Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Oke, nou in ieder geval bedankt. Ik heb CC zelf nog even gemailt en die kwamen met het volgende antwoord. Wel netjes dat ze een mooi verhaal maken voor maar een simple mogelijke klant.

We do not publish continues amp ratings for car systems because the rating is meaningless in a car system. All of our car system will work great, provide way more power and last longer any other system if used with a recommended motor, battery, vehicle and gear ratio. If any of these basic parameters are violated your results will vary, but knowing the continues amp draw of an ESC will not help calculating the end results of a non-recommended system. The reason for this is cars never run at a continuous power level, you are always on or off the throttle. With any size car, with 3s lipo, it takes less than 12 amps to run at 25 mph continuous. What causes problems for ESC in cars is how many amps the system will pull when accelerating. Our smallest 1/18th scale power system will pull more than 200 amps on initial acceleration! A 10th scale system will pull over 500 amps doing the same thing. How well an car ESC handles these huge amp spikes determines how long a car ESC will last, not its continuous amp rating.

With cars we have two levels of performance and power handling, based on our ESCS not our motors. The motors packaged with each ESC is the same. The Sidewinder is our value priced ESC and is less capable than the unlimited Mamba Max Pro, in our 18th, 10th scale and SCT sized systems. When you get to 1/8th scale weight and up we only have one ESC, because a value priced ESC cannot handle the power level required for moving this much weight. Overall power limit means the heat limit over tihttp://www.neumotors.com/Site/Dyno_data.html, therefor power limit of a Sidewinder system is lower than the Max Pro systems.

--------
Bernie -------
Castle Creations
540 N Rogers Rd.

Hitec hs85mg servo

Hallo,

Ik ben op zoek naar een metalen servo arm voor de Hitec hs85mg.
Ik zie op het internet veel soorten en maten, kom er alleen niet achter welke nou geschikt is voor de hs85mg. Heeft iemand ervaring met een metalen servo arm voor deze servo en waar zou ik deze in Nederland kunnen kopen?

Zie de Qoute's.

beste hitec servo rijders,

Ik heb gisteren m`n hitec hg 85-ms servo binnengekregen en dacht die eens even er in te gaan zetten, waarbij ik natuurlijk was vergeten dat het normale armpje van de servo naar de rest van de stuurinrichting niet zou passen op de hitec. Nou lijken de bijgeleverde armpjes me allemaal wat slap voor een auto. Iemand hier een oplossing op gevonden:confused: Dan hoor ik dat graag.

bedankt,
Maurice

alu armpjes zijn erg goed. ik weet alleen niet of die te koop zijn voor die hitec

natuurlijk weet alleen niet precies hoeveel tandjes je moet hebben...

24 tands, 5mm doorsnee:eek:

Hitec 85MG heeft 24T spline. De standaard 25T Traxxas horns passen dus niet. The Toyz en Conrad hebben 24T alu horns.

Hallo,

Ik ben op zoek naar een metalen servo arm voor de Hitec hs85mg.
Ik zie op het internet veel soorten en maten, kom er alleen niet achter welke nou geschikt is voor de hs85mg. Heeft iemand ervaring met een metalen servo arm voor deze servo en waar zou ik deze in Nederland kunnen kopen?

Ik rij er dus zelf ook mee, om heel eerlijk te zijn heb ik het standaard traxxas armpje gepakt, ballon er tussen en schroefje van de servo er weer doorheen

https://www.dropbox.com/s/8el3kxjgls5fy1l/IMAG0103.jpg
https://www.dropbox.com/s/gfy5mnlnhsufgj5/IMAG0105.jpg
https://www.dropbox.com/s/ti8srulo4538tlp/IMAG0106.jpg

en ik ben weer de hele auto aan het scho[/IMG]onmaken, alles uit elkaar en weer in elkaar. En ik kwam dit tegen:
https://www.dropbox.com/s/psfefs3fick10n4/IMAG0100.jpg

Ja echt, een hex pinnetje, van dat 6 hoekje.:o

Zo na een hele tijd geen mid formaat auto te hebben gehad. Ben ik vorige week in het bezit gekomen van een Tamiya DF-02. Nou dit was 10 minuten lol voordat de motor eruit was gebrand in de sneeuw. Las veel goede dingen over de Traxxas en ga zo mijn eerste merv halen die goed gebruikt is maar voor weinig naar mij toekomt. Ben benieuwd.

