Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
HC = HobbyCity inderdaad :P

De prijs van LiPo's valt zo inderdaad nog mee, maar er komen ook nog shipping kosten bij die 54eu he ;)

2,8'' = doorsnee van de velg, dat is dus groter dan 2,2''

Bij bandkeuze moet je letten op de binnendiameter van de band = +- buiten diameter van de velg en de breedte van de band (de beads) en de breedte van de velg (de beads).

Ik heb even 2 kleine vraagjes. Ik wil namelijk mijn tandwielen een beetje veranderen. Ik wil nog een 16 Tands pinion halen. Vragen:

1. Kan ik die 16 Tands pinion gewoon op mijn Rustler zetten? In de handleiding staat namelijk dat die niet echt voor de Rustler bedoelt is maar volgens mij past hij er wel gewoon in.

2. Ik heb zo'n RPM tandwielen kapje maar daar stond op dat je er maximaal een 86 Tands spur in kan doen. Zijn er mensen die er een 90 T spur in hebben gedaan? En heeft dit problemen veroorzaakt?

Ik hoop dat er iemand antwoordt op deze vragen kan geven.

Mvg, Niels

Hey, heb geen rpm gearcover maar wel 90t spur, past er wel in, maar dan ook net in.
Er zit dan ook echt heel weinig ruimte tussen spur en cover.

En waarom een 16t pinion, ik heb zelf een ook een 19t pinion en deze vind ik al goed hoor, genoeg acceleratie en toch ook nog wat snelheid.
(tip, ik heb een tijdje geleden ook tandwielen gehaald alleen had de verkoper niet de standaard traxxas in vooraad dus gaf hij me de corally pinion mee.
"veel beter" ze liepen veel stiller en veel "relaxter".)
ze waren wel iets duurder maarja.

Ik heb er nu namelijk een Ezrun motortje in zitten maar die wordt aardig warm. Ik wil dan eigenlijk geen risico lopen dus maar lichter vertanden;) Ik heb er nu een 86 T spur opzitten omdat dat op de beschrijving van de RPM gearcover stond. Maar misschien kan 90T ook wel, dus iemand ervaring mee?

@ Riko, de velg is groter dan een 2,2'' velg. Als de banden (1 van 2,8'' en 1 van 2,2'') dezelfde omtrek / diameter hebben betekend dat de 2,2'' banden 'dikker' zijn.

@ giganielsie,

1 - Hij zal wel passen. Controleer gewoon even of je dan nog de mesh kunt zetten.
2 - Als ze zeggen dat het niet kan dan gaat het waarschijnlijk ook niet. De RPM cover heeft geen gat, hierdoor is de binnenruimte kleiner geworden waardoor je dus geen grotere tandwielen kunt monteren. Ik weet dit niet zeker, maar lijkt me wel logisch.

Lees dit even door :
Psygho (Emil) zei:
Hot motor, cool controller, cool batteries = undergeared
In jou geval zou lichter vertanden wellicht niet de oplossing zijn, maar zou je juist zwaarder moeten vertanden. Ga even alle temperaturen na en controleer dit even voor jezelf!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, aankoop auto is mij nu wel duidelijk. Ik ben nu de extra onderdelen aan het bezien. Ik wil deze bestellen deze bij Tower Hobbies.

Vraagje: wat is een castor block (misschien domme vraag, maar kom er niet uit)
welke Alu Shock Caps heb ik nodig van Tower Hobbies?

Lees dit even door :

In jou geval zou lichter vertanden wellicht niet de oplossing zijn, maar zou je juist zwaarder moeten vertanden. Ga even alle temperaturen na en controleer dit even voor jezelf!

Extract uit PKracing site:
# Als de motor niet erg heet wordt, maar de regelaar wel, dan is het motortoerental te hoog. In dat geval moet je dus een GROTER motortandwiel monteren. Dit dus in tegenstelling van wat je zou verwachten als je een regelaar voor motoren met borstels gewend bent
# Wordt de motor heet, maar de regelaar niet, dan wordt de motor te zwaar belast, en moet je een kleiner tandwiel monteren.
# Worden zowel de motor als de regelaar te heet, dan is het hele systeem te zwaar belast, ook dan kun je proberen wat er gebeurt als je een kleiner motortandwiel monteert. Als zowel de motor als de regelaar dan minder warm worden, is het goed.
# Zowel de motor als de regelaar mogen beslist niet warmer worden dan 100 graden celcius, maar minder is aan te bevelen.
80 graden is wel aanvaardbaar.

Ik zou dus zeggen dat zijn redenering van kleiner te vertanden wel juist was??

even gezocht, en in de UK alvast 2 winkels gevonden die de rustler zelfs iets goedkoper aanbieden dan
Modelsport: Modelsport Quick Search

1. Traxxas Rustler VXL 2WD Brushless Electric Stadium Truck - RTR - Electric Stadium Trucks - Wheelspin Models UK

2. Rossendale Models | Store | Products including "rustler" | Rustler VXL RTR w/ VXL-3S ESC - Blue

maar vooral, beiden hebben ook veel spare parts te bieden!

@Nardcox: misschien interessant om deze 2 goedkoopste sites van de UK (tot nu toe) vooraan deze topic te zetten bij aan te bevelen verkopers, ook gezien het feit dat ze veel spare parts aanbieden ;)

Hallo,
Ik ben nieuw in de RC hobby, maar ik wil direct redelijk beginnen. Mijn keus is de Rustler VXL geworden! Ik denk aan een 2 cell Lipo (krachtig genoeg for starters) met wat essentiële aanpassingen.

