens mijn verkoper moest ik dat doen anders had ik geen garantie.
Dat is grote onzin van die verkoper. Traxxas raad de speedpinion aan bij 3S of 2*NiMH in serie, staat los van garantie.

Ik raad je echter wel de speedpinion aan. Hij zal wat langzamer gaan maar de temperaturen zullen vele malen beter zijn.

Dat is grote onzin van die verkoper. Traxxas raad de speedpinion aan bij 3S of 2*NiMH in serie, staat los van garantie.

Ik raad je echter wel de speedpinion aan. Hij zal wat langzamer gaan maar de temperaturen zullen vele malen beter zijn.

Ja.. het is wel een aparte man maargoed :P Ik heb het ook maar meteen gedaan...

Trouwens, ik heb vandaag mijn GPM Turnbuckle gebroken.. Niet bepaald sterk metaal dus.. Iemand een betere voor een redelijke prijs? Dus niet die van traxxas zelf.. die zijn nogal prijzig en uitverkocht bij thetoyz.com :P. Ik zat te denken aan deze. Heeft iemand die?

ja is dezelfde maar komt iets goedkoper uit en het voordeel dat je hem op een week hebt ,bij mij was die opgestuurd van engeland

Oke wel interessant dan!
Ik vind die van traxxas zelf (de 2.4 ghz) wel wat cooler eruit zien.
Wat zouden jullie doen dan, die lookalike van HK voor 30 euro, of de traxxas 2.4 ghz 5 channel voor 43 euro uit amerika?

Want die ebay store verkoopt ook nog wat andere spullen voor de traxxas e-revo, die je daarmee dan kunt combineren, zoals een nimh batterij ook nog voor 12,49 dollar.

Denken jullie dat het wel allemaal echt spul is, en geen namaak? :P

Laatst bewerkt door een moderator:
hey Wesley.
Mooie auto is het inderdaad wel, maar de banden zijn wel erg groot. ik moet zeggen dat mijn draaicirkel ook nog al groot is(met een beetje snelheid). ik heb nu dan ook een 4,1KG servo besteld bij HK, misschien dat dat iets helpt.
Veel plezier er mee!!!!

Gertjan

rijd jij gewoon met de standaard banden? heb net nog even gereden, bij een stenen ondergrond heb ik nog een redelijke draaicirkel, maar in het gras hebben die banden gewoon teveel weerstand en dus te zwaar om te draaien voor de servo.

ik rij met de response banden en de dish velgen. ik ben ook echt niet tevreden over de draaicirkel. Vandaar dat ik ook een 4,1KG servo heb besteld. ik merk ook dat ik veel scherper de ene kant op stuur dan de andere. alles even een keer uit elkaar halen:p

Back