Traxxas Rally VXL topic

Welke 3s lipo gebruiken jullie en waar plaatsen jullie die dan.
Heb nog een aantal lipo's 3s 2200mAh liggen die ik wil gebruiken op dit autootje
Foto's mogen altijd gemailt worden naar tribal69@telenet.be dat zegt meer dan 1000 woorden ;-)

Ik heb zelf de (dure) 3S boost lipo's van ebay, passen perfect en 40C/1800mah achter de hand maar die zijn helemaal niet nodig als je bij stock motor/regelaar blijft. Iets goedkoper en erg mooi passend zijn de 3S SMC 1400mah 28c lipo's, maar ook die zijn niet echt cheap.
Wat er van de Chinees past op 3S gebied weet ik niet. Even zoeken op het Traxxas forum, daar vind je het zo!

Volgende week zondag is er een offroad wedstrijd. Ga ik waarschijnlijk aan mee doen. Kan je het ook van me lenen.

Nog lager zetten gaat overigens niet lukken, denk dat ie nu al minder dan 5mm bodemspeling heeft ;)
Nee, op de een of andere manier gaat er een sway bar kit opkomen.
En als ie niet te krijgen is, maak ik hem zelf zoals hier gedaan is:

photo.jpg

photo-1.jpg

Minder dan...;) (het is 3mm op het moment).

Kan nog wel iets minder, maar dan zullen er wel andere veren op moeten om hem stugger te maken.
Meekomen met die echte onroaders zal natuurlijk nooit gaan lukken.
Dat is hetzelfde verhaal als een e-revo en een truggy, je komt in de buurt maar je haalt het net niet.

Was ook niet mijn bedoeling...
Je komt wel erg in de buurt van de fiatjes en de suzuki's. Die zijn ook ongeveer dezelfde schaal.
Grote voordeel van de Rally is dat je hem iets hoger kunt zetten en gewoon op straat of in het zand (met een paar offroad bandjes) kan knallen.

Trouwens, ik vind net dit:
http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?p=902822
Dat ziet er perfect uit en makkelijk te maken...

Laatst bewerkt:
Mmmm, klinkt allemaal super! En ik had mezelf net beloofd dat ik het bij 3 auto's zou houden.... ;)

Af en toe rij ik nu met de Merv en straat banden op straat. Vooral als het net geregend heeft kun je dan mooi driften. Ben wel benieuwd hoe dat is tov de Rally.

Ben ook wel benieuwd welke 3S Lipo van HobbyKing er passen, want die wil ik ook wel graag hebben.

Ik heb jullie zondag ook lekker zien driften en glijden op de baan, en ik zou eens kijken of je geen downstops kan maken zodat je minder rol in de auto krijgt.
Dan kan je misschien ook met banden met meer grip rijden.

Toch denk ik dat je 'm voor Haarlem een stuk lager moet zetten. Maar omvallen zal wel altijd een probleem blijven. Het zwaartepunt zit zeker voor een onroader erg hoog.

Echte high grip banden monteren, dan blijft hij op z'n dak gaan. De enige oplossing de motor laten zakken, 2 oplossingen naar mijn mening:

- de motor een kwartslag draaien en zo laag mogelijk monteren op slopgaten van de motormount (je moet dan wel met een dremel wat slijpen om de kraag van het tandwiel vrij te maken en een nieuwe inkeping slijpen om de inbussleutel in te laten vallen om het tandwiel vast te kunnen zetten. Winst:ca. 5mm, en dat maakt veel verschil bij zo'n karretje. Ga je er net als de merv en de slash mee jumpen dan breekt de de mantel los van de voorkant van de brushless motor, dat gebeurd 1x, daarna heb je 'm goed gelijmd met seconde en breekt hij als het goed gedaan is niet meer los.

-2 packs monteren in zo'n karretje kan haast geen goede balans geven. Bij gebruik 1 pack rechts in het chassis kan je de motor dus links in het batterij vak droppen. Een aardige klus maar de moeite waard, zie de carbon slash in dit draadje. Mijn offroad slash heeft nu ook deze mod, het chassis wordt er niet merkbaar slapper van (voor onroad zit er toch veel te veel flex chassis, als je maar even straffe veren monteerd kom je daar wel achter, geen vering maar chassis tordeerd...).

Werk wijze: bovenkant linker batterijvak wegsnijden, nieuwe plaat maken waar de motormount op gemonteerd wordt. Het oude blauwe plaatje kan je als template gebruiken, met wat handigheid...

2 mogelijkheden, je monteerd de originele motormount (naar mijn mening heeft de standaard motor of anders de tuning motor van pk genoeg power op 3 cells. Maar doe gek, maak het plaatje zo dat er een Tenbol motormount op kan schroeven met een dikke super snelle 1/10 motor...

