Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
op alles gezocht, servo link, servo arm, servo saver, alles, maar ik vind dat ene stukje precies nergens terug...

hier de pdf van traxxas met de onderdelen van de rustler
http://www.traxxas.com/PDF-Library/3708_parts.pdf

en hier algemen onderdelen
http://www.traxxas.com/PDF-Library/hardware_parts.pdf
mss is het deze?
Traxxas 5345R - Servo horns - steering - long (2) - short (2)/ linkage - steering (3x20mm turnbuckle) (2)/ rod ends - Traxxas T MAXX Spares - Wheelspin Models UK

maar ik twijfel eraan want die lijken mij veel te kort als ik vergelijk met de steering turnbuckles van de servo op de rustler...

kijk hier eens tussen:
http://www.traxxas.com/products/electric/rustler2006/trx_rustler_views.htmhttp://www.traxxas.com/products/electric/rustler/trx_rustler_views.htm

Ik zelf vind de exploded views van traxxas erg duiderlijk namelijk. :)

Niet helemaal waar natuurlijk. Je kan ook nog steeds met die sensored motor sensoless rijden met deze regelaar door gewoon geen kabel aan te sluiten.

tja.. maar waarom zou je meer betalen voor een sensored motor (zijn normaal gesproken duurder, omdat er die sensoren en connector er in zitten) en hem dan gaan aansluiten als een sensorless motor? dan had je net zo goed een sensorless motor kunnen halen.
Ik heb een aantal sensored brushless systeemen en een aantal sensorless.
de sensorless systemen rijden wel (erg) prettig, maar ik vind de sensored systemen toch nog fijner rijden.

Laatst bewerkt:
Mijn zus heeft vandaag haar rustler xl-5 gehaald. Snelheid viel me een beetje tegen dus iets zwaardere vertanding erop gezet (de meegeleverde 26/86 vertanding).
Op straat rijdt hij nu wel ok, ook al een beetje offroad door de tuin van de buren geprobeerd.

Alleen het remmen werkt nog niet helemaal lekker (hij remt vaak nouwelijks, en soms juist heel hard), en het signaal begint na een meter of 20 al te stotteren. Morgen maar haar 2.4g ontvanger ombouwen, heb zo'n idee dat dit het probleem wel op gaat lossen.

Ik snap niet wat mis is met die zenders... Ik was altijd heel erg tevreden met die van mij. En ook altijd méér dan genoeg bereik. Komt misschien omdat die van mij iets ouder is en Traxxas toen nog geld had betere zenders te maken?

Ik snap niet wat mis is met die zenders... Ik was altijd heel erg tevreden met die van mij. En ook altijd méér dan genoeg bereik. Komt misschien omdat die van mij iets ouder is en Traxxas toen nog geld had betere zenders te maken?

zal er ook aan liggen waar je woont. hier stikt het van de zendpiraten. met een 40MHz FM zender kom ik mischien net 30 meter ver voorat ik last heb van storing.

zal er ook aan liggen waar je woont. hier stikt het van de zendpiraten. met een 40MHz FM zender kom ik mischien net 30 meter ver voorat ik last heb van storing.

Hmm ja idd dat zou kunnen... Maar ik ben daarmee in NL, Belgie en Duitsland geweest; nooit problemen gehad. Maar misschien heb ik wel geluk gehad :p Met mn 2,4GHz zender heb ik iig minder ontvang dan met mn 27MHz. En mn 75MHz is al helemaal niks...

Hoi, ik heb pas een rustler XL5 gekregen van mijn vriendin
Zeer leuke auto, maar omdat ik me niet had verdiept in RC auto's, toch wel een beetje jammer de aankoop. Ik hoorde pas achteraf van de VLX, jammer..
Ik vind de XL5 best wel snel voor een 1ste rc wagen maar ben er al aangewend aan de snelheid. Ik heb deze topic al doorgepluist om te kijken hoe ik me wagen sneller kan krijgen. Toch kom ik uit op een brushless systeem.
Zo'n klant en klare set van de VLX kost toch al weer 150 euro.
Is dit verstandig om te kopen of zeggen jullie toch verkopen die hap en aanschaffen van een VLX? of zijn er nog andere manieren? Ik hoor het graag van jullie hoe jullie er over denken.

Hey Ryu, ik had precies dezelfde situaite als jou. Ofja precies hetzelfde, ik begon met de XL-5 omdat ik niet wist of ik de hobby leuk zou vinden en daardoor niet direct te veel wilde uitgeven, ook heb ik hem dus zelf gekocht en niet gekregen.

Hoe dan ook, destijds heb ik mijn XL-5 voor een erg net bedrag via MP kunnen verkopen en heb ik me een VXL gekocht, verlies was maar een paar tientjes, maar mijn wagen was dan ook nog in perfect staat! Wellicht voor jou een proging waard?

Anders kun je nog een EZ Run setje halen, die zijn wat goedkoper en moeten ook nog redelijk goed presteren. Als je brushless gaat raad ik je aan om ook meteen op LiPo over te stappen (wanneer het financieel mogelijk is).

Hoi nard Cox, bedankt voor je reactie. Het erge is nog dat ik een corraly accu en snellader had gekocht voor 85 euro bij PK racing. Dus alles bij elkaar bijna 290 euro....tja daar had ik de VLX wel voor.
Ik denk dat het lastig wordt om te verkopen op MP.
Ik heb de auto precies 1 week ,maar hij ziet er wel als een paar maanden oud uit, maar ik heb er echt een hoop plezier van (mijn vrienden ook). Wij zijn dat net een stel kleine kinderen met nieuw speelgoed.
Ik ga wel kijken voor zo'n EZ Run setje (alleen nog ff uitzoeken wat het is en kost natuurlijk). Heb je tips of suggesties voor me? bedankt!
http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/nard-cox.html

je moet niet vergeten, bij de VXL zit ook geen accu of lader bij. ;) die had je dus ook nog moeten kopen.
de XL-5 Rustler en de VXL zijn ook vrijwel hetzelfde. alleen het motor setje en het differentieel zijn anders (bij de XL is dit van kunststof en bij de VXL van metaal voor zover ik weet.)

Die ez-run setjes zijn erg cheap. (als je ze uit hong-kong haalt.)
wat je ook kunt doen is even op marktplaats zoeken naar 2e hands brushless setjes, worden ook wel vaker aangeboden. :)

@klamath Ja inderdaad ik had dan de laders en lipo moeten kopen (of me vriendin heel lief aankijken) In principe dus als ik zo'n EzRun setje aanschaf en de dif vervangt met eentje van staal dat het wagentje evensnel zou kunnen zijn als een standaard VLX (maar nog geen gebruik van Lipo's)

@Bokkenrijder: Ja, ik kan wel solderen maar is niet mijn sterkste vak ;-)
Ik wou met mijn rustler toch meer voor speed gaan. Off road rijden haast nauwelijks.
De mijne maakt geen wheelies en wat zou ik dat wel graag willen....

Eigenlijk was ik op zoek naar zo'n VXL brushless setje juist omdat het "plug and play" is, maar tja dat kost ook weer 150 euro en dat is een stuk minder dan die EzRun setje

Ik heb een beetje rond zitten kijken op de forum en kwam via linkjes etc op deze EzRun 9 turns uit met 35A ESC.
Hobbywing eZRun 9T Brushless Motor + 35A-SL ESC 3in1 COMBO SET - USD$74.99 : EC POWER HOBBIES CITY, RC Radio Control Accessories Lipo Charger ESC Online Shopping Forum
En dat voor zo rond de 60 euro.

Is dit te adviseren? wat zouden jullie adviseren?

En nog bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back