Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Klopt, maar die heb ik nog nooit gezien in de maat van de Mini Revo, maar daar heb ik ook niet echt naar gezocht.

Daarom wilde ik zelf een soort closed insert cells maken. Kleine test gedaan maar dit gaat niet werken. De foam bevat toch zoveel lucht dat bij snel indrukken het plastic niet voldoende meewerkt. Dan maar zoals het origineel zit. Wellicht dat ik wel de inserts even inspuit met antivocht spray zoals je op je schoenen doet.
Met kleien gaatjes is ook nog een mogelijkheid.

Op het moment doet ie het nog, ik dacht echt dat ik een scheur over de condensator zag lopen. Misschien water in de motor geweest. De echte oorzaak zal ik wel nooit weten. Zolang rij ik er nog mooi even mee rond.

Over de foams:

Waar wil je vooral gaan rijden? Je zou als je niet al te veel speedruns gaat doen inderdaad gewoon de velg dicht kunnen plakken. Als je nieuwe banden hebt is dat voor mij genoeg, al rij ik op 2s en niet op 3 (ik bedoel dan zonder gaatjes in de band te maken). Je kan wel eens op, nou ja heb ik al een paar keer verteld, maar ze werken zo goed, nog maar een keer. op conrad kijken. even selecteren in dat ie ze op prijs sorteert en je hebt voor 10 euro 4 banden. Ik heb de buggy versies en ze doen het tot nu toe erg goed, na ongeveer 30 a 40 lipo`s zitten de nopjes er nog steeds op.

Een echte oplossing is dus nog steeds niet beschikbaar.

Voor de rijders in Hilversum en omgeving...
In Bussum zit 2 Brothers RC die ook voor de revo's veel onderdelen op voorraad hebben!!

Klopt, maar volgens mij zijn ze breder dan 1:10 buggy banden, maar smaller als 1:10 truck banden.
Maar ik kan het mis hebben hoor!

De tekst uit de advertentie zegt ook dat het een iets andere maat is:

Mini E-REVO® users should be aware that increased tire diameter and overall weight will add additional load to the vehicles drive train.

Ik heb zelf net 8 tweedehands 2.2" badlock velgen van proline gekocht met op één set de Road Rage banden. Al gemonteerd maar nog niet mee gereden. Zal eerst de tandwiel verhouding aan moeten passen.

Omtrek van de banden is groter dan van de standaard banden, en mijn ESC wordt nu al erg warm. Overigens zijn de banden inderdaad smaller dan de standaard, maar omdat de velgen anders zijn opgebouwd wordt de auto toch breder!

Nu nog de Dirt Hawg banden kopen voor het andere setje velgen! En ik zag overigens dat Pro Line closed cell inserts heeft (blauw), maar kom er niet achter of die geschikt zijn voor de MERV badlock velgen. Er staat wel bij dat ze voor 2.2"velgen zijn, maar daar heb je veel soorten banden voor!?!?!?! Misschien dat iemand anders hier achter kan komen of dit al weet??

(link: Pro-Line Closed Cell Inserts 6192 for 1:10 Truck)

De hitte komt omdat de Beadlocks van staal zijn, en dus zwaarder, dat had ik met mijn MERV ook, met de speedpinion op 2S was het weg..

Helaas heb ik in de poging om de banden van de velgen te verwijderen er één gescheurd en een ander was al op de velg ring gescheurd. Krijg vandaag dan wel de velgen binnen maar banden moet ik weer bestellen.

Kom je wel eens in de buurt van Arnhem? Ik heb namelijk nog een paar banden liggen die ik niet gebruik (alleen de banden!).

Laatst bewerkt:
Kom je wel eens in de buurt van Arnhem? Ik heb namelijk nog een paar banden liggen die ik niet gebruik (alleen de banden!).

Ha, Maurice. Dank voor het aanbod maar daar kom ik niet zo één, twee, drie in de buurt.
Beetje stil met updates maar de e-revo is klaar en rijd weer. Ben alleen druk met de oude body's om hier nog wat van te maken. Veel remvloeistof en geduld.
En de bandjes heb ik weer heel om de velg kunnen krijgen en het scheurje is gelijmd met vulcaniserende lijm. Full speed zo in de hand heb ik geeen vervormingen in de banden kunnen vinden dus dat gaat goed.

Even een vraag. Ik heb de defecte servo vervangen voor een Hitec 85. Nu stuurt hij opeens verkeerd om. Ik heb de servo gewoon op dezelfde positie teruggeplaatst, en kan niet ontdekken wat ik verkeerd heb gedaan.
Iemand hier een idee??
Alvast bedankt.

Welke zender heb je?
Bij de oude 2,4Ghz ( die rood met zwarte ) en de 27Mhz zender zit onderaan de zender 2 knopjes geloof ik, 1 daarvoor is voor het stuur.

Back