Traxxas Rally VXL topic

Ja inderdaad. Daarom hoop ik er een beetje op dat dit model aan gaat slaan en er meer mee geraced gaat worden. Gisteren met z'n drieën op de baan was ook al errug gaaf.
Grote overdekte parkeerplaatsen in de winter zijn waarschijnlijk ook ideaal om een leuk (drift) parcoursje uit te zetten.

Klopt. Maar wat me opvalt is dat als je bijvoorbeeld in Purmerend aan het rijden bent, je rekening houd met de langzamere auto's op de baan. Je neemt wat snelheid terug bij het inhalen of gaat er in een ruim bochtje voorbij.
Wat ik in Haarlem vooral merkte is dat het de langzame auto's zijn die rekening moeten houden met de snelle jongens. Want die houden gewoon fijn het gas erop en hun ideale lijn aan. Als je dan iets in de weg rijdt, wordt je eraf geduwd zonder een woordje "sorry".
Maar misschien ligt het aan mij... ;)

Ja, inderdaad.
Was ook best leuk hoor. Ging prima en er waren genoeg enthousiaste mensen die ons ook nog een beetje geholpen hebben met de setup.
Maar je hebt er altijd een paar van "die" mensen tussen zitten.

Maar laten we het hier maar weer over de Rally VXL hebben... anders gaan we weer een heel stuk OT.

Trouwens, nog een mooie swaybar set die redelijk goed zelf te maken is:
p1170212.jpg

p1170214.jpg

Laatst bewerkt:
Rally ziet er leuk uit! Ik heb er (nog) niet mee gereden maar dat driften lijkt me juist het leukste!!! Wil je echt heel snel over een baan, koop dan een andere.

Ik heb altijd gezegd dat ik geen on-road wil vanwege de beperkte rijhoogte, maar eigenlijk twijfel ik wel... Leuk om in de winter op zondag in de parkeergarage van de Ikea te gaan knallen. :D

Beetje zonde van de centen...
Voor dat geld bouw je er 10.

Bij Conrad heb ik het e.e.a. gevonden en kun je nog experimenteren ook.

Ze verkopen assen vanaf 2 mm dik, gemaakt van zilverstaal. Een As van 50 cm kost € 1,99. Ik denk dat 2 mm prima is, misschien al te dik... Dan hebben ze ook stelringen om je assen op vast te zetten. Kosten € 3,99 voor 10 stuks. De rest is eenvoudig aan te komen en zelf te maken. Zal ook eens aan de slag gaan...

Links werken niet, maar kijk eens onder hobby, modelbouw, technische modelbouw...

Oh ja, das waar ook... We hebben conrad nog!
Zou je even je linkjes kunnen checken. Normaal staat er op de pagina van het produkt zelf een linkje die je kunt kopiëren en plakken, zoals het nu is werkt het niet.

2mm is overigens te dik denk ik. Die van de erbe is 1,75mm...

Laatst bewerkt:
STOP DE PERSSEN!

Ze hebben ook veren draadstaal bij Conrad, nog veel beter!
Vol dit even op de Conrad site:
Home, Hobby, Modelbouw, Technische modelbouw, Veerstaaldraden

Van 0,5 tot 5 mm dat moeten we hebben!

Wel zonde, je moet meteen 10 lengtes kopen. Kunnen we beter 2 diktes met elkaar kopen en dat effe rondsturen. Wil ik wel op me nemen!

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Zag het verenstaal ook al.
Vermoed dat 1 of 1.2mm wel een goede dikte is, maar die gaan per 20 :lol:

Dat staal is niet zo'n probleem, dat heeft de locale gamma, fixet, karwij, etc ook.
Het gaat mij meer om die andere dingetjes. Even kijken of ik daar wat van kan vinden en wat de diameter van de gaatjes zijn.
Het draad van de schroefjes door de shocks is 2,4mm, dus zo groot moeten ze zijn.

Verenstaal.... heeft de Gamma niet denk ik. De rest staat er ook wel op. Zo'n traxxas pushrod (rood) staat wel cool maar die hebben de juiste lengte niet. Als je zo'n kogel gewricht neemt en een 2 mm draadeind dan kun je alles op maat maken. Ik stuur je effe een pm.

Ben aant zoeken naar die kogelgewrichten met baleind dat je met een imbus op de verenstalen as kunt vastzetten... net zoals op de revo. Maar kan ze nog niet echt vinden.

De hollow balls op de Rally zijn typenummer 7028. Deze hebben een outer diameter van 4,5mm. Hiervoor moet dan ook de rod end te krijgen zijn.

Laatst bewerkt:
Back