Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze gaan in een??? Rustler?

Denk dat je dan problemen krijgt met de kabels namelijk...

Aan de kant waar de ESC zit kan je ook een inkeping maken voor de kabel die er aan de kopsekant uit komt. Eventueel moet dan wel de ESC naar de zijkant verplaatst worden, maar dat is geen enkel probleem. We gaan het mee maken, en zal het resultaat tzt wel even posten :).

Laatst bewerkt:
@scrammy,
over de fans van de esc en motor:
voor de esc kan je er wel een kopen, beste is denk ik een metalen van yeah racing bijvoorbeeld, maar een van traxxas is niet nodig, VEEL TE DUUR!!
en voor de motor is een heatsink zonder fan goed, hier zeggen ze dat het zonde is want het gaat snel kapot.:wink:
ik wou het ook doen.:wink:

Ik zal wel even kijken welke ventilator ik voor de ESC aanschaf, ik ben ook een beetje de internetshops aan het zoeken waar ik de onderdelen vandaan kan halen, het makkelijkst zijn natuurlijk de Nederlandse shops ivm betaling, maar deze zijn vaak wel duurder dan de buitenlandse shops.

Zelf vond ik ook de heatsink met ventilator ook wel vrij kwetsbaar, ik zal er idd wel eentje halen zonder ventilator.

(pfff..... er staat nog zoveel op mijn verlanglijstje)

heeft hier iemand een koeling op zijn motor ? en welke mag dit dan wel zijn
want ik vind er geen enkele die past op de rustler VXL motor !

en een koeling zonder actieve ventilator doet dit veel ( genoeg af ) ??

grt Joeri

Even afgaand op de 2WD Slash VXL (zelfde motor en gearbox) zou ik zeggen dat je geen motorkoeling hoeft te gebruiken. Als je motor te warm wordt moet je het, volgens mij, zoeken in de vertanding. Mocht de motor bij correcte vertanding toch te warm worden, dan kan er zand etc in de motor zitten...Dat wordt dan openschroeven en schoonmaken:rolleyes:

Een fan op de esc kan overigens weer wel nuttig zijn.

ja op de esc heb ik er een standaard ik heb een speedpassion silverarrow esc
die prul van traxxas de VXL esc is in brand gevlogen tijdens het rijden ! :)

maar ik heb de vertanding 25/76 dit is niet standaard van traxxas maar ik krijg da 25 tandwiel er niet meer vanaf dulgedraait :D maar bij 31/76 had ik ook al een veel te warme motor dus dan is dat door zand in de motor ! dan gaan we die morge eens open draaien mochten er toch sugesties zijn voor een koeling laat gerust weten !

grt Joeri

ja op de esc heb ik er een standaard ik heb een speedpassion silverarrow esc
die prul van traxxas de VXL esc is in brand gevlogen tijdens het rijden ! :)

maar ik heb de vertanding 25/76 dit is niet standaard van traxxas maar ik krijg da 25 tandwiel er niet meer vanaf dulgedraait :D maar bij 31/76 had ik ook al een veel te warme motor dus dan is dat door zand in de motor ! dan gaan we die morge eens open draaien mochten er toch sugesties zijn voor een koeling laat gerust weten !

grt Joeri

is dat niet een beetje er zwaar vertand voor de vxl motor? Ik rijdt zelf op 19/86. (als je hem zo zwaar hebt vertand, vind ik het niet gek dat de ESC weggebrand is iig. die kan de energie van het remmen die dan vrij komt niet wegwerken.)

x2, veeeeel to hoog geared. Ik reed altijd 18/86 als ik het me goed herinner (had dan ook wel grotere bandjes erop zitten).

oke ik zal al eens beginnen met 25/86
dit zal tog al veel maken niet ? maar volgens traxxas zelf is tog 31/76 voor 3s 5000MAH lipo ! ?

grt Joeri

Joeri, voor iemand die al 111kmph heeft gereden met zijn Rustler heb je er wel bar weinig kaas van gegeten...

Waarom begin je nu niet gewoon met 19/86 zoals Klamath heeft. Die 25/86 zal Traxxas wel aanraden wanneer je een bepaalde snelheid wilt behalen. Dat is leuk voor een enkele speedrun, maar je kunt er niet constant mee rijden. Heb je ook al een tempgun om je temps in de gaten te houden? Zo niet NU KOPEN :)

Hallo
Ik zou graag een tq 2,4 GHZ zender willen kopen voor mijn rustler vxl, maar welke tq 2,4 Ghz zender kan ik dan het best kopen. Er zijn namelijk 4 soorten. En wat zijn de verschillen tussen die 4. En is het verstandig om meteen een 4 channel zender te kopen.

Laatst bewerkt:
oke ik zal al eens beginnen met 25/86
dit zal tog al veel maken niet ? maar volgens traxxas zelf is tog 31/76 voor 3s 5000MAH lipo ! ?

grt Joeri

De vertandingen die traxxas opgeeft is om bepaalde speeds te kunnen halen op een vlakke weg. Als je hiermee offroad gaat trek hij dat absoluut niet.

Hallo
Ik zou graag een tq 2,4 GHZ zender willen kopen voor mijn rustler vxl, maar welke tq 2,4 Ghz zender kan ik dan het best kopen. Er zijn namelijk 4 soorten. En wat zijn de verschillen tussen die 4. En is het verstandig om meteen een 4 channel zender te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back