Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
je hoeft geen cam te kopen van 600 euro hoor.

Je kan ook een fototoestel kopen die kan filmen.
Zo ken ik een paar toestellen van 280-300 euro die kan filmen in 720p, wat weliswaar geen Full HD is, maar toch nog heel hoge kwaliteit (hd-ready)

Nard Cox heeft oa een paar youtube filmpjes die hij met zo een toestel heeft gefilmd, je moet die maar eens bekijken op zijn youtubepagina, de kwaliteit spreekt voor zich..

Dat is wel het andere uiterste, t feit dat t bij de blokker ligt zegt al voldoende.
Voor het simpele werk zal t wel voldoen, maar dat doet de camera op je mobiel ook denk.

1 manier om erachter te komen, en dat is hem aanschaffen en ons een leuk filmpje laten zien.

Mja effe doorsparen eh alsje een beetje deftige films wil maken (deftige beeldkwaliteit) die ook op een (full) hd tv deftig zijn.
Ik gebruik die camera ook voor andere dingen dusja ik koop da nie enkel voor mn rc hobby eh ;) In dat geval zou ik inderdaad ook een fotocamera gekocht hebben die ook kan filmen en die filmen tegenwoordig ook zeer goed zoals Riko zei.

Ik hou gewoon nie van die kutfilmpjes op youtube waar je enkel blokjes ziet alsje op fullscreen klikt maar het is natuurlijk kostelijk als je het enkel voor je rc hobby gaat gebruiken ;)

Vanmiddag nog wat gaan filmen :cool:

nog even over de Rustler zelf:

Ik heb gisteren de zijkant van mn chassis gekraakt door tegen een paaltje te knallen en ik ben nu aan het twijfelen om een aluminium chasis van Rem te kopen
RustlerBanditchassis2-422x167.jpg

heeft hier iemand ervaring mee? kunje gewoon al je onderdelen direkt terug monteren op dit chassis of...?

Verder twijfel ik ook nog om shocktowers in alu te kopen maar ik spring nogal ruw om met mn wagens dus is het dan niet beter om plastiek te kopen en enkel het chassis in alu?

ik hoor het wel ;)

P

Mijn YouTube pagina

Het meest recente materiaal is allemaal gefilmt met mijn fotocamera : Panasonic DMC-TZ5. Wilde een camera met groothoek, super zoom en HD-ready film opties. Tja dan is deze reeks gewoon een topper, zelf nog geen moment spijt van gehad.

@ PieterVds, top kwaliteit maar probeer eens verschillende hoeken, slomo's mee bewegen met de auto. Een camera neerzetten en op filmen drukken kan iedereen ;).

Paar goede film makers:

nitrodrink
Voorbeeld : MM4XOwiSyMU[/media] - HPI Savage FLUX Teaser HD
Kan niet wachten totdat zijn volledige filmpje komt, heeft recent een 2de teaser geplaatst. Hij is echt top!!

ssj2009
Voorbeeld : -TcEnOmOy8k[/media] - HBC @ Nitro Fish "Off The Track

M.b.t je chassis. Alu kan best, maar voor de shocktowers, armen en bumpers kun je beter een kijkje nemen bij RPM.

Laatst bewerkt door een moderator:
bedank voor de info jongens. ik heb zelf ook wel een goed foto toestel, heb dat nog niet gebrobeert miss zou dat ook luken ik probeer dat even, als dat niet mooi is koop ik een ander

Mijn YouTube pagina
@ PieterVds, top kwaliteit maar probeer eens verschillende hoeken, slomo's mee bewegen met de auto. Een camera neerzetten en op filmen drukken kan iedereen ;).

Als je moet rijden en tegelijk filmen moetje hem wel op een statiefje zetten hé ;) Kzal es aan iemand vragen om wat te filmen want het is inderdaad wat stati(ef)sch maar het is plantrekkerij dus... :cool:

Ik doe mijn best om het volgende keer beter te doen ;)

Je filmpjes zijn inderdaad goed, leuk gemonteerd enzo maar daar bennek voor de moment nog niet mee bezig, komt nog wel en dan zal ik het wat proberen op te smukken en proberen aantrekkelijker maken voor de kijkers ;)

Die videos van die andere gasten zijn echt geweldig, wss wel met dure cameras gefilmd en door mensen met veel ervaring en dat merk je wel!

Krijg alleszins meer en meer zin om (goeie) filmpjes te maken!

Over het alu gedeelte: ik denk dattek inderdaad enkel een chassis ga kopen voor de stevigheid en de rest gewoon in plastiek dubbel kopen, kost niet veel.

Ik vind wel de rpm rear shocktower nergens of kijk ik er zo over? de front tower vind ik wel maar de rear... hmmm

Hey, ja ik film nagenoeg altijd met statief, lekker stil beeld en geen irritante trililngen enzo. Soms ook wel vanuit de hand wanneer de situatie niet echt fijn is, maar dit laat ik dan door andere doen want zelf rijden en filmen vind ik heel lastig.

Die nitrodrink werkt in de filmindustrie, dus die heeft al wat jaren ervaring met films maken. RC is zijn hobby en daar begint hij nu dus mee, zijn filmpjes zullen stuk voor stuk top zijn!!

Na mijn eigen onderzoek vond ik dat Alu chassis / bulkhead / caster / hubs het beste waren, de rest van RPM, denk hierbij vooral aan armen / towers / bumper en natuurlijk de gear cover. So far nog niets kapot gehad aan deze onderdelen en hij heeft toch wel redelijk wat bash sessies gehad.

