Traxxas Rally VXL topic

Heb je er al een gekocht? Ik zat er afgelopen zaterdag ook even naar te kijken. Ik heb de mini-slash nog en zit erover te denken hier een mod-kit voor samen te stellen en een ombouw naar rally te doen. Nu rij ik die mini slash met de stock bandjes op revo armpjes, en dat is ook heel erg fun op de parkeerdecks moet ik zeggen (vooral als het net geregend heeft drift dat erg leuk:D)

Ben benieuwd of er genoeg animo is voor deze auto in geulle, ik heb ook wel interesse iig :)

Neen nog niet...
Bennog in onderhandeling van bestaande auto's.
Van het groepje waar we donderdag avond mee rijden hebben er al twee eentje gekocht, een derde overweegt zijn slash om te bouwen en de vierde (ikke) is bijna overde streep.
Heb mij zelf voorgenomen dat er tenminste een auto weg moet (bigscale)...
En eigenlijk komen er dan ook meteen twee voor in de plaats, een scaler en de rally.

Houd je op de hoogte en je hebt een pm-tje.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
De hollow balls op de Rally zijn typenummer 7028. Deze hebben een outer diameter van 4,5mm. Hiervoor moet dan ook de rod end te krijgen zijn.

Ik heb wel een aantal rod end`s liggen voor de merv. Kan vanavond wel even meten welke past... of ben je inmiddels voorzien?

Nee, kan slecht de goede onderdelen vinden.
Vooral die dingen die je vast kunt zetten op het uiteind van de swaybar...

Ja, dat bedoel ik, maar dan in klein formaat passend voor de 1/16.
Die dingen voor de revo zijn veel te groot...

Ja, die set inderdaad (is echter erg slecht te vinden op het net), maar ook die aan de andere kant van het draad.
Ik weet niet hoe je die noemt, maar daar zit een bal in met een imbus schroefje zodat je hem op het eind van de swaybar zelf kunt vastzetten.

Nee, wacht. Ik heb al wat gevonden.
Nu even zoeken of de maten een beetje goed zijn:
lodoc2838.jpg

Edit... Nee....... veel te groot. Aaaarrrghhhhhhhhhhh
Waarom maken die prutsers bij traxxas niet zo'n set..............??????

Laatst bewerkt:
Jup, alleen ook weer zo groot...
Maarrrrrrrrrrrrr. Misschien is dit wel de perfecte set:
88016_01m.jpg

88016_02m.jpg

De bars zijn in 1.2, 1.4 en 1.6mm. Die een beetje bij buigen zodat ie past. Met een beetje geluk zijn die plastic dingen ook nog eens de perfecte lengte en hebben de balletjes met draad ook 2,5mm draad.
Daar moet ik even naar zoeken. Als dat zo is, dan bestel ik hem effies om te proberen.
Meer info:
::HPI RACING::

Laatst bewerkt:
Nee, komt als complete set voor en achter. Voor 11 euries... Ga hem maar bestellen denk ik. Hij is voor de E10 en die heeft bijna dezelfde lengte als de Rally!

kom ik tegen in een een nederlandse webshop:

stabilisator kit voor de HPI E-10, met 3 verschillende diktes stabilisator. Inclusief montage delen voor of de voorkant, of de achterkant. Om zowel vóór- als achter een rolbar te kunnen monteren, moet je dus 2 sets hebben.

Dus even goed kijken voordat je gaat bestellen of het echt zo is.

Das fout gezet... denk ik. Op liquid staat er: 4 ball ends, 2 each 1.2, 1.4 and 1.6mm, etc, etc...
Als je op ebay kijkt zie je ook dat alles erbij zit.
PK heeft hem ook.
Hij is besteld. Met een beetje geluk nog deze week binnen en dan zal ik eens een leuke "how-to" maken ;)

Laatst bewerkt:
Lager

..misschien hebben jullie in mijn verhaal er over heen gelezen maar de motor een kwartslag draaien op de motormount maakt echt een groot verschil voor de 1/16 met het hoge zwaartepunt juist door die motor. Ga daarna met stabi's aan de gang als je dat nodig vindt.

Als het een cup wordt, met een 'tamiya M auto' benadering, laag drempelig qua investering, zo uit de doos/ weinig mods en met 10 van die dingen over de baan knallen, op de standaard banden dan komt het allemaal weer aan op stuurmans kunsten met voor de toeschouwer en deelnemer spektakel gegarandeerd.

