Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

dat is best een rare vraag, die je aleen zelf kan beantwoorden denk ik.
ik zou een motor setje halen, wel de mamba monster :P
goede alu gearbox is altijd een prima upgrade

Traxxas adverteert met astronomische snelheden, maar heb gemerkt dat je beter lager gegeared kan rijden dan de standaard 25/83. Met 25/86 kan ik onbeperkt doorrijden zonder rare bijverschijnselen zoals niet meer achteruit kunnen. Gaat dan nog hard zat in het terrein.

Rij met 2S lipo's.

Overbodig om te vermelden dat wiellagers slijtage-onderdelen zijn, daar hebben we toch allemaal minimaal 3 setjes van op voorraad :cool:

Als iemand een beter wiellager alternatief heeft dan de standaard wiellagers houdt ik me aanbevolen..

Laatst bewerkt:
Je moet meer volts hebben, en minder KVs, dan krijg je gezonde setups.
En ik weet niet meer precies welke lagers er in zitten maar er zijn ongetwijfeld van die rubber sealed, of keramische lagers voor te krijgen... Afmetingen moeten vrij standaard zijn
Grts

Je moet meer volts hebben, en minder KVs, dan krijg je gezonde setups.
En ik weet niet meer precies welke lagers er in zitten maar er zijn ongetwijfeld van die rubber sealed, of keramische lagers voor te krijgen... Afmetingen moeten vrij standaard zijn
Grts

Rubber sealed (2 per wiel), maar die spring je kapot icm vocht.

Ander motorsetje is geen optie, dan ook een professioneler wagentje :D

VXL3 setje voldoet qua power (2S).

Edit: Met meer power gaan de standaard lagers nog harder richting vuilstort....

Overigens was de vraag niet welk motorsetje Traxxas VXL3 overclassed, maar welke lagers waterproof zijn en heel blijven :rolleyes:

Iets met namen, rugnummers, leveranciers en prijzen.

Laatst bewerkt:
Kreeg laatst de tip om de lagers van G-Force te monteren, werken tot nu toe prima! Lagers van Traxxas slijten aardig vlug..

Mijn reactie was omdat je over de gearings begon flying bastard.., die leek nogal een reactie te zijn op mijn comment daarboven ^^
En rubber sealed zijn voor veel toepassingen best goed hoor, je kunt ook gewone normale maar toch betere lagers nemen, of dus keramisch en dat is vaak de beste en duurste oplossing geloof ik.. Opties genoeg
Ik zie niet hoe de lagers zon probleem zijn bij jou.. valt toch wel wat mee :p
Maar hangt er echt af van waar je ze koopt trouwens ook.. Hier op het forum zie je geloof ik nog wel eens mensen die grote hoeveelheden opkopen en dan kosten die lagers echt niets meer

EDIT nog een kleine toevoeging.. de snelheden waarmee traxxas adverteerd kloppen heel aardig, in ieder geval bij de rustler wel als het goed is.. aleen hoe lang je spul het volhoud op die maximale snelheid waar men zich op verlekkerd is dus de vraag ja :P

Laatst bewerkt:
Mijn reactie was omdat je over de gearings begon flying bastard.., die leek nogal een reactie te zijn op mijn comment daarboven ^^
En rubber sealed zijn voor veel toepassingen best goed hoor, je kunt ook gewone normale maar toch betere lagers nemen, of dus keramisch en dat is vaak de beste en duurste oplossing geloof ik.. Opties genoeg
Ik zie niet hoe de lagers zon probleem zijn bij jou.. valt toch wel wat mee :p
Maar hangt er echt af van waar je ze koopt trouwens ook.. Hier op het forum zie je geloof ik nog wel eens mensen die grote hoeveelheden opkopen en dan kosten die lagers echt niets meer

EDIT nog een kleine toevoeging.. de snelheden waarmee traxxas adverteerd kloppen heel aardig, in ieder geval bij de rustler wel als het goed is.. aleen hoe lang je spul het volhoud op die maximale snelheid waar men zich op verlekkerd is dus de vraag ja :P

Op 3S lipo en 31/76 tandwielen zal het ongetwijfeld als de brandweer gaan. Is niet mijn ding.

Ben meer van onverhard en binnen de lijntjes blijven op een sct track.

Nee dat begreep ik al van deze comment: "Traxxas adverteert met astronomische snelheden, maar heb gemerkt dat je beter lager gegeared kan rijden dan de standaard 25/83. Met 25/86 kan ik onbeperkt doorrijden zonder rare bijverschijnselen zoals niet meer achteruit kunnen. Gaat dan nog hard zat in het terrein."

Ik zeg aleen je kunt beter wat minder KV hebben en wat meer Volts van je accu maar dan moet je je combo vervangen, dan ga je mss net zo snel maar heeft de electronica het makkelijker
Maar als lager gearen voldoet is dat natuurlijk prima anders geef je nodeloos geld uit.

