Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ rcsjonnie, van de motor temp klopt, maar dan zou ik alsnog de Esc temp moeten nakijken. Bovendien vertrouw ik mijn temp meter meer dan de DX3S meter. De tempsensor is wel super handig om te controleren of de tempsensor van de motor goed werkt.

ik heb het ook over de DX3S, maar waar rij je dan op, als ik 20-30 minuten op gras heb gereden, mag jij proberen om de motor 5seconden aan te raken.
op andere soorten terrein rijd je wel veel langer en ook met minder warmte, maar 1 uur en dan handwarm??? waar rijd je op???

das gemaaid/ongemaaid gras en harde ondergrond, met een losliggende bovenlaag, let wel ik rij op volgas (70%) en niet continu volgas, stock gearing,zoals op het filmpje 40-50 min .

Laatst bewerkt:
Net weer even gereden, na 20min was hij iets van 70 graden. Denk toch dat ik een paar tandjes lager moet nemen.

70 graden is toch niet veel?

Toen ik nog een een HACKER C50 had met een HACKER COMP. regelaar (1400 watt) werd deze soms wel 130 graden in de zomer. De motor heeft zijn werk altijd goed gedaan.

Was je regelaar of motor 130 graden? Ik heb op een amerikaans forum gelezen dat rond de 65 graden normaal is en dat je hem bij de 90 wel even moet laten afkoelen. De mijne word iets van 70 graden en dan is de accu pas half leeg.

Heb er nu een 20T pinion erop zitten inplaats van de 25T, die had ik nog liggen. Net even getest op straat, van driekwart naar volgas nog steeds wheelies! Topsnelheid ligt wel iets lager. Ga zo weer even op het circuitje testen hoe warm hij nu word.

Een ander voordeel is dat je nu ook langer met je accu kunt rijden aangezien hij minder stroom vraagt ;)

Haha ja dat is ook weer zo, ben nu steeds de enige die blijft rijden. Of de andere auto's gaan kapot of de accu's zijn leeg.

heb even uitgezocht, die dempers zijn van topcad, deze dus:
12222s-1.jpg

voordat ik de bigbores koop wil ik ook even kijken naar deze shocks, (misschien kan ik beter de topcads nemen).
Kosten:
bigbores 54,-
piggyback 55,-
de piggyback shocks zijn max 115mm(achter)en ingeveerd 85mm en voor 105uit en 80ingeveerd.
deze shocks zijn iets groter dan de standaard shocks dus.
iemand ervaring met deze shocks, of met topcad??

Nee helaas. Denk niet dat er veel mensen zullen zijn met ervaring hier. Heb je al Google geraadpleegd?

TopCad is inderdaad van team integy. In tegenstelling tot de alu upgrades is dit spul wel goed:p

Greetz,
Joram

thnx man voor de info, dag is weer goed. ;)
de standaard shocks zijn 9cm voor en 10-10.2 cm achter, dan zullen de piggyback shocks 1.5cm langer worden voor en achter 1.3-1.5cm.
Dat kan toch wel he, volgens rcw waren de bigbores van traxxas ook iets langer dan stock.
maar nog een klein probleempje of misverstand,
bij deze shocks wil ik ook extra veren bestellen, puur voor experimenteren.
Bij pk staan dus een uitgebreid menu voor verschillende shocks, je hebt voor de bigbore (20mm) en voor de gewone shocks: 17mm.
bij de tekst die erbij stond raakte ik een beetje verward.
de tekst bij de 17mm shocks:
HN370 SHOCK SPRING SET SOFT, YELLOW € 11.95
hn370.jpg
set van 2 voor en 2 achter veren voor o.a. de CRT Truggy en diverse andere 1/18 modellen. Binnen diameter 17mm, lengte: voorveer 38mm, achterveer 86mm. kleur geel = soft

Ten eerste staat er 1/18 en ten 2e staat er dat de voorveer maar 38mm lang zou zijn, klopt dit wel want mijn standaard veren zijn achter 7cm en voor 5.5cm
dat de achterveer 86 zou zijn kan wel maar voor 3.8cm????
passt dit überhaupt wel bij elkaar, graag hulp en als je het weet
ook graag artikelnummer van de shocks.

Even PK mailen/bellen?

Heb zelf eerder ook naar de shocks gekeken, maar die info is nogal vaag...:p

Greetz,
Joram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back