Maar ik hou het bij de tuning motor en 3 cells lipo, laag gewicht is naar mening het succes/ de fun factor. Bij craches gaat hij juist door de lage massa (laag motor en lipo gewicht) niet kapot en wat er aan gewicht niet aan zit hoeft niet op gang gebracht worden en afgeremd worden + beter bochten werk.

Ben je toch plaatjes maken, de complete onderkant vervangen is misschien wat overdreven maar een brace maken van voor naar achter, om de skidplates heen is een aanrader (zie de carbon slash). Je kan bij de 1/16 de voor en achterkant draaien ten opzichte van het chassis, enkele graden. Zet er een plaat onder net als bij de carbon slash, dan ben je die flex voor en achter kwijt terwijl het chassis zelf wel nog wat flex houdt. Dit gaat niet ten koste van de rij hoogte. En met deze plaat (gemonteerd op busjes met langere schroeven) er onder ben je een deel van de flex kwijt en kan je wel gaan experimenteren met straffe veren.

Succes...

Laatst bewerkt:
misschien langere draagarmen, van de 1/16 e-revo bijvoorbeeld?
of zijn het al de zelfde armen?

(het zal er vast idioot uitzien)

Gisteren al gespeeld met de stuuruitslag en de expo. Ik merkte dat de auto dan al minder snel op zijn dak kwam. Verder is het ook wel weer leuk om de auto op zijn banden te laten staan door niet lomp te sturen en meer na te denken. Als ik die jongens zag gaan met de snelle wagens leek mij daar weinig lol aan...

Downstops maken zal heel lastig gaan. Dan moet je al aan je chassis gaan sleutelen en in de dunne draagarmen gaan boren, dat zie ik niet zo zitten.

Om de motor lager te zetten is leuk, maar nadeel is dat je ook veel stabiliteit uit het chassis gaat halen denk ik...

Eerst maar eens proberen met wat bandjes en een sway bar setje. Heb net wat universeel sway bar spul besteld. Ga als dat binnen is er eens mee knoeien.

Tsja, als je zo gaat modden als Mc T zegt, dan kun je naar mijn mening beter een andere auto kopen. Daar is ie gewoon niet voor gemaakt en er zijn genoeg andere opties die wel een laag zwaartepunt hebben.

Downstops hoeft niet eens zo moeilijk te zijn. Een tie-rip/rap/wrap (hoe zie die dingen ook noemen) om de rockers heen zou al werken!

of in de shock, om de as, een stukje benzineslang of o-ring zodat de zuiger minder ver kan.

Denk dat ik het eerst maar eens ga proberen met andere bandjes en eventueel dat aan de binnenkant van de band smeren zoals Bricks zei en een swaybar setje.

Ik vindt het steeds meer een leuk karretje voor erbij....

Wat mij opvalt is dat Traxxas zo waarheids getrouw probeert auto's te bouwen , die ook nog eens betaalbaar zijn, en bijna iedereen gaat 'm meteen verbouwen om er een wedstrijdwagen van te maken , of het nu de slash is of de rally ??????

Persoonlijk vindt ik het juist leuk dat er met een betaalbare wagen met een waarheids getrouwe wegligging is, waar je tegen elkaar kan rijden en waar het dus op rijders kunst aankomt en vooral veel fun hebben !!!!

Begrijp mij niet verkeert, iedereen het zijne , en heb jij er plezier in om hem te upgraden , Prima !

We zijn aan het kijken of we met eenpaar vrienden dus ook een rally erbij nemen en dan op een kleiner baantje op oud asfalt een parcourtje kunnen maken, gewoon stock dus :p

Ben ik helemaal met je eens!

Ik hem een MERV welke behoorlijk overpowerd is. Dat ga ik met dit monstertje (nog ;-) ) niet doen.
Wat ik wel leuk vind is deze auto op meerdere vlakken gebruiken. Probeer maar eens, wanneer je de rally hebt, op een tapijtbaan een beetje lekker rond te komen... gaat wel lukken, maar fun is er snel vanaf als je meederijders naast je aan het zuchten zijn...
Daarom wil ik een rallysetup en een racesetup gaan maken en dan ik het leuk te sleutelen aan wegligging. Ik ga ook geen verbouwingen doen met de motor lager, chassisdelen wegsnijden etc

Eerst maar eens zo'n swaybar in elkaar knutselen. Dat moet niet al te moeilijk zijn. Moet alleen even wat kleine spulletje ergens vandaan zien te halen, waar ik het van kan maken.

Fun is alleen als mederijders begrip voor elkaar hebben of met gelijkwaardige wagens rijden.
Als ik zie wat een fun wij hebben met 8 a 10 stock slashes op een klein baantje :cool: Helemaal super.

Willen nu gaan kijken of dat ook met de rally gaat lukken......

Back