Zo na een hele tijd geen mid formaat auto te hebben gehad. Ben ik vorige week in het bezit gekomen van een Tamiya DF-02. Nou dit was 10 minuten lol voordat de motor eruit was gebrand in de sneeuw. Las veel goede dingen over de Traxxas en ga zo mijn eerste merv halen die goed gebruikt is maar voor weinig naar mij toekomt. Ben benieuwd.

Eindelijk eens iemand anders bij mij in de buurt met een MERV. Als het weer wat beter wordt maar eens afspreken om (een paar uurtjes) te gaan rijden :D

En misschien wat Heli les nemen..... Met name in het instellen en onderhouden ervan!!

Eindelijk eens iemand anders bij mij in de buurt met een MERV. Als het weer wat beter wordt maar eens afspreken om (een paar uurtjes) te gaan rijden :D

En misschien wat Heli les nemen..... Met name in het instellen en onderhouden ervan!!

Hahaha,

Lijkt mij een goed plan. Het eerste wat nu is gedaan met de merv is het compleet strippen van dat ding. Het besstje komt van MP en de persoon die hem verkocht had al een kleine schade gemeld waar ik de onderdelen al voor binnen heb, maar kwam toch nog wat kleine gebroken onderdelen tegen alsmede twee beschadigde velgen. Al het kunststof licht nu in de remolie en de boutjes in de cola daar deze jongeman het nodig vond om de merv met een spuitbus te bewerken.
Ben er voorloig nog wel even mee bezig.

Hahaha,

Lijkt mij een goed plan. Het eerste wat nu is gedaan met de merv is het compleet strippen van dat ding. Het besstje komt van MP en de persoon die hem verkocht had al een kleine schade gemeld waar ik de onderdelen al voor binnen heb, maar kwam toch nog wat kleine gebroken onderdelen tegen alsmede twee beschadigde velgen. Al het kunststof licht nu in de remolie en de boutjes in de cola daar deze jongeman het nodig vond om de merv met een spuitbus te bewerken.
Ben er voorloig nog wel even mee bezig.

Als je nog onderdelen nodig hebt, ik heb al behoorlijk wat door alu vervangen en dus behoorlijk wat kunststof over! Laat het ff weten dan kijk ik of ik het heb of niet.

Als je nog onderdelen nodig hebt, ik heb al behoorlijk wat door alu vervangen en dus behoorlijk wat kunststof over! Laat het ff weten dan kijk ik of ik het heb of niet.

Goed om te weten. Helaas heb ik dit bericht net te laat gezien en een paar kunststof onderdeeltjes gekocht met een waarde van een paar euro maar waar je € 37,50 voor mag neertellen vanwege de vorm ;).
Eerst maar eens kijken hoe ik straks de banden op de velgen lijm. Wat kan ik het beste gebruiken? Gewoon seconden lijm of liever pattex extreme?

ik heb ook een mini revo, en woon in de buurt van hilversum. (de Bilt). als ju;;ie gaan rijden lijkt het mij ook wel leuk mee te gaan.

ik heb ook een mini revo, en woon in de buurt van hilversum. (de Bilt). als ju;;ie gaan rijden lijkt het mij ook wel leuk mee te gaan.

Kan toch?

Zo even een update:
Alle kunststof onderdelen zijn na een nachtje weken in de remvloeistof ontdaan van de verf.
De metalen onderdelen laat ik nog even weken in de cola en de diffs liggen in de terpentine. Helaas heb ik in de poging om de banden van de velgen te verwijderen er één gescheurd en een ander was al op de velg ring gescheurd. Krijg vandaag dan wel de velgen binnen maar banden moet ik weer bestellen.
Ik had het al gelezen maar de velgen kunnen goed vol met zand zitten en daarnaast ook met water. Ik denk er dan ook aan om de foam inserts in een boterham zakje te verpakken. Zo lijkt mij dat je minder last krijgt dat deze zich vol gaan zuigen met water en zand.

Hoe wilt u de inserts dan weer rond in de band krijgen?
Wat meestal gedaan word, is de gaten in de velg dicht maken, en ik de band kleine gaatjes van +- een millimeter maken.
Op deze manier word het zand en water weer uit de band geslingerd als u gas geeft.

Back