Wel gelezen hoor. Zal eens kijken of er ruimte is om de motor wat te laten zakken. Tis allemaal erg krap.
(Edit, er moet inderdaad flink geslepen worden om het gat voor de pinion groter te maken. Ga ik misschien nog wel eens proberen)
Zo'n sway bar setje maakt alleen verschil als je met bandjes gaat rijden die veel grip hebben. Als je dus stock wil driften, gewoon de stock bandjes er weer op en veel meer voordeel van de sway bar heb je dan niet. Bovendien is het een relatief goedkope investering die veel kan uitmaken.
Op het eerste gezicht denk je: laten zakken op de standaard motormount gaat niet tot dat je het gaat doen. Een trucje dat ik er niet bij had gezet: motor losnemen, motortandwiel omgekeerd monteren zodat de as iets naar binnen steekt, laten draaien op je regelaar en de vijl er tegen aan houden. Dan hoeft er niet zoveel van de motormount af en voor het tandwiel maakt het toch niet uit.
Waarom ik niet aan swaybars ben begonnen. Als hij zo verlaagd is als de rally dan maakt hij maar milimeters veerweg, laat staan dat je 'm voor het circuit nog lager zet. Dat is het nadeel van zo'n kleine schaal auto, de veerslag is dusdanig weinig dat een swaybar niet zijn werk kan doen, of hij wordt zo straf dat je weer problemen krijgt met flexxen van de voor en achterkant/ het hele chassis die de werking van de swaybar teniet doet .
Vandaar, het mod rijtje van boven naar beneden;
-motor laten zakken, verder niets doen
-eventueel grip banden monteren (maar dan begint een beetje het gedonder..)
-vering lager stellen
-zwaardere veren, dan moet je eigelijk wat aan de flex voor en achterzijde gaan doen, heb je dat gedaan (brace onderzijde chassis/ vastzetten bulkheads/ zwaardere veren), kan je weer harder, monteer je nog betere banden, loop je weer tegen een limiet aan. Dan toch maar een nieuwe plaat maken voor de motormount/ mes in het chassis zetten (geloof me, dat maakt qua stevigheid en qua flex eigenlijk helemaal niet veel uit, die steveigheid komt voornamelijk uit het profiel plus de opstaande kanten aanweerzijden van de middenassen, met of zonder batterijbakken maakt gek genoeg niet veel uit) en dan motor in de linker batterijbak laten zakken.
Maar voor de cup stel ik voor, veren en dempers vrij, bij dit karretje ook de batterijen keuze vrij houden kan best volgens mij met dat weinige grip maakt dat niet veel uit (2 of 3 cells lipo/ dubbel batterijpack 14,8v, het is het spel tussen grip, balance en stuurmanskunst), wel of geen swaybar moet je zelf weten. Verder de enige mod toegestaan de motor verlagen op de standaard motormount.
Lijkt me een prima, spectucalair recept. Geen extreme modified klasse die de renners veld uit dunt. Net als de M klasse, de cup jaren overeind houden/ plezier hebben op bescheiden budget/ veel nieuwe RC ethousiaste trekken.