Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Echt waterproof is de VXL niet ondanks dat Traxxas adverteert met leuk speelgoed voor in de regen en sneeuw. Na 6 dagen nat gras, modderbakken, planeren over kwelwater en afdouchen zijn de meeste torx boutjes en schroefdraden geoxideerd.

Het is een mooiweerauto met waterproof electronica.

Op droge ondergrond rijden scheelt wel een hoop schoonmaakwerk, compressor erop en klaar.

Vandaag de meegeleverde 8.4V NiMh ook weer eens gebruikt, is meteen de laatste keer. Mist toch een hoop power tov 2s LiPo's. Bovendien moet de ontvanger omgezet worden. NiMh kan in de kast samen met de meegeleverde druppellader, zijn beide wel weer handig bij verkoop / schenking.

Offroad bashen is het terrein van de VLX, maar ook onroad staat die zijn mannetje. Gaat dan pas echt hard maar mist remvermogen.

Conclusie: goede waar voor het geld.

Dit heeft niks met de auto te maken, dat doet elke auto..... roesten als je niet de boel onderhoud. Sorry, maar we hebben het nog vermeld dat water en auto's niet samen gaan. Als je na het rijden de boel schoonmaakt, droogmaakt en daarna de hele auto zowat een wd40 bad geeft roest het echt niet.

Oh, en traxxas adverteert ook met waterproof electronics, niet de gehele auto, het is geen boot ;-)

Ik rij persoonlijk zelf nooit in nat gras, ben een echte mooi weer rijder.
Je spullen gaan van het vocht simpelweg gewoon achteruit.
Nu rij ik ook niet meer met een traxxas.
Vond de rustler toen ook meer een auto voor onroad, ding ging als de brandweer!
Veel plezier ermee, probeer niet de auto met water af te spoelen, maar net ff wat meer tijd in het schoonmaken te steken. En een grote bus wd40 op voorraad ;-)

Blijft vreemd dat een leverancier een sneeuw en regen auto aanbiedt maar die niet voorziet van roestvaste bouten...

Torx bouten aan de onderkant van het chassis zijn dus ook geoxideerd na 6 dagen spelen in de regen.

Waar staat het dat de auto tegen sneeuw moet kunnen? De electronica kan het wel ( al adviseer ik dat ook niet )
Dat oxideren komt echt omdat je de auto niet droog heb gemaakt en ingespoten.
Het blijft consumenten speelgoed, geen high tech space shuttle ;-)
Niet afspoelen met water, wd40, kwastje erbij en na het rijden op een handoekje op je gemak schoonmaken. Kun je meteen kijken of alles nog naar behoren werkt.

Er zijn niet voor niks hopups gemaakt, om de auto te upgraden.
Zoals bv setje rvs schroeven;-)

Geloof je ook nog in sinterklaas? ff zonder dolle, als je alles wil geloven wat de fabrikant je voorlegd zul je nog voor veel verrassingen komen te staan.

Het is een goede auto,ook voor de meest simpele consument ( vandaar dat het ook veel verkocht wordt ) maar je goed inlezen is wel een must, dus de do's en don't's.

Hallo allemaal,

Ben een tijdje weggeweest in verband met gebroken vinger waardoor ik niet kon rijden en de schade aan mijn Rustler kon herstellen.

Nu ben ik een van de shock absorbers aan het vervangen. Het straafje was krom na een crash. Nu heb ik de gehele shock obsorber uit elkaar, echter heb je op het staafje de piston zitten welke met 2 kleine klemmetje (welke je ook aan de voorzijde bij je bumper hebt zitten) vast zit. Ik krijg deze met geen mogelijkheid los, heeft iemand hier een handige tip voor. Mocht de uitleg niet duidelijk zijn, let me know dan plaats ik ff een foto.

Bedankt!

punttangetje met platte zijden gebruiken en 1 kant op de as zetten (voorzichtig aan de dichte zijde van het klemmetje) en de andere kant op de 2 pootjes en dan voorzichtig eraf drukken.

Bedankt, het is inmiddels gelukt :) Wat een pleuris klemmetjes zijn het. Zeker omdat ze nu ook nog eens glibberig zijn door de olie....

Zo alle schade aan de Rustler VXL hersteld.

- Krom staafje van de shock absorber
- Gebroken stub axle carrier
- Kromme turnbuckle (achterzijde)

Meteen alu stub axle carriers en turnbuckles gemonteerd. Tevens de staafjes van de shockabsorbers (achterzijde) verwijderd en geupgrade naar teflon coaded staafjes.

Morgen voor het eerst in 2 maanden weer eens rijden :D

En die RVS schroevensets die je kunt kopen is puur om de oude te vervangen?
Als je logisch nadenkt weet je toch dat staal roest?
Zinnetje lager op die link van je staat dat het waterproof electronics for all weather is.
Verder denken dan er staat he? Zelfde dat je 65 mph moet kunnen, en er ergens heel klein staat dat je wel andere gearing en accu's ervoor moet hebben.
Allemaal marketing!

Het staat er echt Traxxas - Rustler VXL (#3707) - Overview | traxxas.com :
"Now Waterproof for Fun in Water, Mud, and Snow!"

