Toch denk ik dat je 'm voor Haarlem een stuk lager moet zetten. Maar omvallen zal wel altijd een probleem blijven. Het zwaartepunt zit zeker voor een onroader erg hoog.
Echte high grip banden monteren, dan blijft hij op z'n dak gaan. De enige oplossing de motor laten zakken, 2 oplossingen naar mijn mening:
- de motor een kwartslag draaien en zo laag mogelijk monteren op slopgaten van de motormount (je moet dan wel met een dremel wat slijpen om de kraag van het tandwiel vrij te maken en een nieuwe inkeping slijpen om de inbussleutel in te laten vallen om het tandwiel vast te kunnen zetten. Winst:ca. 5mm, en dat maakt veel verschil bij zo'n karretje. Ga je er net als de merv en de slash mee jumpen dan breekt de de mantel los van de voorkant van de brushless motor, dat gebeurd 1x, daarna heb je 'm goed gelijmd met seconde en breekt hij als het goed gedaan is niet meer los.
-2 packs monteren in zo'n karretje kan haast geen goede balans geven. Bij gebruik 1 pack rechts in het chassis kan je de motor dus links in het batterij vak droppen. Een aardige klus maar de moeite waard, zie de carbon slash in dit draadje. Mijn offroad slash heeft nu ook deze mod, het chassis wordt er niet merkbaar slapper van (voor onroad zit er toch veel te veel flex chassis, als je maar even straffe veren monteerd kom je daar wel achter, geen vering maar chassis tordeerd...).
Werk wijze: bovenkant linker batterijvak wegsnijden, nieuwe plaat maken waar de motormount op gemonteerd wordt. Het oude blauwe plaatje kan je als template gebruiken, met wat handigheid...
2 mogelijkheden, je monteerd de originele motormount (naar mijn mening heeft de standaard motor of anders de tuning motor van pk genoeg power op 3 cells. Maar doe gek, maak het plaatje zo dat er een Tenbol motormount op kan schroeven met een dikke super snelle 1/10 motor...
Maar ik hou het bij de tuning motor en 3 cells lipo, laag gewicht is naar mening het succes/ de fun factor. Bij craches gaat hij juist door de lage massa (laag motor en lipo gewicht) niet kapot en wat er aan gewicht niet aan zit hoeft niet op gang gebracht worden en afgeremd worden + beter bochten werk.
Ben je toch plaatjes maken, de complete onderkant vervangen is misschien wat overdreven maar een brace maken van voor naar achter, om de skidplates heen is een aanrader (zie de carbon slash). Je kan bij de 1/16 de voor en achterkant draaien ten opzichte van het chassis, enkele graden. Zet er een plaat onder net als bij de carbon slash, dan ben je die flex voor en achter kwijt terwijl het chassis zelf wel nog wat flex houdt. Dit gaat niet ten koste van de rij hoogte. En met deze plaat (gemonteerd op busjes met langere schroeven) er onder ben je een deel van de flex kwijt en kan je wel gaan experimenteren met straffe veren.
Succes...