Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan idd beter de 60A nemen. Ik heb er nu wel een 35A ezrun esc in zitten maar hij wordt toch wel aardig warm.

Ik heb trouwens een tijdje geleden ook de xl-5 gekocht. Die heb ik omgebouwd naar brushless. Ik heb dit vervangen:


LXSGZ3 Traxxas Idler Gear Steel 30T


LXSHA3 Traxxas Planetary Gear Differential w/Steel Ring Gear


LXKMG1 Traxxas Left Or Right Half Shaft Set Assembled Jato (2)


Verder is nog de RPM gearcover aan te raden:

LXVVP0 RPM Gear Cover Black Slash/XL5/VXL

Die gearcover die je nu hebt, daar zit een klein gaatje in. Bij de RPM niet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mvg, Niels
 
Vanavond heb ik "de" vergelijking.
Rustler vxl vs e-firestorm flux.
Natuurlijk wel even laten zien wie superieur is ;)
Ik zet er morgen wel iets over op.

*Weet iemand trouwens of de flux op 3s kan rijden of niet??
 
Laatst bewerkt:
nee, racen tegen flux maar kan die ook op 3s rijden want de uitleg op de site van hpi vind ik een beetje verwarrend.
eerst staat er 3s en daaronder 2s
 
HPI Site Firestorm Flux zei:
Motor and Battery Combinations
The Flux Brushless System can handle a wide range of motors and battery types - please make sure that you use the right combination!

1. When fitted with the Flux Warp 5700 motor or other motors with 5700Kv of power, you can use up to 7 normal NiMH cells or a 2S LiPo battery.
2. When fitted with a motor with 4600Kv of power, you can use up to 12 NiMH cells or a 3S LiPo battery.

The term Kv refers to the number of RPMs that the motors will try to deliver per volt applied, and is a standard term for brushless motor power.

Bron
 
Mijn Rustler is er nu opeens mee gestopt ... als ik de ESC aan zet dan stuurt hij nog wel maar gas geven is er niet meer bij. Is er een manier om de ESC te resetten? of is mijn esc nu stuk?
 
Brand het lichtje van de ESC als je gas geeft, kan ook zijn dat ie dan groen word of rood
Als dat zo is dan is er iets met je motor. kan het ook zijn dat de contacten naar je motor los zitten?

mvg Bram
 
Heb gereden met firestorm,maar geef mij maar gewoon een rustler, de zender van de auto was zeer slecht, na 10m raakte hij uit bereik, sloeg op hol en volgas tegen een auto aan, chassis gebroken.
De auto zelf reed wel aardig, alleen sloeg wel erg makkelijk om.
dus geef mij maar een rustler.
 
Ik heb gisteren de calibratie opnieuw uitgevoerd.
Als ik de ESC inschakel dan stuurt hij wel maar nog steeds als ik gas geef dan gaat de motor niet draaien.
Ik heb de motor op een andere ESC aangesloten (die van mijn boot) en dan doet de motor het wel gewoon dus het ligt niet aan de motor.
Als ik op de zender gas geef dan licht het groene ledje 1x op, als ik met de gashendel op vol gas kom dan licht hij nog een keer groen op... hetzelfde met achteruit ....

ik denk dat de ESC einde verhaal is ... wel klote zeg ...

Nu heb ik gehoord dat er levenslang garantie op de VXL ESC zit, is dat zo?

Als ik een nieuwe ESC zou moeten zouden jullie dan adviseren om een nieuwe VXL-3s te kopen of een andere? en als het een andere moet zijn welke dan? een EZRun bijvoorbeeld?

Het is trouwens gebeurt nadat ik een andere Velineon motor op mijn ESC aansloot om te testen of deze nog OK was. De motor deed het wel .. alleen niet achteruit .... met die andere motor heb ik dus eventjes onbelast gedraaid ... dat zou geen probleem moeten zijn toch?
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

ik heb weer een vraag.
1. Past de e-revo body op de rustler, aangezien veel mensen zeggen dat de e-revo meer een 1/8 is dan een 1/10. Als dit niet kan welke aanpassingen moet ik dan doen?

alvast bedankt.

groeten joeri
 
denk niet dat het past, body is volgens mij ook te breed, maar waarom doe je moeilijk??
Als je een nieuwe body wil, er zijn ook body's van proline die gewoon passen hoor, en anders gewoon eentje van traxxas en dan spuit je die ook gewoon zelf.
 
snap eerlijk gezegd ook niet waarom men zoveel moeite zou willen doen om per se een E-revo body erop te willen zetten :)

het is mss mooier dan de stock rustler body, maar om daarvoor speciaal aanpassingen te doen hmm

ofwel koop je dan de E-revo, ofwel doe je moeite om er een echte mooie body op te zetten zoals van een muscle car ofzo, dat men daarvoor moeite doet zou ik nog snappen :)
Maar voor een E-revo body op een Rustler te zetten :rolleyes:
 
hmmm ondervinding van de dag,

Ik wou eens wat driften op een asfaltvloer hier in de buurt (100 op 100).
Voorbereiding die ik had getroffen:
1.voorste vering straf gezet
2.achterste op zijn zachts
3.slipper clutch vast en dan 1 1/4 toer terug los gezet,
om niet te veel power te krijgen om de achterbanden en om de boel niet te snel warm te krijgen
4.banden voor anaconda's, banden achter origineel die normaal vooraan liggen.


Ging beestig goed voor een 20 minuten , tot ik de tol moest betalen , linkse achterbanden klapte stuk, het standaard profiel was zo goed als weg, dus aanrader voor iedereen doe niet het zelfde als mij anders wordt het een dure bedoening.

:mrgreen:
 
Ging beestig goed voor een 20 minuten , tot ik de tol moest betalen..

dus aanrader voor iedereen doe niet het zelfde als mij anders wordt het een dure bedoening.

Ik moest lachen :D
In gedachten zag ik iedereen bij die opmerking zijn gereedschap en bandjes alweer opbergen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top