Traxxas Rally VXL topic

Ja, maar volgens mij kan je ook weer een Tamiya kap op een Rally proppen...

Maar wat zijn jouw bevindingen in rijgedrag verschil tussen de twee auto's?
(beetje vragen naar de bekende weg...)

Ja, maar volgens mij kan je ook weer een Tamiya kap op een Rally proppen...

Maar wat zijn jouw bevindingen in rijgedrag verschil tussen de twee auto's?
(beetje vragen naar de bekende weg...)

helaas nooit met een traxxas gereden, wat ik wel zo een beetje kan opmaken uit eigen ervaringen met de tamiya en de diverse filmpjes is dat de tamiya toch wat "logger" is, de traxxas drift wat makkelijker alle kanten uit dan de tamiya.

Maar dat komt denk ik ook meer omdat de tamiya meer rally gericht is waar de traxxas weer meer drift gericht is opgebouwd
al doen de standaard tamiya rallyblocks op asfalt met wat zand erop ook wel leuk driften met de standaard motor/regelaar combinatie, met brushless erin dit nog niet geprobeerd ivm de sneeuw
Ook moet ik nog een beetje gaan spelen met de setup van de tamiya, dat kan natuurlijk ook een hoop schelen, hij staat nu ingesteld zoals volgens de bouwhandleiding is aangegeven, ook nog met de standaard schokdemperolie en diff setups etc.

Het enige grote minpunt van de Tamiya is dat niet alle LiPo's er zonder meer inpassen ivm. de bouw van de accutray, deze moet je aanpassen wil je de rechthoekige LiPo's erin kwijt kunnen, doe je dit niet dan passen alleen de packs in afgeronde stick pack vorm behuizingen

Laatst bewerkt:
mijn veranderingen:

had eerst de veerweg beperkt door de "rocker arms" te beperken in hun beweging, maar na een paar test toch maar gegaan voor de aanpassing schokbrekers(dit nav ervaring Slash 1/16).

minder veerweg voorzijde(beperkt tot 3mm).

dit ook aan de achterzijde gedaan(beperkt tot 2mm).

en een aluminium skidplate gemonteerd.

Laatst bewerkt:
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Die groene velgen vind ik zo wie zo niet echt top en er komt toch meteen nog een setje of wat bij...

Echter ik heb jullie hulp nodig! Ik begin namelijk te twijfelen. Ik zal het (proberen) uit te leggen. Ik ben in de basis geen voorstander van een onroad auto. Off-road is mijn ding. In mijn 1 op 1 leven rij ik al onroad op circuits.

Maar met de Rally van Traxxas begon het toch te kriebelen. Ik ben al verkocht aan de lay-out van de auto (ik heb al 3 revo's). Voor het doeleinde waarvoor ik ze gebruik, helemaal top. Maar tja als je dan toch een semi onroad ga kopen, moet het dan een Rally worden?

Vooral de combi tussen rijden en driften spreekt me aan. Maar ja, waarom dan geen Tamiya DF-03 (zelf te bouwen:D )of een TB 03 (ook zelf bouwen) al wordt dat wel heel erg onroad...

Kortom ik twijfel maar de Rally heeft nog steeds de voorkeur en dan met namen de Ken Block versie. Maar een Rally met later een Ken Block kap kan ook... En alle spares heb ik al! Mmmmmm moeilijk.

Mijn rally is te koop heb er 1 keer mee binnen gereden.
Maar bene r achter gekomen dat het tog niet helemaal mijn ding is.
Komt met alu pushrods en toelinks .
Setje ansmann wielen en driftwielen met 3 mm offset.
Zonder zender en accuus zal morgen een verkoop topic maken.
Ik zie dat jij er 1 zoekt vandaar laat ik je ff weten pb mar als je interesse hebt.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
@bokkenrijder :
op die paar weekjes komt het voor mij althans ook niet aan en er zoveel geld aan geven voor enkel een body... tja mensen met geld zijn rare vogels he ;)

ach rond de €56 voor een gespoten kap, er zijn ook diverse blanco kappen die al dat kosten , laat staan de verf ervoor ;)

tis maar wat je het waard vindt :cool:

welke bodies koop jij man?

kijk maar eens in de webshop's hierro , wil je een nieuwe proline hebben voor de slash zit je al rond de 45 euro voor een modelletje, en als je de orginele traxxas wilt hebben dan al rond de 50 euro(weliswaar gespoten, en nog niet aan de €56);)

en dan hebben we het nog niet over de ILLUZION TRAXXAS SLASH BODY(€55,-):wink::mrgreen:

en dat is dan nog maar 1 categorie

Laatst bewerkt:

Back