De fun klopt wel, maar dat de boutjes en schroefdraden gaan roesten van deze fun vermelden ze niet ;)

Gaat nog wat worden met pekelsneeuw..

Over de snelheden is Traxxas ook vrij duidelijk (optionele gearing en 3S LiPo).

Met 2S LiPo en standaard gearing is het een leuk snel karretje om offroad mee te spelen. Onroad op nat asfalt is ook nog te doen, op droog asfalt teveel grip en snelheid om leuk mee te spelen.

we discusieren nu over jouw probleem, damn wat kan het mij ook eigenlijk schelen.
Punt is dat we hebben gezegd dat je het niet moet afspoelen met water, en je dit toch heb gedaan en je nu met roestige schroeven zit.

Goede morgen!

Ik spoel mijn rustler/bandit altijd met water af en blaas hem vervolgens redelijk droog met mijn compressor. Nooit geen roest gehad tot pas geleden toen had ik een stukje zee mee gepakt maar dat zoute water is wel slecht voor de lagers en schroeven.(lagers door het zoute water ontvet en schroeven geoxideerd) zelfs nadat ik dacht hem goed gereinigd te hebben en afgespoten.
Dus lekker laten zwemmen die car maar NOOIT in zout water.

Laatst bewerkt:
Na 2 weken Rustler VXL bashen een kleine evaluatie.

Belangrijkste is dat de auto nog heel is na zware mishandelingen op diverse terreinen :p

Configuratie
Stock met 2s LiPo's

Toepassingsgebied

Gemaaid gras, los zand, bosgrond en asfalt.
Nat of droog maakt niet uit.
Voor ongemaaid gras is de 1/10 auto echter te klein.

Minpunten
Ratelend differentieel bij groot snelheidsverschil achterwielen
Roestgevoelige bouten
Controle bij hogere snelheden op asfalt

Pluspunten

Te veel om op te noemen
Is gewoon een heerlijk karretje om ff wat accu's mee leeg te blazen en zeer beginnersvriendelijk.

Accu ervaringen
Meegeleverde NiMh powerpack + lader droppen bij de dichtsbijzijnde chemokar of afvalpunt. Over de lader ga ik het niet eens hebben (10 uur om een 3000mAh op te laden), het accupack kan de vraag van de Rustler VLX niet aan en wordt kokend heet.

De constructie van de accu-houder is dusdanig dat je alleen LiPo car hardpacks kan gebruiken. De door de NL vakhandel aangeboden low budget RC Plus 4000 mAh LiPo's doen het stukken beter dan de nog goedkopere HK accu's. RC-plus PYTHON PLUS CAR 25C Cont. 50C Burst 4000mAh 2S 7.4V, TRAXXAS - presteren beter en blijven koud tov deze HK LiPo's HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly (ROAR Approved)

Aangezien ik liever €20,- dan €40,- uitgeef voor accu's zijn alle tips voor goede LiPo's welkom.

Na 2 weken Rustler VXL bashen een kleine evaluatie.

Belangrijkste is dat de auto nog heel is na zware mishandelingen op diverse terreinen :p

Configuratie
Stock met 2s LiPo's

Toepassingsgebied

Gemaaid gras, los zand, bosgrond en asfalt.
Nat of droog maakt niet uit.
Voor ongemaaid gras is de 1/10 auto echter te klein.

Minpunten
Ratelend differentieel bij groot snelheidsverschil achterwielen
Roestgevoelige bouten
Controle bij hogere snelheden op asfalt

Pluspunten

Te veel om op te noemen
Is gewoon een heerlijk karretje om ff wat accu's mee leeg te blazen en zeer beginnersvriendelijk.

Accu ervaringen
Meegeleverde NiMh powerpack + lader droppen bij de dichtsbijzijnde chemokar of afvalpunt. Over de lader ga ik het niet eens hebben (10 uur om een 3000mAh op te laden), het accupack kan de vraag van de Rustler VLX niet aan en wordt kokend heet.

De constructie van de accu-houder is dusdanig dat je alleen LiPo car hardpacks kan gebruiken. De door de NL vakhandel aangeboden low budget RC Plus 4000 mAh LiPo's doen het stukken beter dan de nog goedkopere HK accu's. RC-plus PYTHON PLUS CAR 25C Cont. 50C Burst 4000mAh 2S 7.4V, TRAXXAS - presteren beter en blijven koud tov deze HK LiPo's HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly (ROAR Approved)

Aangezien ik liever €20,- dan €40,- uitgeef voor accu's zijn alle tips voor goede LiPo's welkom.

die van hobbyking zien er wel mooi uit ga er zelf ook zo eentje aanschavven dnek ik

Ik heb 1 zippy 4000 mAh welke het prima doet in zowel SC als F1. Weegt ook nog eens veel minder dan een veeeel duurdere Team Orion met dezelfde capaciteit.
Valt heel steil af dus spanning blijft tot op het eind vrij constant, zo constant dat je niet merkt dat de auto evt langzamer gaat, tot op het eind dus. Ik laad de accu dan ook om de heat en niet tussen iedere heat en dan nog zou ik er nog een heat mee kunnen rijden.

Back