Traxxas Rally VXL topic

nou, dat is idd iets.
maar een paar reden dat hij hier staat zijn:
-het e-revo chassis, waardoor het een beetje off-road is.
-naam traxxas, dus dan kan je het hier juis vinden tussen de andere wagen van trx.
-je kan er mee rally rijden dat off-road is.

@Xtinction:
HHmmmz interessant! Heb je m toevallig al binnen? Zo ja en hij past, waar heb je m besteld?? En zit de fameuze ducktail er ook bij??​

Er zijn nog wel wat meer kapjes die passen, zolang je maar 206mm wielbasis hebt, iets meer of minder gaat ook, dan heb je in de tamiya "mini"serie een hoop kapjes ;), wel ff de breedte in de gaten houden ...

Laatst bewerkt:
Gisteren niet meer in het Rally topic gekeken :halfrobot:

Ik heb de kap binnen, en ja het past zeer goed.

Vanavond zal ik eens een paar foto's maken, ook van de losse accessoires die ik bij de kap heb overgenomen.
Die zal ik dan vanavond even plaatsen hier :)

P1010496.JPG

P1010495.JPG

P1010493.JPG

P1010497.JPG

Zo.. ik heb me aan mijn belofte gehouden :p
De kap is niet 100% perfect uitgeknipt, maar daar wordt nog wel aan gewerkt. Je ziet dat de kap aan de voorkant ook nog iets kan zakken.

Op de laatste foto zie je de 'spoiler/ducktail' voor achterop, de 2 light buckets voorzijde, en de achterbumper.
Alles wordt eerst gespoten waarna ik ze er op ga plakken.

Body : HPI Cup Race Porsche 911

Het wordt pas het 2e kapje wat ik ga spuiten, ik verwacht er dan ook niet veel van.
Wel ga ik er meer tijd in steken als in mijn 1e kap :yes:.
Die had ik namelijk heel snel gespoten, waardoor er flinke druipers waren ontstaan.

Nu alles op het gemakje afplakken :)

Ik ga wat aluminium onderdeeltjes bestellen, alleen vraag ik me af of een sway bar kit ook echt helpt bij de Rally?

Deze kan ik dan namelijk meteen mee bestellen, in plaats van dat ik deze dan weer los moet laten komen.

vxs311x01pic11297377877.jpg

Je kan meer bereiken door de schoks goed af te stemmen op het gebruik en daarbij kunnen de sway bars wat bij helpen, blijft toch de schok's tunen als hoofdzaak.Kheb ze niet , hoef ze ook niet , zeker met de wegligging zoals hij is:yes:
:cool:

Een swaybar goed gedaan helpt wel degelijk.
Je kon bij mij duidelijk zien dat hij minder overhelde in bochten.
Sways werken natuurlijk maar tot een bepaald punt. Ga je alsnog veel te hard een bocht in, dan kunnen die een griprol ook niet meer verhinderen.

Laat ik het zo zeggen: het zal de wegligging zeker niet verslechteren.

Lang verhaal: een swaybar kit zal de torsie van het chassis beperken.
Deze torsie van een merv chassis en een rally chassis vergelijken, zoals michael broek suggereert, is zinloos.
Een merv heeft totaal andere veren en veel grotere wielen en de armen van de merv zijn langer. kortom de wegligging van beide modellen, ook al zijn ze op het zelfde chassis gebaseerd, is totaal anders!

De torsie van een rally is echter derate minimaal dat een swaybar kit weinig echt toevoegt. een goede rijder zal het verschil wel merken, maar de weekend rijder moet erg zijn best doen om dat verschil op te merken.

Kort verhaal:
Ja het maakt wel wat uit, maar of jij het merkt ligt aan de omstandigheden en je eigen skill niveau.

Heb sway bar zitten op de Revo 3.3 de E Revo, de Merv en de Rally. Bij de Erbe en 3.3 merk je heel veel verschil. Bij de Merv vooral onroad. Hij tilt wel het binneste achterwiel op maar slaat minder snel om. Bij de Rally vooral verschil bij de on road wielen en veel minder bij de originele drift wielen...

Met 4 revo's ben ik zeg maar een ervaringsdeskundige... :p;)

Back