Rally 1/16
Het onderstaande is ´ouwe koek´ van mij, eerdere postings in dit topic maar nu met dit verschil, ik heb nu ook een Rally.
Uit nieuwsgierigheid en omdat ik onderdelen nodig had voor mijn 4 wiel sturende Summit projectje. En ik de Rally wilde eens ´ervaren´, vandaar een brushed Rally gekocht.
De Rally brushed uitvoering had volgens mij beter de spoorbreedte van de revo kunnen hebben, met de zware 550 motor hoog op het chassis gaat hij belachelijk snel op zijn kant, frustratie gegarandeerd tenzij je er echte driftwielen onder zet.
Vervolgens een vxl setje er in gezet, met de juiste gearing op 3 cells, dat gaat zoals alle 1/16´s hard! Nog steeds met de standaard banden en de motor niet verlaagd. En er gebeurde waar ik op hoopte, ervaren hoe Traxxas deze auto bedoeld heeft met de gekozen vering en banden. En dat is toch wel erg leuk, het betere gooi en smijtwerk, een leuke mix tussen snelheid, tractie en drift, met een beetje behendigheid verassend beheersbaar. Maar hij ging naar mijn mening nog steeds te gemakkelijk op zijn kant.
Het op zijn dak-euvel dan maar rigoreus te lijf gegaan, ook bij deze auto de motor in het batterijvak laten zakken. Zoals verwacht, niet meer op zijn dak te krijgen en gummen als Ken block op wat voor ondergrond dan ook is geen probleem en gigantisch leuk.
De vraag of je de Rally op een 1/10 offroad (klei-) ciruit kan zetten, dat heb ik ook uitgeprobeerd en dat ging eigelijk best aardig (met de standaard banden!) Afgezien dat de body flink op zijn donder krijgt bij kuilen, riggels en jumps. De veerweg is wellicht te beperkt maar, dat is als je dat wilt, snel op te lossen door de limiters uit de dempers te halen en de body wat hoger te zetten (Slash setup). Met de Rally op het offroad parcour, of nog liever, meerdere Rally´s op het parcour als een apparte cup, een beetje zoals de m03 cup op de onroad circuit´s, dat zou wel een uitdaging kunnen zijn (ook voor ervaren coureurs). Iedereen dezelfde ´handicap´en het komt aan op gasgeven en sturen. Met bijkomend voordeel, Traxxas, het gaat eigenlijk niet kapot/ een betaalbare cup.
Onno8, MVB bergschenhoek?
Twee foto´s van het karretje: