Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had wel grip gisteravond!!:D

IMG_4397.JPG

dag ben nieuw hier en ben sinds dit weekend de trotse bezitter van een rustler vxl
had hier op het forum al veel gelezen en toch maar de knoop doorgehakt ,het was de rustler of de firestorm
rij voorlopig nog niet met lipo's maar met een 4500 nimh en dat ding trekt nu al wheelies
binnenkort de vuurdoop en eens goed mee gaan bashen

Ah Dimitri :D Waar rij je nu nog met de Rustler?
Rij je nog bigscale? Heb gezien dat de Losi te koop staat.
Ik wil ons circuit terug! :(

goeie morgen:morning:

De proline desert rat is nog niet uitgesneden...

voor zover ik weet geen enkele kap van proline...

Van Jconcepts weet ik niet:confused:

:sleepy:

Heb even volgende vraag, als je overstapt van 2s naar 3s LiPo, moet je dan ook de pinion en spur aanpassen zodat de boel niet te warm wordt of kan je met zelfde vertanding blijven rijden?
Het gaat zowel om off- als onroad gebruik.

Het het topic redelijk ver door gelezen, maar heb nog niet echt duidelijkheid gekregen, wat het beste is.
Misschien dat enkele van jullie er meer ervaring mee hebben.

Alvast bedankt voor de reacties.

Daar heb je ook weer gelijk in.

Meten is weten.

Maar ik zocht eigenlijk beetje richtlijnen waar ik als begint r/c hobbyist rekening mee kan houden.
Ben ook al aan het stoeien geweest op R/C Calculations maar dat is meer voor de snelheid.

Wat zegt het Traxxas boekje over gearing? Dat kun je aanhouden als richtlijn. Maar omdat er te veel factoren zijn om een eenduidig antwoord te kunnen geven is testen en temps (elke minuut of zo) in de gaten houden het beste wat je kunt doen.

Ik citeer:

BANDEN/VELGEN BOOR
Speciaal apparaat om een gaatje in een velg of band te maken. Als de band echt goed gelijmd is, kan er geen lucht in of uit. Als de temperatuur dan veranderd, blaast een band op, of kan zelf naar binnen gezogen worden. Wedstrijdrijders hebben daar een truuk op: ze maken een klein gaatje in de velg en/of de band, zodat de lucht kan ontsnappen en de band niet beinvloed wordt door temperatuur verschillen. Dat gat moet wel perfect rond zijn, zonder rafels (die je wel krijgt met b.v. een boortje), want dan scheurt de band daarop uit. Daarom gebruik je deze puncher, die er een gat in drukt, terwijl hij door het drukken ook rond draait.

Lijkt me duidelijk....

zo'n ding heet volgens mij een ponstang, maar die heb ik niet en mijn banden zijn al gelijmd, daarom dacht ik dus aan die tire reamer.

ik gebuik hiervoor een revolvertang. werkt prefect ook als de banden al op de velg zitten.
bij iedere doe het zelf zaak te krijgen denk ik.......iig bij de GAMMA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back