Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben juist voor het eerst gaan rijden met men Rustler MET SPEKTRUM DX2S en hij bevalt me heel erg !! maar nu weet ik ook de temperatuur van men motor en ik ban gestopt bij 79°c ?? dit is niet goed zeker en ik denk dat hij nog vlot kan oplopen tot 95°c of meer !!

maar 1 voordeel is ik weet hoe hard hij rijdt en de max speed was zo maar even 131KM/U :)

Gooi er alles, maar dan ook echt álles wat er bij die Spektrum set zat uit, koop je een tempgun en een lasergun en zeg dan wat je temperatuur en snelheid is. :mrgreen:

is dat zo onjuist ? oke de snelheid zat een foutje toen juist was hij 111 na de nieuwe instellingen maar de temperatuur klopt perfect hoor ik heb het gecontroleert met de tempgun van men pa ! en scheelt 1°c

en dikke hond kan jij OOK van een flat afspringen en zonder problemen een pilsje pakken daarna

MVG Joeri

Whahahahahahahaha.... Zowel temp als toeren kloppen van geen kant bij Spektrum....

Als de tempgun van je pa maar 1 graad afwijkt van die van je Spektrum raad ik je pa aan voor een nieuwe te gaan ....

Ik had afwijkingen van rond de 30 graden tenopzichte van m'n tempgun :rolling:

Het idee is leuk ... Maar de werking ervan helaas om te janken....

Probeer maar uit te leggen dan... of wacht, laat maar eens zien dan! :D

Edit: ben jij volgens de wet wel oud genoeg voor een biertje??

Laatst bewerkt:
aah andere regelaar en dus ook betere lipo
de rest is ongeveer gelijk het hoort buiten alle alu stukken enz maar dat heeft daar niets mee te maken !

ps ik heb een VXL die rijden normaal al 110 met 8000Mah 3s lipo zonder upgrades !!!

grtzz

aah met die spektrum maar eerst had ik 131 dit was niet mogelijk maar toen zag ik dat ik iets had verkeerd ingesteld en nu ik dat veranderd had had ik 111KM/u en dit klopte perfect bij een maat van mij die heeft het getest met zijn GPS in de rustler en dan de spektrum same en dit was beide het zelfde ik ga het volgende week ook proberen met zijn gps en dan zal ik het zeker weten !

grtzz

ja als ik eens tijd heb zal ik het doen maar hoe hard gaat de jouwe dan ? en kijk eens op youtube er zijn er zoveel die meer als 110 rijden !!

grtzz

Zoals sommigen van jullie al hebben gelezen ben ik nieuw hier op het forum en ben ik in het bezit van een Rustler VXL en ben ik info aan het vergaren.
Nu is het zo dat ik al verschillende vragen en antwoorden heb gezien met de overbrengingsverhouding welke nodig is met verschillende soorten accu's om de ESC en de motor goed op temp. te houden.
Zelf heb ik de Rustler gekocht met 2 GM-Racing 7,4V 5000mAh 35c 2cel Lipo's en ik ga ervan uit dat de standaard overbrenging erop zit, dit moet ik alleen nog controleren voor de zekerheid.
Mijn vraag bij deze is welke overbrenging jullie mij zouden adviseren om de temp. niet te hoog op te laten lopen. Ik ben zowieso nog van plan om een koelventilator voor de ESC te halen en een heatsink met of zonder koelventilator te halen, puur uit voorzorg tegen oververhitting.

Ik weet eigenlijk dat dit niet een topic is voor nitro auto's maar aangezien er hier vast mensen zijn die zowel nitro als electrisch rijden stel ik hem toch maar hier (is voor mij iets makkelijker) en de oorzaak zal bij beiden auto's wel hetzelfde zijn.
Het gaat namelijk om het volgende:
Ik heb even mijn oude nitro auto gepakt puur om te kijken of ie nog wat deed, maar na veel gehannes starte hij, maar net nadat hij aanstond begon zowel het gas als de stuurinrichting hun eigen gang te gaan zonder dat ik met de zender iets deed. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen zodat ie weer normaal reageert?

Alvast bedankt.

M.b.t. 2de probleem even je zender en ontvanger calibreren / linken. Zorg er verder voor dat er geen andere zenders aanstaan die het signaal kunnen verstoren (geld niet voor 2,4Ghz).

M.b.t. 2de probleem even je zender en ontvanger calibreren / linken. Zorg er verder voor dat er geen andere zenders aanstaan die het signaal kunnen verstoren (geld niet voor 2,4Ghz).

Hallo Nard,

Bij de Rustler heb ik een boekje waarin staat hoe ik kan linken, maar bij mijn nitro niet meer.
Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen, is er een universeel stappenplannetje voor of is dit per merk en componenten verschillend?

Misschien dat iemand het weet, het gaat namelijk om een Carson Flasher ( ik weet het, niet echt high-tech, maar dit was mijn eerste RC)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back