Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor een parcour, veel lange stukken, veel kleine bochten, jumps? Buggy zal nog best een kans hebben vooral omdat die 4WD is, al maakt dat op asfalt veel minder uit dan op zand of een andere losse ondergrond.

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd al denk ik dat de grootste (beperkende) factor toch gewoon de bestuurder zal zijn :)

hij heeft al een parcour in gedachten, waar je topspeed kunt testen zegt hij :mrgreen:

Maar ik ga deze namiddag al eens op verkenning gaan in mijn eentje dan zal ik een beschrijving kunnen geven.

Maar ik vermoed dat jumpen er niet in zal zitten voor beiden ;)

En het is iemand die inderdaad nogal wat ervaring heeft:
vroeger een paar buggy's op nitro gehad, dan even laten stil liggen en 5 - 6 jaar gevlogen tot de studies eraankwamen en dan was het op een heel laat pitje.
Nu weer iets meer tijd heeft hij die buggy gekocht.
Dus in de loop der jaren wel wat ervaring met nitro motertjes.(auto en vliegtuig)

Als hij zijn rustler goed afsteld slaat hij niet snel achterover denk ik... Het is een ding van ong. 1000€...

Grts

dat hij 1000,- heeft gekost zal voor de prestaties niet extreem veel uitmaken

het zal wel iets uitmaken eh.. hij zal wel een betere weg ligging hebben en niet zo snel omkantellen
maar snelhid maakt inderdaad niets uit misschien zelfs trager door het allu gewicht ..

idd het feit dat ik er veel hop ups aan toegevoegd heb is zeker geen garantie, het blijft achterwiel tegen 4wiel.
+ mijn motor en tranny zitten allemaal achteraan en bij hem is er een betere gewichtsverdeling.
Dat zijn allemaal dingen die sowieso al in zijn voordeel spelen bij bochtenwerk.

Rechtendoor maakt dat niet veel uit als ik wat throttle control beheers en als ik mijn wheeliebar laag genoeg zet.

Maar bij bochten moet ik extra opletten aangezien zijn buggy uit zichzelf er veel beter voor geschikt is.
Ik vermoed dat ik wel beter gewapend ben dan de stock rustler met mijn lagere CG en bredere armen, dat zal al veel helpen in combinatie met throttle control weeral.
Maar sowieso heeft de buggy het voordeel bij bochten zolang ik niet mijn voorwielen op de grond kan houden...throttle control is heel belangrijk

We zullen zien :)

Hij is tenslotte wel beter dan een gewone rutler vxl.

Grts

dat is een andere zaak :)

Laatst bewerkt:
dag ben nieuw hier en ben sinds dit weekend de trotse bezitter van een rustler vxl
had hier op het forum al veel gelezen en toch maar de knoop doorgehakt ,het was de rustler of de firestorm
rij voorlopig nog niet met lipo's maar met een 4500 nimh en dat ding trekt nu al wheelies
binnenkort de vuurdoop en eens goed mee gaan bashen

Veel plezier met de wagen. Met hoeveel NiMH cellen rij je nu? Leer de wagen maar goed kennen voordat je overstapt op LiPo, want die power kan nogal overweldigd zijn wanneer je het niet gewend bent.

Ik heb een 2S lipo voor mijn rustler, maar ik heb het idee dat dit al ruim voldoende is. Ik denk als je offroad gaat rijden met een 3S dat het lastig wordt om de achterwielen niet te laten slippen en dat je het vermogen niet goed benut.

Wat zijn de ervaringen?

Heb een Slash met 3s Lipo met een VXL set er in. gewoon beheerst blijven rijden. als je teveel gas geeft sta je achterstevoren of slip je alleen maar.
maar op de plaatsen waar je de extra power wel kunt benutten is het leuk dat je die dan ook daadwerkelijk hebt. :)

ik heb ook direct 3S gekocht, je moet maar de oefenstand gebruiken en zoniet moet je maar leren om gecontroleerd te rijden, want je moet dat ooit leren.

ik heb ook direct 3S gekocht, je moet maar de oefenstand gebruiken en zoniet moet je maar leren om gecontroleerd te rijden, want je moet dat ooit leren.

Als je beheerst wilt leren rijden is een 3S imo onontbeerlijk. Ik rijd stock op 7,2V en ken 2 standen van het gas, vol of niets (ik heb digitaal gas :mrgreen:). (tenminste, op zand als de achterwielen vrij kunnen spinnen, op tapijt iets ander verhaal).

ik heb daarjuist een run gedaan op een verkeerd soort parcours vermoed ik voor een onroad set up :)

namelijk op kiezelsteentjes, en nog redelijk grootje steentjes ook.
Na 5 minuten begon de ESC al snel rood te pinken = als motor te weinig vermogen krijgt + esc to hot is (volgens manual)
Daarna effe afgezet en dan opnieuw aangezet en ging weer goed.

Is kiezelsteentjes ondergrond slecht voor temperatuur?
Slipper stond bijna volledig toe, maar dat maakt normaal niet veel uit aangezien je bijna geen grip hebt op die kiezels.
Maar ik verschoot dat de ESC na 5-6 minuten al in the Thermal Stage 1 zat. :o

+ mijn voorste shocks zijn héél erg soft, de wagen zakt vanvoor al door als ik hem op zijn 4 wielen zet...
wss verergerd door de harde klappen van de kiezelondergrond.

Laatst bewerkt:
Verkeerde gearing denk ik. Motor / esc / LiPo zouden nooit te warm mogen worden, al helemaal niet met dit koude weer.

gearing is 31/76

temp van de ESC was rond de 61° in zijn Thermal Stage 1 fase.

Slipper is ook quasi vast, mss daarmee. Maarja, vorige keer kreeg ik te horen adhv mijn filmpje dat hij teveel "fluitte" omdat mijn slipper niet hard gespannen was, en ik vermoed dat dit mss te hard is..ik ga hem dus weer een halve draai losdraaien.

Riko voordat je de complete slipper en aandrijflijn naar de klote helpt wellicht eerst wat lezen over wat mensen m.b.t. de slipper aanraden. Als ik het me goed herinner dien je hem volledig vast te draaien en dan zo'n 1/4 a 1/2 ronde (van 360c) los te draaien (zo doe ik het zelf altijd). Zodoende vangt hij de serieuze klappen op en heb je geen overtollige geslip/gefluit.

Je zei op MSN dat je de gearing had zoals op de site is aangegeven. Zojuist dus even de site gechecked en 31/76 is de gearing voor wanneer je 70+mph wilt rijden!!! Dit is dus geen 24/7 set-up en eigenlijk alleen bedoeld voor serieuze speedruns!!!!

Wat is de temp van je motor? Je moet proberen deze twee in balans te krijgen. Zet er eens tandje 22 of 25 op en kijk eens wat gebeurd (controleer je temps wel VAAK, dus elke minuut of zo voordat je alles naar de klote rijd).

Laatst bewerkt:
@ riko ik had dit probleem ook in het begin , toen heb ik de 2 tandwielen aangepast naar 45mp/h, zoals voorgeschreven, sindsdien heb ik niets problemen meer.
Voor de slipper is het bij mij voor op asfalt vast en dan 1/4 toer terug lossen en op losse ondergrond is het bij vast en dan 1/2 toer lossen. Heb ik onder vonden hé . Verder is het aan het manneke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back