Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
eerlijk gezegd heb ik nooit mijn setje in de ezrun gezien, dus ik weet niet hoeveel die kost.

bij pkracing verkopen de 9T met 60A ESC voor 129,-

mijn vader heeft helaas een hekel aan dingen kopen in het buitenland
dus ik ben in nederland op zoek (als ik voor een ezrun setje ga dan wel de 8,5T/60A)

Mijn ezrun setje koste
100 euro incl verzendkosten

eZ-run 8.5t BL motor 4000kv.
eZ-run 60a BL esc.
Hobbywing High voltage fan

en dan had ik nog een prijzige verzendkosten.

en je kan beter eentje nemen met X.5 turns dat is
namelijk een ''echte'' 540 motor een motor met X.0 turns
is een 380 motor in een 540 ''jasje'' het voordeel is dat
je meer torque hebt. het was er binnen een week.

edit :

enige nadeel is dat je alles nog moet solderen en je nogal korte motor
kabels hebt dus die ook nog erbij moet kopen.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280547830239&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280550992921&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Laatst bewerkt:
Hoe hoger de turns hoe meer koppel maar minder top. En hoe lager de turns hoe hoger de snelheid maar iets minder koppel. 't is maar net waar je wilt rijden, en hoe. Wil je speedruns neem je ee motor met lagere turns, wil je wheelie's maken en offroaden zit je met een motor met meer turns beter.

Meer Turns = Meer Torque/Minder Top snelheid.
Minder Turns = Minder Torque/Hogere Top snelheid.

Laatst bewerkt:
Hoe hooger het turns hoe meer koppel maar minder top en hoe lager de turns hoe hoger de snelheid maar iets minder koppel. 't is maar net waar je wilt rijden, en hoe. Wil je speedruns neem je ee motor met lagere turns, wil je wheelie's maken en offroaden zit je met een motor met meer turns beter.

oke bedankt, maar nogmaals wat betekent KV dan

Hoe hoger de turns hoe meer koppel maar minder top. En hoe lager de turns hoe hoger de snelheid maar iets minder koppel. 't is maar net waar je wilt rijden, en hoe. Wil je speedruns neem je ee motor met lagere turns, wil je wheelie's maken en offroaden zit je met een motor met meer turns beter.

Meer Turns = Meer Torque/Minder Top snelheid
Minder Turns = Minder Torque/Hogere Top snelheid.

een goede tussenmaat vind ik de 8.5t .
ik bestel zelf liever ook niet uit hongkong oid
maar duitsland heb ik goede ervaringen mee ,
nog nooit iets fout... ik raad je deze verkoper
aan maar je moet het zelf weten , en je bespaart
er zo'n 40 euro mee ...

oke dus hoe hoger hoe sneller?

de 9T heeft meer KV dan de 8,5T dus je zou denken hoe lager hoe sneller:confused:

Wat ik lees is, des te meer toeren des te meer Torque, en visa versa.

Ben nog druk aan het lezen (lees leren).

Dit is wat Novak er over zegt:
This number is the motor voltage constant expressed in RPM/Volt. This indicates how fast the motor will turn for a given voltage (given there is no internal resistance). As an example, the [FONT=Arial,Helvetica,sans-serif]SS5800[/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]'s Kv rating is 5,800 RPM/Volt. Therefore, if a 6.0-volt battery pack is used, the [/FONT][FONT=Arial,Helvetica,sans-serif]SS5800[/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]'s[/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular] RPM would be 34,800 (6.0 x 5,800).
[/FONT]

Laatst bewerkt:
de verkoper deed het gratis bij mij.

bij mij er was ook een fout dat er 550titan in de doos zat, dus kreeg ik een gratis accu en die heeft hij ook gratis gesoldeerd.

Wat ik lees is, des te meer toeren des te meer Torque, en visa versa.

Ben nog druk aan het lezen (lees leren).

Dit is wat Novak er over zegt:
[/SIZE][/FONT][/I]

oke bedankt

als je dit zo ziet: lijkt het alsof je met 8,5 gemakkelijk wheelies kan maken

[URL="
- Traxxas Rustler Vector 8,5 T 7,4 V Lipo[/URL]

het is dan geen ez maar wel vergelijkbaar

Laatst bewerkt door een moderator:
dat hangt af van de instellingen en de vertanding.

oja, die bullet flux motor is ook nog het zelfde als de yeah racing en de ezrun.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back