Traxxas Rally VXL topic

Domme dingen gaan roepen ?
De rally is gewoon geen offroad na 80 aanpassingen nog steeds niet.
Had nooi de naam rally mogen krijgen.
Enja heb er 1 gehad.
Zelfs het driften waar hij voor bedoelt is gaat niet zo als het hoort.
Men ta05 drifte een stuk beter

@Jacco15, de 1/8 Rally rijdt idd gewoon erg leuk. kan overal rond rijden zonder problemen. en is een stuk sterker dan welke andere on-road auto die ik ken. (incl. FG's etc)
Misschien een full alu competitie auto. mja, die kosten ook tegen de 2000 euro. :P

@Michael-broek. sorry, maar wat je even vergeet volgens mij is dat de ondergrond wel in schaal voor de auto moet zijn. als jij met een 1/16 rally door een 5cm die pag rijdt, zou dat in het echt een ~70cm tot 1m diep gat zijn. ofwel, daar zou je bij elke rally auto de wielophanging mee aan gort rijden.
De Rally kan wel degelijk leuk off-road rijden. mits het een beetje glad zand etc is. ofwel, als de schaal van de ondergrond klopt, werkt het aardig goed. :)

Ik heb toch besloten om die van mij te verkopen. Mocht iemand geïnteresseerd zijn hoor ik dat.

Ik heb hier niet de ruimte om met een onroad te rijden helaas...

Toen je hem verkocht had, zei je constant dat je de rally toch mistte, en daarom weer een overgekocht hebt van een forumlid.

Dan ben je wel heel snel genezen ;)

Ieder zijn keus natuurlijk.

Zelf vind ik dat de rally toch wel goed uit de voeten komt op diverse onroad ondergronden, ook al is het maar een 'klein' model.

Laatst bewerkt:
@Klamath

Wat heb je nodig om de E-revo om te bouwen naar een rally, en waar heb je de kappen vandaan?

Is gewoon een Revo chassis. met Slayer pro draagarmen, pushrods, toe links en aadnrijfassen. schokbrekers met de hardste traxxas veren. 2 tamiya glijlagers per schokbreker om de uitgaande slag te beperken en Progressive 3 rockers.
En dan het kapje van een Kyosho GT2 er op, en klaar. :mrgreen:
('t uitzoeken koste iets meer tijd als het hier neer zetten. Maar die ombouw is dus erg makkelijk te doen. :) )

@darkfire
Tnx voor de link

@Klamath
Tnx voor de uitleg.

Ga mijn E-revo misschien ook maar eens ombouwen. Ziet er heel gaaf uit.

zijn er nog mensen die een meeting kunnen en of willen organiseren in de omgeving delft, rotterdam.. of is er ergens een meetingplaats waar ik mijn rally eens goed de sporen kan geven... zou graag eens met een aantal mensen een tijdelijke track op willen zetten..

Rally 1/16

Het onderstaande is ´ouwe koek´ van mij, eerdere postings in dit topic maar nu met dit verschil, ik heb nu ook een Rally.

Uit nieuwsgierigheid en omdat ik onderdelen nodig had voor mijn 4 wiel sturende Summit projectje. En ik de Rally wilde eens ´ervaren´, vandaar een brushed Rally gekocht.

De Rally brushed uitvoering had volgens mij beter de spoorbreedte van de revo kunnen hebben, met de zware 550 motor hoog op het chassis gaat hij belachelijk snel op zijn kant, frustratie gegarandeerd tenzij je er echte driftwielen onder zet.

Vervolgens een vxl setje er in gezet, met de juiste gearing op 3 cells, dat gaat zoals alle 1/16´s hard! Nog steeds met de standaard banden en de motor niet verlaagd. En er gebeurde waar ik op hoopte, ervaren hoe Traxxas deze auto bedoeld heeft met de gekozen vering en banden. En dat is toch wel erg leuk, het betere gooi en smijtwerk, een leuke mix tussen snelheid, tractie en drift, met een beetje behendigheid verassend beheersbaar. Maar hij ging naar mijn mening nog steeds te gemakkelijk op zijn kant.

Het op zijn dak-euvel dan maar rigoreus te lijf gegaan, ook bij deze auto de motor in het batterijvak laten zakken. Zoals verwacht, niet meer op zijn dak te krijgen en gummen als Ken block op wat voor ondergrond dan ook is geen probleem en gigantisch leuk.

De vraag of je de Rally op een 1/10 offroad (klei-) ciruit kan zetten, dat heb ik ook uitgeprobeerd en dat ging eigelijk best aardig (met de standaard banden!) Afgezien dat de body flink op zijn donder krijgt bij kuilen, riggels en jumps. De veerweg is wellicht te beperkt maar, dat is als je dat wilt, snel op te lossen door de limiters uit de dempers te halen en de body wat hoger te zetten (Slash setup). Met de Rally op het offroad parcour, of nog liever, meerdere Rally´s op het parcour als een apparte cup, een beetje zoals de m03 cup op de onroad circuit´s, dat zou wel een uitdaging kunnen zijn (ook voor ervaren coureurs). Iedereen dezelfde ´handicap´en het komt aan op gasgeven en sturen. Met bijkomend voordeel, Traxxas, het gaat eigenlijk niet kapot/ een betaalbare cup.

Onno8, MVB bergschenhoek?

Twee foto´s van het karretje:
IMG_1631.jpg

IMG_1632.jpg

MVB bergschenhoek is goed.... moet alleen wel wat aanpassingen doen denk...
heb de ken block uitvoering met slicks, dat gaat daar echt niet werken...
Nog andere mensen die mee gaan naar MVB met een rally?

Offroad circuit

..de 1 op 16 of de 1 op 18 zijn op een offroad (klei) circuit als Berschenhoek sowiezo in het nadeel, ook met de kleine Slash is het nog knap lastig. Zoals eerder op gemerkt kijk naar de schaal, een hoogte verschil/ riggel van enkele cm's zijn in het echt enkele tientallen centimeters, daar zou je in het echt ook niet met een (rally-) auto overheen kunnnen knallen.

Het is dus met de Rally aanpassen qua rijstijl of je helpt hem een beetje door de limiters uit de dempers te halen en de kap wat hoger te stellen.

Maar krassen op de auto en/of de kap en flinke klappen maken, daar moet hij maar tegen kunnen, ik rag hem in 'Rally' set up graag over het circuit! En ben ik dan niet de snelste met zo'n mini, mij een zier, heb het wel naar mijn zin!

Een offroad tapijt baan, daar is de Rally helemaal in zijn element, bijvoorbeeld van de winter, Indoor Offroad Haarlem, kijk er nu al naar uit...

Maar nu eerst met mooi weer, bv een zaterdagje afspreken op Bergschenhoek? Lijkt me prachtig, met die 1 op 16's over de baan. En is het wat minder weer (natte baan) of zie je het toch niet zitten dan is er vast een grote hoek vrij op op de aangrenzende enorme parkeerplaats om een parcourtje uit te zetten.

Laatst bewerkt:
hebben ze ook een stroom voorzien bij MVB? ben er nog nooit geweest... welke zaterdag gaan we pakken om eens te meeten? 2 oktober... !?

....ik heb net gelezen dat de Traxxas Rally mee kan rallyen in de rallyklasse van de RcRallyCup...maar er moeten dan wel Tamiya Rally Blocks onder of de Tamiya M-chassis rally blocks....

Mijn nieuwste creatie..

Hij ziet er echt stukken beter uit in het echt, dan dat het op deze foto's lijkt.
Binnenkort even nieuwe foto's maken in de buitenlucht :)

Back