Traxxas Rustler op zoek naar de 160 km/h

400gram is best veel lood. als hij zo op de grond blijft zou ik beetje afbouwen. Zodat je wat teweten kunt komen welk gewicht perfect is

400gram is best veel lood. als hij zo op de grond blijft zou ik beetje afbouwen. Zodat je wat teweten kunt komen welk gewicht perfect is

400 is best weinig, de meeste rijden met ruim 500 gram.
400 is voorlopig wel voldoende tot een 140 kmh denk ik.

Volgens mij is toch een aerodynamisch probleem.
Zou het proberen op te lossen met een splitter en achtervleugel. Lood werkt misschien wel maar bij een koprol veroorzaakt het alleen maar meer schade denk ik.

Een shark fin lijkt me ook een goed plan.

400 gram is genoeg voor 140kmh. ik dee het met 350gr. maar ik ben gestopt met zo hard gaan. heb me 4s lipo dus nu ook in de verkoop

Ik kon het toch niet nalaten om zonder wheelie bar even te gaan rijden. Op een 2S 5000 mAh 40C en de 25/40 vertanding was het maximum 75 km/h. Viel me een klein beetje tegen, de huidige motor/ESC combo mag maximaal 4S hebben.

Ik heb nog wel een 36T spur liggen maar ga toch ook maar even op zoek naar een 34T spur om het maximale uit de combo te persen (en hopen dat de boel niet in vlammen op gaat).

Het verschil tussen een 2s en 4s is ook wel enorm hoor, tussen 2s en 3s ook een enorm verschil! Heb je al op 4s gereden? Als je op 2s deze snelheden al haalt mag je al tevreden zijn denk ik.

We gaan het zien, ik wacht nog even op de wheelie bar voordat ik 4S ga proberen.

Betalen via PayPal is echt veeeel te makkelijk :rolleyes:, de volgende spullen zijn onderweg:

* Integy Steel Spur Gear 34T Revo
* AKA Racing Sure Grip Wheel Nuts 17mm (4)
* Traxxas Heavy Duty Rear Driveshaft Assebmly Slash 4X4 (2)
* Traxxas Spring Shock GTR 2.6 Rate Yellow Revo (2
* Traxxas Spring Shock GTR 2.9 Rate White Revo (2)
* Traxxas Spring Shock GTR 3.2 Rate Orange Revo (2)

Het verschil tussen een 2s en 4s is ook wel enorm hoor, tussen 2s en 3s ook een enorm verschil! Heb je al op 4s gereden? Als je op 2s deze snelheden al haalt mag je al tevreden zijn denk ik.

Het is niet aan te raden om een metalen spur en pinion te gebruiken. Eén van de twee moet best van plastic zijn...

Grts,

Het is niet aan te raden om een metalen spur en pinion te gebruiken. Eén van de twee moet best van plastic zijn...

Grts,
want? Ik rij al een tijdje met hardstalen spur en pinion en heb sindsdien niks meer hoeven vervangen. Je slipper vangt de klappen op, daar is ie voor immers.

want? Ik rij al een tijdje met hardstalen spur en pinion en heb sindsdien niks meer hoeven vervangen. Je slipper vangt de klappen op, daar is ie voor immers.

En Douwe gaat nog een "Stevez26" gearcover fabriceren:D:D

Trouwens ik haalde 74 km/h met een 24/36 combo, dus je mag zekers wel tevreden zijn. En ik weet toch dat het een kwestie van tijd is voordat ook jij de mmm-combo er op gooit :-)

leuk draadje .
Maar 74 dat kan veel beter ,een oude stampede met 4,5 lrp haalde dat nog op de sloffen.
En dan heb je een hoog bakbeest .
Ik denk dat je de achtervleugel beter in het midden vd body kan gaan zetten .
Zodat hij de hele wagen naar beneden duwt .
Of geen spoiler .
Hij trekt boven de 100 gewoon je voortrein omhoog door de luchtweerstand .
en ook de kracht die nodig is voor je aandrijving trekt de voorkant omhoog .
een langere voorkant kan helpen of een body/lood die zorgt dat je voorkant op de weg blijft .
Groeten Wiebe .

Ik ga voorlopig nog geen spoilers gebruiken, alleen lood voorin de auto.

Zelf schat ik, als ik de boel heel hou, dat ik ergens ga stranden in de 140 km/h range met deze ESC/motor combinatie op 4S.

leuk draadje .
Maar 74 dat kan veel beter ,een oude stampede met 4,5 lrp haalde dat nog op de sloffen.
En dan heb je een hoog bakbeest .
Ik denk dat je de achtervleugel beter in het midden vd body kan gaan zetten .
Zodat hij de hele wagen naar beneden duwt .
Of geen spoiler .
Hij trekt boven de 100 gewoon je voortrein omhoog door de luchtweerstand .
en ook de kracht die nodig is voor je aandrijving trekt de voorkant omhoog .
een langere voorkant kan helpen of een body/lood die zorgt dat je voorkant op de weg blijft .
Groeten Wiebe .

Laatst bewerkt:
Ai, nu voel ik me betrapt; ik heb vandaag wel lopen zoeken naar zo'n combinatie op eBay ;). Helaas is hij bij liquidrc niet meer te verkrijgen, heeft iemand nog een goedkoop adresje?

En ik weet toch dat het een kwestie van tijd is voordat ook jij de mmm-combo er op gooit :-)

@DJLeonardo
Wat ik zei klopte inderdaad niet 100%.
Als je uwe slipper niet te strak zet en zowel stalen pinion als spur gebruik kan het best meevallen.

In geval van een stalen spur en alu pinion zal het alu wel afzien denk ik. (tenzij de slipper redelijk los staat misschien...)

Grts,

Ai, nu voel ik me betrapt; ik heb vandaag wel lopen zoeken naar zo'n combinatie op eBay ;). Helaas is hij bij liquidrc niet meer te verkrijgen, heeft iemand nog een goedkoop adresje?

Er stond een set hiet te koop op het forum voor 200.....
Hij is nu gereserveerd volgens mij....

RCspeedshop.nl verkoopt ze nu op dit moment nieuw voor 245.

Ik heb een Mmm v3 te koop. Dat is een begin. ik kan je aanraden om een echte Neu motor te nemen omdat die lichter en een heel stuk efficiënter is. misschien dat ik mijn 1515 1Y (2200 Kv) wel verkoop. 6 motoren voor 4 auto's is ook wat overdreven.

De prijzen op eBay zijn aardig omhoog gegaan geloof ik, ik dacht dat ik een maand of twee geleden wel een 2200Kv + v3 ESC heb zien staan voor $260 maar die prijzen kan ik nu niet meer vinden... :confused:

Ik ga me toch maar inhouden en eerst kijken hoever ik met die Turnigy spullen kom :D.

Er stond een set hiet te koop op het forum voor 200.....
Hij is nu gereserveerd volgens mij....

RCspeedshop.nl verkoopt ze nu op dit moment nieuw voor 245.

Ik zie op eBay ook wel eens zo'n zwarte 2200 Kv te koop staan (die ze bijvoorbeeld uit een ERBE gehaald hebben) is dat een Neu motor of toch ook gewoon een Castle (en wat is precies het verschil?).

En de ESC uit een ERBE, is dat ook gewoon een MMM v3?

Ik heb een Mmm v3 te koop. Dat is een begin. ik kan je aanraden om een echte Neu motor te nemen omdat die lichter en een heel stuk efficiënter is. misschien dat ik mijn 1515 1Y (2200 Kv) wel verkoop. 6 motoren voor 4 auto's is ook wat overdreven.

Back