Traxxas Revo topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 2 jul 2005.

  1. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Ik wil nu een spooiler+steun kopen voor de revo, maar waar kan ik dat kopen? (liefst in NL)
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  2. Echelon

    Echelon Guest

    ehhh een modelbouwwinkel. Je hoeft niet perse een spoiler van TRaxxas. Elke (truggy) spoiler voor 1/8 zal werken.;)
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
  4. Echelon

    Echelon Guest

    tjah... ik heb zijn vraag beantwoord.. als het ook nog om een spoiler steun gaat.. stond niet in zijn vraag.;) Het kan toch ook dat hij al een spoiler + spoiler steun heeft en alleen nog een spoiler nodig heeft? maargoed, ik denk dat het inderdaad gaat om spoiler + spoilersteun.
     
  5. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Bericht aangepast ;)
     
  6. peter40

    peter40

    Lid geworden:
    18 jul 2008
    Berichten:
    17
    Nieuwe revo 3,3 (5308)

    wat vinden julie van de nieuwe revo?
    [​IMG]
    nieuwe onderdelen zijn:


    17mm aluminium splined wiel hubs en noten.​



    Doorsturen alleen transmissie ​



    Grote capaciteit 150cc brandstoftank ​



    Single digitale kogellager servo ​



    Nieuwe 17mm Split-spaaks wielen hex ​



    Nieuwe lichaam graphics ​



    compact RX vak en de verschuiving servo mount

    Geïntegreerde persoonlijke transponder mount


    Hoge stroom dual-fase luchtfilter ​



    Polished resonator dubbele kamer afgestemd pipe ​



    Grote buitenste as 13 mm behuizing lagers ​



    Staal pivot bal vasthouden ringen ​



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2008
  7. het is al weer een tijdje stil geweest op het revo topic...

    ik heb een vraagje: heeft een carbon chassis echt grote invloed op de prestaties van de auto? wat snelheid, wegligging enz betreft?
     
  8. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    De snelheid zal niks uitmaken. De wendbaarheid zal wel verbeteren, maar ook nauwelijks merkbaar. Je maakt je REVO van ongeveer 4 kg – 110 gr lichter. Dat is dus maar 2.75% (statische) gewichtsbesparing.
    Ga je echter de wielen vervangen door lichtere versies, dan merk je dat enorm. Ook een forward only conversion merk je doordat je ongeveer 30 gram draaiende massa bespaart. En daar zit hem de truck; als je de draaiende massa verkleint, zal je REVO merkbaar beter rijden (acceleratie, remmen)
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    zijn de originele wielen dan zo zwaar?
     
  10. heb ik nog een vraagje:
    wat voor soort/ merk band is nou echt licht?
    ik zoek nog een goede motor voor de revo, ik heb al een rb tm 323 maar die krijg ik
    er niet goed opgebouwd. (carburateur happert).
     
  11. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik heb ook de RB TM323 en het is inderdaad heel lastig om hem goed afgesteld te krijgen. Ik heb uiteindelijk de complete servo setup verbouwd naar de andere kant, waar origineel de ontvanger en de accu zit (staan afbeeldingen van in dit topic, maar wel een heel aantal pagina's terug!).

    * edit* Hier kan je de foto's vinden: traxxas-revo-topic-37

    Een goede motor is de OS .18TM of de OS.21TM De laatstse is de opvolger van de .18TM en heeft een grotere inhoud en meer power.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  12. ik was niet van plan om alles te gaan verbouwen.
    die 323 motor zet ik wel om m'n carson specter.
    maar is een Lpr .26 ook niet wat voor een revo?
     
  13. srry ik bedoel eigenlijk een picco .26
    of moet je dan veel aanpassen om de aandrijflijn sterker te maken.
     
  14. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    De standaard aandrijving is al prima geschikt. Alleen de achteruit rij funcie kan problemen gaan geven (mocht je die nog hebben). Als je die nog niet vervangen hebt, zou ik hem pas vervangen voor een FOC (Forward Only Conversion) zodra de achteruit rij functie het begeeft.
     
  15. ok bedankt
    dan gaat het die motor denk ik wel worden
     
  16. JURRE

    JURRE Guest

    ik zou gewoon de sensor loskoppelen en het printplaatje eraf halen en het plakaatje er terug op schroeven heb ik bij mijn ook gedaan werkt perfect
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    hier is de Revo (3.3 voor zover ik weet! ) die ik maandag opgehaald heb. :)

    [​IMG]

    zit een Pico .21 motor op. de schokbrekers zijn niet origineel voor zover ik kan zien... maar heb geen idee welk merk deze zouden zijn.
    de auto was/is redelijk vies (was veel erger) maar (bijna) alles lijkt in erg goede staat te zijn. :) ben er tot nu toe nog erg gelukkig mee!

    [​IMG]

    [​IMG]
    Zitten HPI DirtBonz banden op.. heb ze nog niet echt off-road kunnen testen, maar over het gras werken ze erg goed. :)

    Gr.
    Tim
     
  18. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Ik heb wat onderdeeltje nodig voor mijn Revo en Rustler, maar waar kan ik dat het beste kopen/betsellen?

    @Tim, ziet er prima uit hoor!
     
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    zo prima is de auto nog niet (jammer genoeg! :( )
    de motorsteun is een beetje ral. (rijd er nu ook neit mee, omdat ik de tandwielen neit kapot wil maken. ) 1 schokbreker heeft speling in een oogje. moet even kijken hoe dat te repareren valt, gezien dit op ongeveer een centimeter vrije slap op het wiel uitkomt.
    Ik heb een lading onderdelen (als het goed is) gekocht, dus kan alles wel omwisselen. heb ook een mooie body gekocht voor deze auto. :)

    kan niet wachten tot dit alles binnen is, en het weer een plaatje van een auto word! :D


    @ian, Ik was laatst bij pkracing, daar hadden ze wel wat traxxas delen. nog een winkel die veel traxxas heeft is www.modellbau-berlinski.de in dortmund. als je daar eens komt, zeker het kijken waard. (ik weet alleen neit of ze ook naar nederland versturen ) meer winkels weet ik zo neit waar ze traxxas hebben.



    Ik heb trouwens het probleem dat het spur tandwiel erg dicht langs m'n luchtfilter loopt. (het schuurt er net langsheen) heeft hier iemand nog een oplossing voor?
     
  20. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    De spur zit inderdaad dicht bij de luchtfilterbocht. De bocht een beetje verdraaien kan soms net wat meer speling geven. Of een kleinere spur monteren (en ook een kleinere clutchbell als je dezelfde overbrenging wilt houden).

    De rod ends van de schokbrekers lubberen na een tijdje inderdaad uit. Een zakje van die dingen kost maar een paar dollar dus dat is goedkoop te verhelpen ;)

    @ian: welke onderdelen heb je nodig? Ik heb aardig wat (nieuwe of bijna nieuwe) REVO onderdelen liggen, dus misschien kan ik je er goedkoop aan helpen? Een NL site waar ze online REVO onderdelen hebben, naast pkracing, is The Border Online RC Shop
     

Deel Deze Pagina