Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke bedankt

als je dit zo ziet: lijkt het alsof je met 8,5 gemakkelijk wheelies kan maken

[URL="
- Traxxas Rustler Vector 8,5 T 7,4 V Lipo[/URL]

het is dan geen ez maar wel vergelijkbaar

dat komt door de lipo ,
door een lipo krijg je een beetje meer snelheid
maar een gigantische torque boost ik heb dat op
nimh niet,,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat komt door de lipo ,
door een lipo krijg je een beetje meer snelheid
maar een gigantische torque boost ik heb dat op
nimh niet,,

Een lipo heeft minder interne weerstand waardoor je dus iets meer vermogen krijgt ivm nimh batterij. Maar staar je niet blind op wheelie's, die gaan ook vervelen namelijk ;). Heb zelf ook een rusty gehad (vxl).
 
Hoe hoger de turns hoe meer koppel maar minder top. En hoe lager de turns hoe hoger de snelheid maar iets minder koppel. 't is maar net waar je wilt rijden, en hoe. Wil je speedruns neem je ee motor met lagere turns, wil je wheelie's maken en offroaden zit je met een motor met meer turns beter.

Meer Turns = Meer Torque/Minder Top snelheid.
Minder Turns = Minder Torque/Hogere Top snelheid.


even corrigeren..

meer kv/turns = minder torgue en hogere topsnelheid
minder kv = sneller accelereren en een lagere top.


het is dus gewoon omgekeerd dan wat jij zei:p
 
Nick heeft gelijk m.b.t. kv.

Standaard Rustler VXL motor is 3500kv. Wanneer je op 2S LiPo rijd betekend dit:

3500kv * 3.7v * 2S = 25.900 toeren per minuut.

Je moet rekenen met 3.7v omdat wanneer je je gas geeft het voltage minder wordt.
 
dat is waar, ik had hetzelfde probleem, ben over gegaan naar een VXL velineon motor met regelaar. En heb helemaal geen problemen meer!
 
Brushless wordt vooral in kv weer gegeven, Novak doet nog wel aan turns.

Hoe je een motor uitzoekt?
- Welk formaat?
- Budget?
- Beoogde doel?
- kv en voltage op doel aanpassen
- kopen en genieten
 
ben net wat gaan rijden en dus wat is er allemaal gedaan:
gesprongen, frontflips(tegenovergestelde van backflip), speedruns, wheelies en bijna versnippert.
 
Ok, dat snap ik dan, maar bijv eZRun heeft bijv en 8.5T met 4000Kv en een 5.5T met 6000Kv.

Dan gaat het toch niet op dat een 8.5T sneller is dan een 5.5T?
Die verhouding snap ik nog niet helemaal in dit specifieke geval.

Was het niet zo dat hoe hoger de turns, de minder de torque en hoger de topsnelheid? Of moet ik het zo zien dat de 8.5T een hogere top heeft maar minder torque en de 5.5T een stuk lagere top maar wel veel torque?

@Darkfire, laad je batterijen maar weer op want pic's/filmpjes zijn proof! ;)

Edit: eZRun meld hetvolgende;

With 4-6 cells NiMH/NiCd or 2 cells Lipo: On-Road=9T, Off-Road=12T
- With 6-9 cells NiMH/NiCd or 3 cells Lipo: On-Road=12T, Off-Road=18T
- Suitable car: 1/12, 1/10 on-road or off-road cars / trucks for normal race or sportful race

Kunnen we hier vanuit gaan? Want hier melden ze dat je meer turns nodig hebt voor off-road, dus een hogere top?
Ik zou voor meer torque gaan, of een mooie balans.
 
Laatst bewerkt:
[URL="
- My Nitro RUSTLER to ELECTRIC[/URL]
kijk een andere elektrische rustler. :P


vette achterbanden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top