Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem esc of zender

Goedenavond, kan iemand mij vertellen wat het is als ik met een van de merv wagen rijdt dat deze opeens achteruit kan rijden? Zelfs opeens vol gas er vandoor gaat.

De lrp 2.4 set komt bij pk racing vandaan daar begrijpen ze het probleem ook niet, de andere merv is met traxxas set en daar is geen probleem mee, is het de afstand ( ca 50 mtr) kom niet echt verder.

Ik heb een lrp zender ontvanger set en de standaard esc, verder is opvallend dat groene led het niet doet, daar is overheen te komen maar beetje irritant.

Als iemand iets weet of een nieuwe esc van traxxas heeft laat het maar even weten. Michel

Mitch, als ik het goed begrijp gaat hij achteruit harder dan vooruit? Je moet even de eindpunten in de esc goed instellen (gas standen etc) (zie traxxas website voor meer informatie).

Uhm, ik denk dat hij bedoeld dat de merv ineens weg rijdt, dat ligt dan volgensmij aan de ontvanger, heeft te maken met storingen. Of er is iets mis met de zender, zijn de batterijen nog wel vol genoeg?

Vervolg esc probleem

Ik heb dit met een losi zender ook gehad in de zelfde auto, vandaar lrp set, accu zijn vol, kan daar haast niet door komen denk ik, esc defect kan ik me meer bij voorstellen...

Als er iemand een heeft voor me, nieuw zijn die krengen erg prijzig ben ik al achter....

Ga morgen pk nog maar eens bellen denk ik.

Thanks voor reactie, mocht iemand nog iets weten hoor ik het graag, ga anders de esc van nieuwe eens proberen, alleen de oudere heeft alleen maar 3 zwarte draden en de nieuwe kleurtjes, maakt dat met aansluiten wat uit?

Michel

Bij mij lag dat aan een gebroken antennekabel...

Daarnaast:

Als je groene ledje niet werkt, moet je eerst eens proberen dat te fixen.
Brandt die wel ff bij t opstarten?

Tis mij uiteindelijk ook gelukt om m groen te krijgen en opnieuw te calibreren; alleen maar door te blijven proberen, geen idee hoe ik t nu opeens gefixt kreeg:confused:

proline sandpaddles of dirt paws

hey mensen,
ik wil weten wat eigenlijk beter is voor (dunne) sneeuw en (een beetje) zacht zand.
zijn dan de proline sandpaddles beter of de dirt paws beter?
mij lijkt ook dat de scheppen van de sandpaddles erg snel kapot gaan of dubbel klappen, of zie ik dat verkeerd?

hey mensen,
ik wil weten wat eigenlijk beter is voor (dunne) sneeuw en (een beetje) zacht zand.
zijn dan de proline sandpaddles beter of de dirt paws beter?
mij lijkt ook dat de scheppen van de sandpaddles erg snel kapot gaan of dubbel klappen, of zie ik dat verkeerd?
Voor dun en een beetje zacht zand lijkt me de dirtpaws beter.
En de sandpaddles zijn er voor gemaakt he, maar dan ook alleen voor dat echte zachte zand, dus voor op het strand ofzo, daar scheppen de " schepjes " van de band in het sneeuw, op het asfalt gaan deze erg snel kapot, ik heb er niet veel ervaring mee maar wel wat van gehoord.

:D
full

Zijn deze banden beter op zand of sneeuw dan de standaard rustler banden?;)

Laatst bewerkt door een moderator:
@ aschie1
Ze zijn beter, maar veel kans geef ik je helaas niet, je hebt alsnog kans dat je ermee uit glijdt en dergelijke. Ik zeg, ga het eens proberen en je merkt het zelf.

@ darkfire
Ja ik wouw het even laten weten :P
gras is er ook niet zo goed voor nee, ze zijn ook voor het zand bedoel he :P
Maar in het sneeuw zal het ook wel werken hoor.

@ aschie1
Ze zijn beter, maar veel kans geef ik je helaas niet, je hebt alsnog kans dat je ermee uit glijdt en dergelijke. Ik zeg, ga het eens proberen en je merkt het zelf.

@ darkfire
Ja ik wouw het even laten weten :P
gras is er ook niet zo goed voor nee, ze zijn ook voor het zand bedoel he :P
Maar in het sneeuw zal het ook wel werken hoor.

Ja da maakt niet veel uit als je niet uit wil glijden koop ik wel sneeuwkettingen. Glijde is tog wel leuk. Maar ik vind ze ook wel mooi staan. Zal binne kort foto´s van men rustler + nieuwe banden erop zette

Ja da maakt niet veel uit als je niet uit wil glijden koop ik wel sneeuwkettingen. Glijde is tog wel leuk. Maar ik vind ze ook wel mooi staan. Zal binne kort foto´s van men rustler + nieuwe banden erop zette
Isgoed, aan je foto te zien heb je de banden al gebruikt? of zijn dat oude.
Als je de banden thuis hebt liggen zou ik het welg ewoon proberen he.
en sneeuwkettingen zijn volgensmij niet los te koop. Die zul je zelf moeten maken

Haha, tja, sommige mensen zijn eigenwijs hé.. :P
En euhm, nog over dat glijden, je motor wordt er niet echt blij van. Je zult op je temp. van de motor moeten letten. Deze kan heel erg hoog oplopen bij glijden.

Haha, tja, sommige mensen zijn eigenwijs hé.. :P
En euhm, nog over dat glijden, je motor wordt er niet echt blij van. Je zult op je temp. van de motor moeten letten. Deze kan heel erg hoog oplopen bij glijden.

ja ik weet dat ik ze dan zelf moet make.
hoezo word de moter van glijden warm?
met sneeuw kan je tog niet anders?

ja ik weet dat ik ze dan zelf moet make.
hoezo word de moter van glijden warm?
met sneeuw kan je tog niet anders?
Oke,
Dan draait de motor dus heel hard door, zonder weerstand dus de motor blijft door draaien. Meer dan op de normale weg want daar gaat de auto dus gewoon vooruit en hoeft de motor niet veel harder te draaien om dezelfde afstand af te leggen. Snapje?
Voorbeeld
met sneeuw : 200 omwentelingen van de motor om 1 meter vooruit te komen
op asfalt : 20 omwentelingen om 1 meter vooruit te komen.

in de sneeuw moet de motor dus veel meer werken om vooruit te komen en wordt hij dus heel erg heet.

Je zou denken dat de sneeuw het wel afkoelt. Dat is ook wel een beetje maar dat valt best wel mee.

Oke,
Dan draait de motor dus heel hard door, zonder weerstand dus de motor blijft door draaien. Meer dan op de normale weg want daar gaat de auto dus gewoon vooruit en hoeft de motor niet veel harder te draaien om dezelfde afstand af te leggen. Snapje?
Voorbeeld
met sneeuw : 200 omwentelingen van de motor om 1 meter vooruit te komen
op asfalt : 20 omwentelingen om 1 meter vooruit te komen.

in de sneeuw moet de motor dus veel meer werken om vooruit te komen en wordt hij dus heel erg heet.

Je zou denken dat de sneeuw het wel afkoelt. Dat is ook wel een beetje maar dat valt best wel mee.

Kan dat veel kwaad dan?
want het is wel leuk om rondjes enzo te tollen:wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back