Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zal vast doorzichtig te krijgen zijn, maar primair doel van dat spul is isoleren van electrisch spul.
liquid mask ( vloeibaar afplak ) weer voor het afplakken van je kap.Heb er zelf nog nooit mee gewerkt, vind tape altijd wel voldoende werken voor mij.

Liquid masking is leuk als je hele gedetailleerde dingen gaat doen, waar wat rechte lijnen is goede tape voldoende.

pff bestelde onderdelen nog altijd niet aangekomen.:(
wachten duurt toch lang he.

tja, maar wat is eigenlijk een goede verhouding tussen RPM en Aluminium ?

mn achterste schockbreker is al wat gebogen, die ga ik vervangen voor alu,
ik ga een RPM bumper kopen,
verder RPM draagarmen, nog alu turnbuckles,

wat is nog meer handig??

(PS, ik ga alleen upgraden als iets kapot is, bespaart me een hoop geld :P )

Ik zou nog eens graag een bashautotje hebben.

Heel simpel maar snel. Waar kom ik uit Rustler VXL en Stampede VXL.

Nu ik heb aan de oren gekregen dat een Rustler de ultieme bash auto is als je hem volledig alle RPM onderdelen zet. Is dit waar ?

Mijn bedoeling is gewoon een wagentje te hebben die ik kan pakken , overal mee rijden , overal doorheen knallen , jumps pakken zonder zorgen voor brokken. Weinig onderhoud , daarom 2wd dus. Heel simpele overbrenging.

Zijn er hier mensen die ook een gewone rustler (XL-5) hadden en die hebben omgebouwd naar brushless ? En op enige problemen zijn gestuit ?

Mijn doel is zo cheap mogenlijk het gene te krijgen naar wat ik verlang:

Extreem bash proof , snel , goed uitziend , weinig onderhoud/afstelling

Ik hoor het wel:rolleyes:

tja, maar wat is eigenlijk een goede verhouding tussen RPM en Aluminium ?
Wellicht topic doorlezen / bijhouden, heb het recent een paar keer aangehaald. Bij deze nogmaals:

Als je wilt bashen wordt gewoon plastic / RPM aangeraden. Dat wil niet zeggen dat Alu niet sterk kan zijn, zoals ik het zou doen:

Alu:
Chassis
Diffcase
Bulkhead
Casters / turning / hubs
Shocks
Turnbuckles en zo

RPM:
Armen
Shocktowers
Gearcover
Bumper

Nu ik heb aan de oren gekregen dat een Rustler de ultieme bash auto is als je hem volledig alle RPM onderdelen zet. Is dit waar ?
Mijn bedoeling is gewoon een wagentje te hebben die ik kan pakken , overal mee rijden , overal doorheen knallen , jumps pakken zonder zorgen voor brokken. Weinig onderhoud , daarom 2wd dus. Heel simpele overbrenging.
Zijn er hier mensen die ook een gewone rustler (XL-5) hadden en die hebben omgebouwd naar brushless ? En op enige problemen zijn gestuit ?

Ik had precies hetzelfde voor ogen en heb hetzelfde gedaan, een rustler gekocht. Als je een XL-5 hebt moet je alleen even de bushings in de axle carriers vervangen door lagers. Maar dan kan je er al redelijk probleemloos een brushless set inzetten.

Ik kon het alleen niet laten de auto toch aardig aan te passen. Er komen stampede wielen op, 1/8 shocks en wat FLM onderdelen. Niet nodig, wel leuk om te doen.

ik heb zelf een rustler xl-5 en heb er een brushless VXL setje in gezet, werkt PERFECT! Het is er natuurlijk ook gewoon voor gemaakt. Gewoon het xl-5 setje er uit halen, VXL setje er in net zoals je het oude er uit haalde.

En onderhoud..? heb je eigenlijk helemaal niet, ik heb mn rustler nu al ong een maand, nog geen 1 ding gebroken. Nouja, doordat ik toch wat te hard heb gevlogen ( volle snelheid van een halfpipe over de railing op t asfalt knallen, had m wat onderschat ) is een schokbreker wat doorgebogen, heb m even wat terug gebogen en als die kapot gaat koop ik wel een RPM versie. Maar je breekt echt heel moeilijk dingen, ik ben zoals ik zelf al wel weet niet zo ervaren en bots nogal wat met mn auto, maar het verbaast me toch echt dat mn rustler nog heel is :P. Ik stunt er ook wel wat mee, maar ben nu niet bang dat er iets kapot gaat, en als het ooit de laatste druppel is koop ik zo voor rond de 8 euro een RPM vervanging ( of aluminium als dat aan te raden is )

Het verschil in tandwielen in de versnellingsbak klopt niet meer. De XL-5 en VXL hebben tegenwoordig dezelfde tandwielen.
Dacht dat ik dat laatst al had aangepast, want het was al een paar keer besproken in dit topic, blijkbaar niet.

EDIT: Ow, laatst heb ik dat 2.4Ghz toegevoegd.

ik heb er een yeah racing set in gedaan. 100,- incl. verzend kosten
het is water dicht en kan 3-9 NIMH en 2-3 lipo.
snelheid is van standje 1-9.
op standje 3 met 7-cell gaat hij ong 50 km/u

Net mn MIP herstel pakketje binnen! Vanavond weer een aan de knutsel en mocht het nog droog zijn, een speedrun met mn ook net ontvangen Garmin! :D

Setupje:

- Rustler VXL met MMP
- 3S 3300 30-40C Turnigy
- Jaco foams (waarvan ik van mening ben dat ze niet 100% zijn qua pasvorm)
- shocks rondom verlaagd met de tube-mod.
- Diverse hopups (RPM, TRX alu)

Moet nog wel een boel speling wegwerken maar dat gebeurt volgende maand weer als de centen er zijn!

Laatst bewerkt:
darkfire, daar schiet niemand wat mee op. Als ik een keer voorbij kom gereden denk iedereen dat mijn wagens ook 80 a 90 rijden terwijl ik dan ~65kmph rijd.

DH, mogelijkheid tot filmen aanwezig :D ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back