Maar worden er (ingrijpende-) mods toestaan dan lopen de verschillen gauw heel ver uit elkaar en dan wordt het gauw weer 'serieus' wedstrijd rijden en daar zijn al genoeg cups voor.

Lage investering, weinig mods, dat zou leuk kunnen worden met een levensvatbaarheid van de cup voor lange, lange tijd wellicht...

Wel gelezen hoor. Zal eens kijken of er ruimte is om de motor wat te laten zakken. Tis allemaal erg krap.
(Edit, er moet inderdaad flink geslepen worden om het gat voor de pinion groter te maken. Ga ik misschien nog wel eens proberen)

Zo'n sway bar setje maakt alleen verschil als je met bandjes gaat rijden die veel grip hebben. Als je dus stock wil driften, gewoon de stock bandjes er weer op en veel meer voordeel van de sway bar heb je dan niet. Bovendien is het een relatief goedkope investering die veel kan uitmaken.

Laatst bewerkt:
Wel gelezen hoor. Zal eens kijken of er ruimte is om de motor wat te laten zakken. Tis allemaal erg krap.
(Edit, er moet inderdaad flink geslepen worden om het gat voor de pinion groter te maken. Ga ik misschien nog wel eens proberen)

Zo'n sway bar setje maakt alleen verschil als je met bandjes gaat rijden die veel grip hebben. Als je dus stock wil driften, gewoon de stock bandjes er weer op en veel meer voordeel van de sway bar heb je dan niet. Bovendien is het een relatief goedkope investering die veel kan uitmaken.

Op het eerste gezicht denk je: laten zakken op de standaard motormount gaat niet tot dat je het gaat doen. Een trucje dat ik er niet bij had gezet: motor losnemen, motortandwiel omgekeerd monteren zodat de as iets naar binnen steekt, laten draaien op je regelaar en de vijl er tegen aan houden. Dan hoeft er niet zoveel van de motormount af en voor het tandwiel maakt het toch niet uit.

Waarom ik niet aan swaybars ben begonnen. Als hij zo verlaagd is als de rally dan maakt hij maar milimeters veerweg, laat staan dat je 'm voor het circuit nog lager zet. Dat is het nadeel van zo'n kleine schaal auto, de veerslag is dusdanig weinig dat een swaybar niet zijn werk kan doen, of hij wordt zo straf dat je weer problemen krijgt met flexxen van de voor en achterkant/ het hele chassis die de werking van de swaybar teniet doet .

Vandaar, het mod rijtje van boven naar beneden;
-motor laten zakken, verder niets doen
-eventueel grip banden monteren (maar dan begint een beetje het gedonder..)
-vering lager stellen
-zwaardere veren, dan moet je eigelijk wat aan de flex voor en achterzijde gaan doen, heb je dat gedaan (brace onderzijde chassis/ vastzetten bulkheads/ zwaardere veren), kan je weer harder, monteer je nog betere banden, loop je weer tegen een limiet aan. Dan toch maar een nieuwe plaat maken voor de motormount/ mes in het chassis zetten (geloof me, dat maakt qua stevigheid en qua flex eigenlijk helemaal niet veel uit, die steveigheid komt voornamelijk uit het profiel plus de opstaande kanten aanweerzijden van de middenassen, met of zonder batterijbakken maakt gek genoeg niet veel uit) en dan motor in de linker batterijbak laten zakken.

Maar voor de cup stel ik voor, veren en dempers vrij, bij dit karretje ook de batterijen keuze vrij houden kan best volgens mij met dat weinige grip maakt dat niet veel uit (2 of 3 cells lipo/ dubbel batterijpack 14,8v, het is het spel tussen grip, balance en stuurmanskunst), wel of geen swaybar moet je zelf weten. Verder de enige mod toegestaan de motor verlagen op de standaard motormount.

Lijkt me een prima, spectucalair recept. Geen extreme modified klasse die de renners veld uit dunt. Net als de M klasse, de cup jaren overeind houden/ plezier hebben op bescheiden budget/ veel nieuwe RC ethousiaste trekken.

Laatst bewerkt:
@ MC T: Heb je daar ook foto`s van? Ik zit even te kijken, maar snap niet echt wat je bedoelt! Ik heb maar verdomd weinig ruimte om de motor te laten zakken!

Wel ben ik vast begonnen met de sway bar`s. Hier vast een fototje:

img0383c.jpg

Het asje wat naar de shocks gaat is even ter voorbeeld. Deze is net iets te kort (is al helemaal uitgedraaid) Daar komen nog andere voor, welke al in bestelling staan.

Zo op het eerste oog al een aardige basis...

Back