Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

oops..:rolleyes:
oke dan moet ik die eerst maar eens vervangen.
ik denk dat ik liever meteen een nieuwe motor erin gooi.
een rotor en lagers kosten bij elkaar 75 euro en een nieuwe motor 90.
dan ga ik met de rustler langs in de winkel en kan ik het verschil testen.

Laatst bewerkt:
balanceren lipo

Hoe moet je een lipo balanceren met je lader ?Want de man van de winkel had me gewoon getoond hoe je hem moet laden zonder te balanceren kan dat kwaad ? Of hoeft dat niet ?
Mvg
R

Sorry maar daar snap ik geen reet van. Die gast legt uit hoe het allemaal in elkaar zit maar heft geen mening of je hem nu moet balanceren en welke handelingen je daarvoor moet uitvoeren.

Moet je je lipo gewoon in dat speciale smalle stekertje aansluiten is dat genoeg of moet je ook in het menu van je lader instellen balance ofzo.
Allesinds ik had die tekst al gelezen maar word niet duidelijk voor mij wat ik me afvroeg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry maar daar snap ik geen reet van. Die gast legt uit hoe het allemaal in elkaar zit maar heft geen mening of je hem nu moet balanceren en welke handelingen je daarvoor moet uitvoeren.

Moet je je lipo gewoon in dat speciale smalle stekertje aansluiten is dat genoeg of moet je ook in het menu van je lader instellen balance ofzo.
Allesinds ik had die tekst al gelezen maar word niet duidelijk voor mij wat ik me afvroeg.

liever lui dan moe gevalletje ....

als je de tekst goed had gelezen dan was je niet wederom met jouw vragen gekomen ....

:rtfm: van je lader, tabee

yep, je hoofd kabel (grote zwarte en rode kabel) aansluiten op je lader. En het kleine balans plugje in het balans bordjes doen van je lader en dan het programma balance selecteren.

Als die man van de winkel dat niet gedaan heeft, dan heeft hij het jou fout uit gelegd :).

Badlands

Ik rijd nu met mijn rustler nog met 83/25 vertanding. Als ik met Proline Badlands ga rijden welke vertanding heb ik dan nodig?

is er een manier om te zien welk onderdeel aan mijn rustler kapot is?
motor,regelaar,transmissie of iets anders waardoor hij op 2s niet harder dan 40-50 gaat en geen wheelies maakt uit stilstand of rijdend.

De auto openmaken...
Als je een andere ESC hebt, of iemand die je kent heeft er een, dan kun je die even verwisselen, maar ik denk dat het aan je motor ligt, of er is iets mis in je transmissie.
Als je de pinion van je motor af hebt, rolt hij dan wel soepel?
Zoja, dan is het waarschijnlijk je motor..

is er een manier om te zien welk onderdeel aan mijn rustler kapot is?
motor,regelaar,transmissie of iets anders waardoor hij op 2s niet harder dan 40-50 gaat en geen wheelies maakt uit stilstand of rijdend.

oke, maar is het een optie om dan de vxl regelaar nog even te houden maar niet een nieuwe vxl motor te kopen maar een castle motor? zoja, welke?
EDIT: ik ga toch gewoon weer voor de vxl, niet de castle.

Laatst bewerkt:
VXL en Castle kan allebei.
Van Castle zou je kunnen kijken of de 4Pole motoren ook in de Rustler passen, die schijnen zeer goed te zijn.

Back