Deze laatste reactie begrijp ik niet helemaal das weer heel wat anders, maar nee als je niet snel wilt gaan of je auto afstemd op een bepaalde baan dan heb je daar weinig aan ja.
Persoonlijk heb ik wel graag wat power over, dat het snel kan betekent niet dat het snel hoeft, en ik zie dat dan weer als uitdaging :D
Maar das dus offtopic

Edit nog 1 toevoeging weer, van meer power gaan je lagers dus niet perse sneller slijten, eerder van meer toeren..

Laatst bewerkt:
Hallo

een vraagje ik heb een rustler VXL met de velineon 3500 motor en een regelaar kan tot 4s lipo's aan en een constante stoom van 120A aan nu was men vraag welke lipo zouden jullie aanraden want ik snap het niet meer helemaal moet je letten op die constante stroom ?! want dan zit je er tegenwoordig met elke lipo over BV 20c 8000Mah = 160A constant en volgens het boekje van de rustler heeft de motor ook zo'n waarde van constante stroom en die is maar 60A !! ik begrijp er helemaal niets meer van ?!! daarom had ik graag ms wat uitleg en een voorstel voor een lipo waardes van zo'n lipo die je zou aanraden zijn mij ook goed !!

MVG Joeri

de esc vraagt minimaal 120A dus 160A is goed, de motor moet minimaal 60A van de ESC krijgen, en dat kan want de ESC heeft al minimaal 120A.
het kan ook zijn dat ik het fout heb, hoor.

ja als dit klopt zou het wel goed zijn
alvast bedankt

Als iemand dat verhaal kan bevestigen ?!
want iets begrijp ik niet er staat dus op de motor 160A als ik het goed begrijp ?!

MVG Joeri

Jou accu moet kunnen leveren wat de motor vraagt. Niet wat de regelaar vraagt. De regelaar levert juist wat de motor van de regelaar vraagt. Als je bijv. een 5000 mah 20c hebt kan je 100a continu leveren. stel dat de motor max 160a vraagt is de accu dus te ligt. stel dat de motor maar 80a vroeg dan was deze accu prima geweest.

stel dat de regelaar 80a continu kan leveren en de motor vraagt 160a is de regelaar niet goed.

Aah oké en dus de peak van de motor moet je niet naar kijken ?! Want de motor vraagt maar wat hij nodig heeft of zie ik dit verkeerd ?! ik zal even de gegevens geven regelaar continu/burst 120A/400A en motor 65A constant en 100A peak/burst dat is wat in bijde handlijdingen staat ? Wat zou dan het max mogenlijke zijn als Lipo een Turnigy 5000Mah 3s 25c mag dit en is dit geschikt ?
dat is deze lipo http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9183__Turnigy_5000mAh_3S_25C_Lipo_Pack.html

Alvast bedankt!!

Mvg Joeri

Laatst bewerkt:
maar de standaard ESC vraagd volgens mij minder dan 160A misschien 60A zelfs, veel mensen koppelen aan de velineon een ezrun 60A dus het zou wel moeten kunnen.

Kreeg laatst de tip om de lagers van G-Force te monteren, werken tot nu toe prima! Lagers van Traxxas slijten aardig vlug..

Dank voor de tip.
Kon het merk alleen niet vinden bij liquidrc.com.

Heb dus nogmaals een paar zakjes TRA5116 besteld.

Lagers, tandwielen en aandrijfassen, je kan er niet genoeg van op voorraad hebben :D

Ondertussen zijn de Stampede achterwielen (incl. banden) ook binnengekomen, wereld van verschil. Zijn wat groter en breder dan de standaard softnop achterop. Rustler gaat minder snel rollen en bij rollen is de kans groter dattie weer met het rubber aan de goede kant uitgerold is.

Stampede voorwielsetje gaat er binnenkort op om de boel af te maken.

Aah oké en dus de peak van de motor moet je niet naar kijken ?! Want de motor vraagt maar wat hij nodig heeft of zie ik dit verkeerd ?! ik zal even de gegevens geven regelaar continu/burst 120A/400A en motor 65A constant en 100A peak/burst dat is wat in bijde handlijdingen staat ? Wat zou dan het max mogenlijke zijn als Lipo een Turnigy 5000Mah 3s 25c mag dit en is dit geschikt ?
dat is deze lipo HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 3S 25C Lipo Pack

Alvast bedankt!!

Mvg Joeri

Je moet kyken wat jou motor maximaal kan vragen aan ampere als dat byv. 150 amp is dan kun je beter een 35c 5000 mah lipo nemen want die kan veel meer geven dan een 20c.

De dus eigenlijk kan ik er niks mee stuk maken hoe veel men lipo ook kan geven de regelaar en motor vragen tog alleen maar wat ze nodig hebbden dus mijn motor heef een piek van 100A dus als ik nu 35c 5000mah pak die geeft constant 175 A dan ga ik er niks mee opstoken ofzo ?!

Mvg Joeri

Dat gaat niet stuk nee.
Ikzelf heb in mijn RC8Te een 120A esc en een leipo die 200A kan geven.
En daar rijdt ik al een tijdje mee en hij doet het nog.

Back