Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar staat 1410 en 1512 voor? kan die 1512 niet terugvinden,; is dat gewoon het typenummer?
Nard had het ook al over 1520, Neem aan dat ik dan op de site van cc moet gaan neuzen?

En ff algemener, zo'n motor ,past in een rustler, maar past die bv ook in de
e revo of in een slash aangezien die daar dwars staat.

Ik heb nog niet hoeven sleutelen aan de motor vandaar; maar dan weet ik of ik zo'n motor evt kan gebruiken voor rustler en e revo..

edit: ff gekeken bij cc. staat daar niet gewoon dat je maar een 2s lipo moet gebruiken?iig bij die 1410?

Laatst bewerkt:
Bron

De eerste twee nummers geven de diameter van de rotor weer. Die 1518 heeft dus een 15mm diameter rotor.

De laatste twee nummers geven de lengte van de rotor weer. Hoe groter het getal hoe langer de rotor. Een langere rotor genereerd meer torque dan een kortere met eenzelfde diameter. Een 1518 produceerd meer torque dan een 1515.

De Rustler en E-Revo kun je op eenzelfde motor rijden maar is niet gebruikelijk. De Rustler is 1/10 RWD licht gewicht (Ja Traxxas noemt de E-Revo ook 1/10 I know maar ik vind het een 1/8 ) en de E-Revo een 1/8 AWD en een stuk zwaarder en beide gebruiken dan ook verschillende motoren.
Je zou echter een 1512 in een Rustler kunnen doen (wellicht iets wat te veel van het goede) en in een E-Revo (wellicht wat te weinig van het goede).

Nardos, als het een beetje fatsoenlijk weer is gaan we snel eens een speedrun doen op 4S... eens kijken waar we dan uitkomen! :D
mocht de motor uit elkaar spatten (51000 rpm) dan hebben we tenminste wel weer iets unieks op de film! ;)
Eerst maar eens een fatsoenlijk setje straatbanden aanschaffen (1/8 Ofna belted tires) ipv die frikandellen foams....

Laatst bewerkt:
ik wou mijn banden dus lijmen met fietsbandenlijm, maar de lijm bleef niet aan de velg zitten, want het werkt alleen maar op rubber:(.
dus wat kan ik gebruiken?
hier is het lijstje weer:

ik heb hier:
bison tix (contactlijm en er staat niks over waterproof)
bison epoxy rapide (combi snel en er staat niks over waterproof)
bison alles lijm (er staat geen rubber tussen de materialen maar hij is waterproof)
bison houtlijm (lijkt mij niet de goede)
saba unicontact (er staat niks over waterproof)
fietsbandenlijm (voor binnenbanden en er staat niks over waterproof)

welke kan voor mijn banden?

ik wou mijn banden dus lijmen met fietsbandenlijm, maar de lijm bleef niet aan de velg zitten, want het werkt alleen maar op rubber:(.
dus wat kan ik gebruiken?
hier is het lijstje weer:

Ik snap jou niet. We hebben eerder al gezegd gewoon bij de modelbouw winkel de juiste lijm er voor te halen. En toch eigenwijs vol houden met andere soorten.
Al eens purschuim geprobeerd?:sleeping:

TEC7 werkt ook wel denk ik :)

Wat westcoast zegt kan natuurlijk ook, ik vergeet die optie altijd omdat ik hier in de buurt geen (goede) LHS heb.

Vandaag is ook mijn rustler VXL binnen gekomen. Ik heb er meteen een rpm gearcover, rpm bumper en een traxxas wheeliebar bij. Wat een power heeft dit ding zeg. Ik heb even een 2s lipo geprobeerd, maar nu wil ik ook wel weten wat hij op 3s doet :p.

Goed bezig dat je meteen de must-have upgrades erop hebt gezet!
Met 2S is de auto nog goed te rijden maar met 3S word het heel andere koek! ;)

Ja, als je gewoon goed leest op het forum kan je eigenlijk al alle problemen weten. Dus toen ik zag hoe vaak die upgrades werden genoemd heb ik ze er maar meteen bij genomen. Dit is mijn eerste traxxas auto en ik ben zeer tevreden. Alles loopt mooi soepel en ziet er goed uit.

Het is zeldzaam dat iemand al van te voren het topic door leest!! :D
Dan zul je ook weten dat er een keer RPM armen en shocktowers aangeschaft moeten worden! ;)

Ik vind het juist normaal dat je eerst info over het model opzoekt. Het is toch wel redelijk wat geld dat je uitgeeft dus wil ik niet voor verrassingen komen te staan. Net terug van een bash sessie in het bos. Wat rijdt dat ding toch heerlijk, en die power is gewoon niet normaal. Op de zandpaden waar blaadjes liggen was een tikje gas genoeg voor een 180.
Ik zal volgende keer wel wat filmen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back