Ik heb jullie forum geheel doorgelezen, maar blijf met wat vragen zitten. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ga niet alles in 1 keer op het forum gooien, maar zal beginnen met de aankoop van de auto.

Prijs is mijn issue bij de aankoop
- kopen in NL (redelijke stevige prijs, maar wel safe)
- Kopen in UK (goedkoper en geen douane heffingen)
- Kopen in USA (erg goedkoop, maar redelijke kans op heffingen en dan scheelt het weinig met UK)

Vraag: waarom kan ik de auto niet in Hong Kong kopen, alles is daar te koop, maar kan geen auto vinden. Wat is jullie idee en advies?

Alvast bedankt.

@Riko: bedankt voor de info. Welke lader heb jij gekocht, in een ander draadje had je het over de Thunder AC6 welke er goed uitziet voor een mooie prijs (ook goede reviews).
Thunder AC6 Smart 5-in-1 Balance Charger/Discharger w/ AC Adapter for 1-6 Cell Lipo/Lilo/LiFePo4 + 1-15 Cell Nimh/NiCD
Welke connectors heb ik dan nodig, dit is voor mij nog een raadsel. Ik ben van plan om Zippy 5000 mah 2s bij Hobbycity te bestellen. Volgens mij moet de hardcase passen. Omdat ik de auto nog niet heb kan ik e.e.a. niet nazien.

Nog openstaande vragen:
- wat is een castor block (misschien domme vraag, maar kom er niet uit)
- welke Alu Shock Caps heb ik nodig van Tower Hobbies?
- Lader, balancer en connector ben ik mij aan het verdiepen, maar krijg dit lastig helden. Ok, een Ultramat 14 plus zou passen, maar heeft ook zijn prijs

Lol dunowe, dan hebben we bij deze mooi tegenovergestelde informatie gevonden :D. Nja kwestie van proberen wordt het dan. Probeer verschillende combinaties en belast deze in alle situaties gelijk en schrijf de temperaturen op. Zo kun je zien wat de invloed is van een verandering van pinion / spur op je temp.

@Riko: bedankt voor de info. Welke lader heb jij gekocht, in een ander draadje had je het over de Thunder AC6 welke er goed uitziet voor een mooie prijs (ook goede reviews).
Thunder AC6 Smart 5-in-1 Balance Charger/Discharger w/ AC Adapter for 1-6 Cell Lipo/Lilo/LiFePo4 + 1-15 Cell Nimh/NiCD
Welke connectors heb ik dan nodig, dit is voor mij nog een raadsel. Ik ben van plan om Zippy 5000 mah 2s bij Hobbycity te bestellen. Volgens mij moet de hardcase passen. Omdat ik de auto nog niet heb kan ik e.e.a. niet nazien.

Nog openstaande vragen:
- Lader, balancer en connector ben ik mij aan het verdiepen, maar krijg dit lastig helden. Ok, een Ultramat 14 plus zou passen, maar heeft ook zijn prijs

you've got pm ;)

Nog openstaande vragen:

heb hier al min of meer in geantwoord in mijn pm (heb je die gehad trouwens?) maar zal es proberen antwoorden:

- als je de big bore shocks koopt ben je vanden eerste keer safe, je hebt sterkere shocks met metalen onderdelen in zijn geheel, hoef je niet specifiek op zoek te gaan naar een alu shock cap.
Het stuknummer heb ik doorgegeven in de PM.

- bij die Thunder lader zit al een balancer....en de connector die als tussenstuk dient tss je balancer en batterij heb ik je ook door gestuurd in de PM

- castor block...google is je vriend (op mijn pc heb ik trouwens veel referentie foto's) je kan me toevoegen op msn als je wil hiervoor.

Heb zelfs trouwens een vraagje voor de ervaren mensen hier, maar hoe meet je de temp van je motor en van je ESC en wanneer doe je dit best, tijdens of na het rijden?

Temp meten kun je het beste doen tijdens het rijden. Maar aangezien er maar enkele zijn die onboard tempsensors hebben kun je het beste de wagen naar je toe rijden, kan verwijderen wanneer nodig, en direct de temps meten.

EDIT: oja caster blocks :

lrpmc8712.jpg
trac2032.jpg

Temp meten kun je het beste doen tijdens het rijden. Maar aangezien er maar enkele zijn die onboard tempsensors hebben kun je het beste de wagen naar je toe rijden, kan verwijderen wanneer nodig, en direct de temps meten.

EDIT: oja caster blocks :

lrpmc8712.jpg
trac2032.jpg

zulke onboard tempsensors moet je apart aflezen? of heb je ook zo van die (betaalbare) transmitters waarop je dat kan aflezen?

@ RIKO: heb je pm ontvangen, maar nog niet goed gelezen, straks of morgen zal ik via pm er wel bij je op terugkomen, maar het lijkt erop dat we beiden dezelfde gedachten hebben

@ Nard Cox: bedankt voor je eerder bijdrage. Wat betreft de caster blocks wist ik wel hoe ze eruit zien ;-), maar wist toen niet waarvoor ze dienen, ik denk nu dat ze bestemd zijn om de draagarmen aan te bevestigen. Correct me if i'm wong.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back