Traxxas Rally VXL topic

Het idee is het zelfde als bij de e-revo. Dus ga ervanuit dat het moet werken.
Wach nog even op de busjes en stangetjes voordat ik kan testen hoe die het doet.

Voor zal meer een project worden om het netjes en goed te laten werken.

@ MC T: Heb je daar ook foto`s van? Ik zit even te kijken, maar snap niet echt wat je bedoelt! Ik heb maar verdomd weinig ruimte om de motor te laten zakken!

De motor steekt normaal boven de motormount uit, nu zit hij onder de bovenkant van de mototmount, het zijn maar enkele milimeters maar een klein verschil in mm's bij zo'n kleine auto maakt toch een goed verschil in bochtenwerk.

Foto's:
IMG_1088.jpg

IMG_1087.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad te doen zo.
Ik had hem net al een stukje gedraaid en zag dat je iets uit de motormount moet halen omdat anders de pinion er niet ver genoeg op schuift.

Gaan we morgen eens rustig proberen ;)

Bij de Erbe heb je ook zo'n soort trucje.

Wat voor een zuivere werking van de swaybar denk ik welk belangrijk is, is dat de twee verbindingsstangetjes parallel lopen. De stabi is voor het mooie dus nog iets te breed zo te zien

Laatst bewerkt:
Bij de erbe staan ze ook wel naar buiten. Niet zoveel als deze, maar dit is even snel een probeersel. Dit stangetje in van de erbe ;-)

Ik ben bang dat de stang van de Erbe te dik is. Ik rij op de Erbe met de dunnecstangen want de dikke hebben een avenrechtsceffect vind ik. Er moeten dus dunnere op.

@Pir3lly bij Conrad staan ze te koop:
~flN0YXRlPTE0MzU2OTQ3MDU=

Edit, ships link werkt niet. Zoek even op de site naar: 'STELRING 1,5MM'

Laatst bewerkt:
Ik heb die hpi e10 sway bar set inmiddels besteld. Daar zit alles bij en als het meezit zijn de schroefmaten ook nog eens hetzelfde.
Hoef ik de stangen alleen een beetje bij te buigen (als dit lukt zonder breken). Zo gauw als het binnen is volgt er een update. Voor 11 euro kon ik het niet weerstaan.

Oh, komt iemand deze wielen bekent voor:
TraxxasRallylifted001-1.jpg

Jup, slash 1/16 bandjes en de limiters uit de shocks gehaald...

Laatst bewerkt:
*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, daar lijkt het inderdaad op, maar het is het niet.
Is gewoon de Rally VXL met slash bandjes en limiters uit de shocks (met sterkere veertjes).
Maar ja, het blijft allemaal hetzelfde natuurlijk.
Dus je kunt een hoop met dit bakkie.

Heb net nog even naar de mogelijkheid van het zakken van de motor gekeken.
Het is inderdaad mogelijk met wat aanpassingen aan de motor mount. Ook moet je ervoor zorgen dat de set schroef van de pinion niet uitsteekt.
Maar het is geen 5mm wat ie zakt. Heb het met een schuifmaat opgemeten en het komt op ongeveer 2,5mm neer. Misschien toch de moeite waard voor een beetje hobby en een gratis mod:

VXLmount.jpg

Heb net de motor iets omlaag gezet. Het gaat wel, maar het is erg krap.

Eerst even op de mount afgetekend waar hij iets uitgeslepen moet worden, daarna de dremel gepakt en het overtollige alu weggehaald:
rally_motormount1.jpg

Het schroefje van de pinion moest ook iets ingekort worden, anders kwam deze tegen de montage schroeven van de motor aan:
rally_motormount2.jpg

Uiteindelijk toch netjes iets gezakt. Hier kun je nog zien hoe krap het is:
rally_motormount3.jpg

Binnenkort maar eens testen. Ben benieuwd of het werkelijk een merkbaar effect heeft.

Er staat 2.5mm op zijn afbeelding, gemeten met schuifmaat:

VXLmount.jpg

Anyhow, swaybars zullen wonderen verrichten, meer dan dit beetje verlagen verwacht ik. Van de andere kant, alle beetjes helpen ;)

mijn idee, denk niet dat het nu een grote verandering van het zwaartepunt zal betekenen, 2,5mm .

denk dat met bv swaybar's en de set-up van de schokbrekers ,meer winst valt te halen(ervaring 1/16 slash).

ben benieuwd.

Waarschijnlijk helpt elke mm bij zo'n autootje. Zal het een volgende keer weer eens testen. Ben zelf ook wel benieuwd.

Vandaag ook nog aan het spelen geweest met de balans.
Heb de servo verplaatst naar de linker kant. De auto is dan iets meer in evenwicht. Dan is het mogelijk om met twee (lichtere) lipo's in parallel of serie te rijden.

Ik erger me dr toch wel een beetje aan hoeveel aandacht dit kleine #*//wagentje hier krijgt.
Maarja ieder zn ding natuurlijk.

Back