Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
Ik zou graag een tq 2,4 GHZ zender willen kopen voor mijn rustler vxl, maar welke tq 2,4 Ghz zender kan ik dan het best kopen. Er zijn namelijk 4 soorten. En wat zijn de verschillen tussen die 4. En is het verstandig om meteen een 4 channel zender te kopen.

Chill kerel 2x hetzelfde posten in anderhalf uur:confused:

:google:is your friend!

Asjes slijten

Hey,

Mijn asjes van mijn vxl slijten echt als een gek!
ik heb zitten kijken naar MIP CVD's in Nederland, maar kan ze nergens vinden. Is het een goed idee om die metalen asjes te kopen?
Heeft iemand misschien nog suggesties of tips?

Groeten Roaldo

oke thanks voor de tip van de banden !

en als ik nu 25/86 gear dat is tog al veel beter dan niet ?

grt Joeri

Let op, ik raad deze banden niet aan! Ik zeg enkel welke ik heb gebruikt.

Gear nu gewoon 19/86 pak je tempgun en ga testen. Als alles cool blijft ga je 1 of 2 tandjes omhoog totdat de temps te hoog worden, dan ga je weer 2 tandjes terug.

ik heb aan mijn regelaar een aan uit schakelaartje met 3 draden (zwart wit rood)
maar dat schakelaartje dat valt bij veel schokken uit dus slecht contact denk ik
kan ik de draden niet zo verbinden dar ze altijd contact maken ?
aan men schakelaar komen 3 draden maar op de schakelaar zit ook een reset knopje ms dat een van de draden daar voor is

ps: ik wist niet goed waar deze vraag stellen

MVG joeri

ik heb aan mijn regelaar een aan uit schakelaartje met 3 draden (zwart wit rood)
maar dat schakelaartje dat valt bij veel schokken uit dus slecht contact denk ik
kan ik de draden niet zo verbinden dar ze altijd contact maken ?
aan men schakelaar komen 3 draden maar op de schakelaar zit ook een reset knopje ms dat een van de draden daar voor is

ps: ik wist niet goed waar deze vraag stellen

MVG joeri
als de draden altijd contact maken ,is het effect van een schakelaar toch weg?

Gisteren moest ik toevallig in Enschede zijn en daar zit RC-Racing Twente, mooi zaakje met genoeg onderdeeltjes.
Ik was eigenlijk op zoek maar een spur met 86 tandjes, alleen hadden ze deze daar niet en ze wisten ook niet waarom ie niet uitgeleverd word dus moet ik nog even geduld hebben.
Ik heb vervolgens de 90 tands spur gekocht en de 19 -en 23 tands pinion.
Ik heb vanochtend de 19 tands pinion gemonteerd met de originele 83 tands spur en ik moet zeggen dat het er goed uitziet met rijden.
Nu ben ik benieuwd wie er ook met deze verhouding rijdt en wat de bevindingen hiervan zijn.
Tevens de vraag wie er met een 90 tands spur rijdt en dan met de vraag met welke pinion er dan gereden wordt om alles op temperatuur te houden.
Ik rij nog met de originele bandenset, lijkt me ook niet geheel onbelangrijk ivm de tandwielverhouding.
Ik weet het.... ik moet moet nog een temp. gun halen, maar deze komt nog en ik heb er al eentje gezien maar weet niet hoe nauwkeurig deze is het is namelelijk de # 122301-89 van conrad. Bij de revieuws staat er dat sommigen hem idd voor de RC gebruiken, maar wie van hier heeft zo'n temp.gun/pen en wat zijn jullie bevindingen hiervan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Joeri, over welke regelaar hebben we het? Foto?

Caslte Creations schakelaars zijn doorgaans van slechte kwaliteit (die van de MM en MMM in ieder geval). Hier zitten echter maar 2 draadjes aan, wanneer je de schakelaar verwijderd maken de draadjes constant contact. Dit heb ik momenteel ook op mijn Savage Flux. Je moet dan de LiPo loshalen ipv de schakelaar omzetten, dit is opzich geen probleem.

regelaar

ja maar ze maken niet altijd contact !
en dan welke zouden altijd contact moeten maken ?
ik heb zwart rood en wit van kabels ?

anders soldeer ik ze gewoon aan elkaar

en tis de schakelaar die stuk is bij de minste schok valt hij uit en bij de volgende slag gaat hij weer aan !

Dat snap ik, als ze constant contact zouden maken zou je geen probleem hebben.

Normaals welke regelaar en maak eens een foto. Waarschijnlijk kun je de draadjes zonder problemen aan elkaar solderen.

Schakelaar

het is een speed passion silverarrow
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben vanmiddag even wezen rijden met de Rustler bij de crossbaan in Markelo en tot mijn grote verbazing was ik de enige.
Je kan daar echt super rijden, ik ben ook naar verschillende delen van het circuit geweest en alles is prima te doen met de Rustler. Ik heb me iig even vermaakt.
Tevens heb ik weer wat nieuwe spulletjes besteld bij RC-Central, daar hadden ze iig de spullen die ik voor nu wil hebben.
Ik heb het volgende besteld:
RPM Gearcover
RPM Wide Bumper
21-tands pinion
86-tands spur
silicone vet

Ben nu alweer de accu's aan het laden of voor vanavond en anders voor morgen (even afwachten wat het weer doet).

Ben vanmiddag even wezen rijden met de Rustler bij de crossbaan in Markelo en tot mijn grote verbazing was ik de enige.
Je kan daar echt super rijden, ik ben ook naar verschillende delen van het circuit geweest en alles is prima te doen met de Rustler. Ik heb me iig even vermaakt.
Tevens heb ik weer wat nieuwe spulletjes besteld bij RC-Central, daar hadden ze iig de spullen die ik voor nu wil hebben.
Ik heb het volgende besteld:
RPM Gearcover
RPM Wide Bumper
21-tands pinion
86-tands spur
silicone vet

Ben nu alweer de accu's aan het laden of voor vanavond en anders voor morgen (even afwachten wat het weer doet).

Heb je ook een adres oid van die crossbaan en wat foto"s?

Heb je ook een adres oid van die crossbaan en wat foto"s?

De crossbaan ligt aan de Herikeresweg, foto's heb ik niet maar deze zullen vast wel ergens op internet te vinden zijn.
Bij Google Earth kan je de crossbaan ook gedeeltelijk zien, er loopt ook veel door het bos heen. Als je bij Google Earth "Herikeresweg Hof van Twente" intoetst zoomt ie automatisch op een gedeelte van de crossbaan in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back