Over het alu gedeelte: ik denk dattek inderdaad enkel een chassis ga kopen voor de stevigheid en de rest gewoon in plastiek dubbel kopen, kost niet veel.

Alu op Traxxas is financiele zelfmoord;) Oftewel...niet nodig! Voor het mooie ok. Voor de stevigheid...Nope!

Alu vindt paaltjes enzo..ook niet leuk...Net zo min als kunststof.

Als ik even mag refereren aan het filmpje van Nitrodrink (geplaatst door Nard) Alles vind plaats in een off-road omgeving. Dus geen "harde" aanvaringen met stoepranden...en ja..Paaltjes....Het gaat er dus om hoe je met je auto omgaat....Verder..Kunststof breekt...Alu buigt!! Kaput..is Kaput! Hoop dat ik me goed heb verwoord.

PS. Hoor Nard alweer denken...heb je hem weer;-)

Laatst bewerkt:
*Heb je hem weer...* haha nee hoor totaal niet, iedereen die kennis deelt is top :D !

Tijdens mijn onderzoek kwam ik tot de ontdekking dat meer mensen STRC aanraadde dan Traxxas, vandaar ook mijn keuze voor STRC. Daarnaast was het ook nog eens een stuk goedkoper wat natuurlijk niet verkeerd is.

Hoe dan ook, RPM is nagenoeg onbreekbaar, daar zul je geen slechte deal met hebben. Alu is daarin tegen minder vergevend bij hele harde crashes, maar aan de andere kant alu kan meer hebben dan standaard plastic voordat het begint met buigen. Ik heb destijds voor alu casters en hubs gekozen omdat plastic (vooral van RPM) zorgde voor gebogen hingpins, vervang die een paar keer en je had alu kunnen kopen.

Hallo beste mensen,

Ben nieuw op het modelbouwforum. Ik heb mij aangemeld omdat ik ook een rustler heb (sinds een paar weken) en ik graag de ervaringen van andere mensen wil weten en wat tips wil over de Rustler. Apparaat is helemaal geweldig, zeker met de 2S lipo kerncentrale als krachtbron. Ben al begonnen met deze te lezen, maar 110 bladzijdes wordt me een beetje te veel.

En toen mijn eerste "probleem": Ik rij regelmatig met m'n autootje over de straat (stenen/asfalt), maar het gebeurd mij regelmatig (droog weer) dat de auto ongewenst gaat rollen over de straat. :( Is niet bevordelijk voor de kap. Zal zeker te maken hebben dat ik de auto nog niet zo lang heb. Heb wel op de schokdemper/vering van die blokjes gezet om de vering wat stugger te krijgen, maar nog niet het gewenste resultaat. Hebben jullie hier ervaring mee?? en misschien wel tips?

Hoe lager de auto is hoe beter om rolneigingen te verkleinen natuurlijk.

Hoe langer de armen, ook hoe kleiner de rolneigingen zullen worden.

Als je beiden dan nog eens kan combineren zal er al veel verschil zijn met stock set up.

Hoe lager zetten? kortere shocks nemen, maar naar het schijnt kan je ook de stock shocks verkleinen door de meegeleverde onderdelen (niet spacers, want die verharden de vering enkel) in de shocks toe te voegen.
Op het traxxas forum had ik een héél lage rustler gezien met stock lengte shocks!
Ikzelf gebruik GTR shocks die je vindt op de Jato en op de E-revo (deze kosten natuurlijk wel wat meer)

En langere armen heb je bij FLM, deze zijn aluminium.
Je kan ook Jato armen gebruiken, maar je zal wel mods moeten doen aan bulkhead en aan axle carriers etc etc.

Ik heb persoonlijk mijn lagere en bredere Rustler nog niet kunnen testen, maar de wegligging zou er wel op moeten verbeteren.

Je kunt in de demper een buisje plaatsen om de zuigerstang, tegen de piston aan. Wel zorgen dat deze niet de gaatjes in de piston kan afdekken.

Let er wel op dat je dit ook de voorspanning van de veren beinvloed, niet de stijfheid maar wel de kracht (verticaal omhooggericht) waarbij de demper/vering gaat werken. Je zou om dezelfde veeractie te verkrijgen kortere veren van dezelfde stijfheid moeten plaatsen waarbij het buisje dan eigenlijk een "droop stop" wordt.

Probleempjes, ik heb de big bore shocks van Traxxas maar de voorste shocks lekken zodra ik ze toeschroef, ik vul ze tot ongeveer 1mm van de rand. Met wat minder olie erin hetzelfde probleem, ze sluiten dus wss niet goed genoeg... De achterste shocks lekken helemaal niet...

Hoe lossen jullie dit op? met wat van die afdichtingstape voor sanitair of???

Verder heb ik ook al gemerkt dat de achterse shockshafts lichtjes aan het plooien zijn....
Kunnen jullie eventueel andere shocks aanraden die heel wat steviger zijn?
Ik doe nochtans niets extreems, hier en daar es een jump van max 50cm hoog ofzo maar zou graag wat meer op het skatepark rijden dus ze zouden toch wel tegen een stootje moeten kunnen.
Eventueel andere veren voor de big bore shocks?

Voor de rest bennek meer dan tevreden over de shocks behalve het lekken dan en de shafts die plooien...

Verder: bestaan er eenvoudige setjes om grotere wielen te kunnen gebruiken met bv een 17mm hex?

mvg

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back